Mamaloco Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 For to dager siden fikk jeg satt inn kobberspiral og legen sa det kom til å blø litt, men ikke mer enn noen timer. Nå har jeg likevel blødd siden spiralen ble satt inn, blødningen er omtrent det samme som en svak menstruasjon, men jeg har ikke hatt en eneste smerte eller noe ubehag.. Har ikke fått tilbake menstruasjonen etter fødsel, så det er vel lite sannsynlig at den plutselig kom samtidig med at spiralen ble satt inn..? Er det noen andre som har opplevd en langvarig blødning etter å ha satt inn spiral? Lurer jo litt når legen sier maks noen timers blødning, også har jeg blødd i to dager..
Gjest NozMonster Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 jeg har kobberspiral, men har aldri opplevd det nei... kanskje du bør ringe legen og høre reaksjonen hans når du forteller det?
nanny Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Hadde jeg hatt så lenge blødninger, da ville jeg oppsøke lege som satt denne inn. Det er unormalt å blø så lenge. Du er kanskje den som tåler ikke denne spiralen. Det finnes andre muligheter enn en spiral, men det vet vel både du og lege. Lykke til!
Mamaloco Skrevet 28. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2011 Takk for svar! Ringer legen i morgen
Gjest NozMonster Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 men går det ann å ikke tåle kobberspiral da nanny?? hormonspiral går det ann å ikke tåle....men ikke kobberspiral vel?
Brukernavn Skrevet 29. september 2011 #6 Skrevet 29. september 2011 Jeg fikk satt inn spiral, og blødde og blødde i et par uker. Da tok gynekologen den ut igjen og jeg bruker annet prevansjonsmiddel.
Grønt blad Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 (endret) Jeg var svært uheldig, med mye blødninger og vondt, mens andre jeg kjenner har bare blødd litt og ikke hatt vondt. Endret 29. september 2011 av Grønt blad
Mamaloco Skrevet 29. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2011 Men var det spiralen som gjorde at dere blødde, eller var det menstruajonen? For i og med at jeg ikke har fått tilbake mensen etter fødsel, aner jeg ikke om det er mensen eller blødning som følge av spiralen Uansett, skal ringe legen min og høre så fort legekontoret er ferdig med pausa si
Grønt blad Skrevet 29. september 2011 #9 Skrevet 29. september 2011 (endret) Jeg fikk satt inn spiralen like etter mensen (det er vel også det som er optimalt), så for meg var det spiralens skyld at jeg blødde . Lurt å ringe legen. Jeg ringte også legen, men fikk høre at det var helt normalt å blø mye. Uansett er det godt å snakke med en fagperson, da får man ro over seg Endret 29. september 2011 av Grønt blad
Brukernavn Skrevet 29. september 2011 #10 Skrevet 29. september 2011 Men var det spiralen som gjorde at dere blødde, eller var det menstruajonen? For i og med at jeg ikke har fått tilbake mensen etter fødsel, aner jeg ikke om det er mensen eller blødning som følge av spiralen Uansett, skal ringe legen min og høre så fort legekontoret er ferdig med pausa si Det var definitivt spiralen som gjorde at jeg blødde, ja
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #11 Skrevet 29. september 2011 Dette har jeg ikke tenkt på.. Så siden jeg har blødd (småblødd) i ett siden innsetting av hormonspiral bør jeg også kontakte lege da? Eller er hormonspiral noe annet? Iiiiiiiik :-S Har småblødd i 2 mnd allerede.. -småredd-
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #12 Skrevet 30. september 2011 Dette har jeg ikke tenkt på.. Så siden jeg har blødd (småblødd) i ett siden innsetting av hormonspiral bør jeg også kontakte lege da? Eller er hormonspiral noe annet? Iiiiiiiik :-S Har småblødd i 2 mnd allerede.. -småredd- Jeg blødde i nesten en måned før det sluttet, noe som visstnok var normalt (ringte legen og spurte), men må innrømme at to måneder er ganske mye. Står det noe om det i pakningsvedlegget? Hos meg stod det bare at det var vanlig å blø. Jeg ville ringt legen. Det er nok ikke farlig, men kanskje spiralen ikke sitter helt som den skal? Har du mye vondt? Er det nødvendig blir du sikkert bedt om å komme til legen, så han/hun får tatt en sjekk
Gjest NozMonster Skrevet 30. september 2011 #13 Skrevet 30. september 2011 Dette har jeg ikke tenkt på.. Så siden jeg har blødd (småblødd) i ett siden innsetting av hormonspiral bør jeg også kontakte lege da? Eller er hormonspiral noe annet? Iiiiiiiik :-S Har småblødd i 2 mnd allerede.. -småredd- ja, hormonspiral og kobberspiral er 2 forskjellige ting. kobberspiralen har ikke noen hormoner på seg, men bare en kobbertråd som gjør det vanskelig for spermen å feste seg. men det som er litt kjipt med kobberspiralen er at man kan blø mye kraftigere under mensenperioden, pluss at mensensmertene kan bli sterkere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå