Gå til innhold

Hva kan jeg spise sammen med tunfisk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en boks med tunfisk stående som jeg tenkte å spise. Har aldri smakt det før, men siden jeg har en boks her nå så må jeg prøve det. Men hva skal jeg ha sammen med tunfisken? Man spiser vel ikke den for seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk dagens rett her i dag på KG. Øverst på siden. Egg og tunfisksalat!

Skrevet

Jeg spiser tunfisk aller mest på brød. Veldig godt med litt presset sitronsaft over, nykvernet pepper, og litt majones hvis du ikke er så opptatt av kaloriene.

Ellers spiser jeg det en del i salat (passer sammen med det meste av grønnsaker!), og tunfisk er også godt til pasta. Det kan blandes med både fløtebaserte og tomatbaserte sauser.

Skrevet

Tunfisk på boks? Gi den til katta!

Gjest NozMonster
Skrevet

tunfisk på boks er jo kjempegodt :jepp:

det er godt på brød og knekkebrød ts- med majones og rødbeter! jeg pleier å bruke en del av den rødbet-saften oppå:)

eller kanskje med cottage cheese og pepper

advokado er også god til!

Skrevet

Nei nei nei, gi den heller til meg, det er jo nydelig! Fersk tunfisk er jo enda bedre, men det er samtidig et helt annet prdukt til et helt annet bruk.

Forøvrig skal ikke katter ha i seg tunfisk i olje, kun i vann eller gelé. Oljevarianten er m.a.o. laget kun til avnytelse for oss mennesker ;)

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Bland det med creme fraiche, rødløk, salt og pepper, pluss litt saft av sitron eller lime.

Ha det på en ristet brødskive med salatblad og ha over agurk og løkringer

Skrevet

Ja, rødløk og salt og pepper er kjempe godt!

ellers kan jeg spise bare tunfisken rett fra boksen. Ah mm!

Gjest NozMonster
Skrevet

glemte salatblaaaaad! :klaske: takk Consensio!

min favoritt: brød-majones-salatblad-tunfisk-pepper-rødbeter

Skrevet

En venn av meg jobber i fengsel. Han fortalte at de innsatte ble så store (muskler) av all tunfisken de spiste, at de måtte slutte å selge det i «kiosken». De spiste det mest sannsynlig rett fra boksen. Så om du vil kjøre fengselstilen så tar du den bar. Vær litt tøff nå!

• Liker 1
Gjest Applecore
Skrevet

Tuna sandwich! (Brød, tunfisk, løk, majones, brød)

Mannen min tar den "bar" etter trening, evt blandet med litt rømme og hakket løk for smakens skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...