Gå til innhold

Borte fra jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går var jeg borte fra jobb hele dagen pga tannlegebehandling. Er det normalt at det da regnes som en fridag eller en sykedag som jeg skal skrive egenmelding for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan egentlig ikke skrive egenmelding for planlagt tannlegebehandling. Enten søker du om permisjon med eller uten lønn, tar ut en feriedag, eller avspaseringstimer. Fridag er det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bruke en fridag. Ville bruke sykedagen. Når du brukte hele dagen på en tannbehandlig, da måtte det vare mer enn å trekke en tann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ikke hele dagen på tannlegebehandlingen, men jeg fikk beskjed av tannlegen om å ta det rolig resten av dagen. Og jeg har en jobb der det ikke er særlig rolig så da måtte jeg være borte hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Det er vanleg å få velferdspermisjon eller fri med lønn for å gå til nødvendig medisinsk behandling. Sjekk om di bedrift har ein tariffavtale, der brukar slike ting vere regulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer gjelder for vanlige tannlegebesøk, men om du fikk konkret beskjed av tannlegen om å ta det rolig, så ville jeg tatt kontakt med tannlegen og bedt om en erklæring. hvis ikke kan du vel bruke egenærklæring, men jeg ville backet opp med en erklæring fra tannlegen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan egentlig ikke skrive egenmelding for planlagt tannlegebehandling. Enten søker du om permisjon med eller uten lønn, tar ut en feriedag, eller avspaseringstimer. Fridag er det ikke...

Om man trekker en tann, så bør man ta det rolig, da det kan oppstå blødninger i etterkant. farlig er det ikke, men særlig festlig er det heller ikke å være på jobb i etterkant, så heg ville jeg helt klart brukt en egenmelding. er ikke akkurat fridag å gå rundt med bomullspads i munnen og dope seg på smertestillende heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva slags behandling det er snakk om her, men det er vanlig å skrive sykemelding også etter elektive inngrep dersom det faktisk er medisinsk nødvendig med hvile etterpå.

3 timer gjelder for vanlige tannlegebesøk,

3 timer hva? Det er ingenting som sier at du har rett til å ta fri fra jobben for elektive inngrep. Det er noe du bare kan gjøre dersom det står i kontrakten din/tariffavtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanleg å få velferdspermisjon eller fri med lønn for å gå til nødvendig medisinsk behandling. Sjekk om di bedrift har ein tariffavtale, der brukar slike ting vere regulert.

Dette stemmer for min arbeidsplass i alle fall, for det fikk jeg da jeg måtte trekke en tann. Men det gjelder bare de i over en viss stillingsprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...