Gå til innhold

Hei alle dere som bruker tøybind!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har lest gjennom mange tråder at dere anbefaler bruk av tøybind, men en ting jeg lurer på: er det et spesielt stoff man skal se etter som sperrelag? Jeg ser at noen nettbutikker sier man har noe som heter PUL som sperrelag, mens andre sier kvalitetsfleece. Er dette viktig?

Og, erm, disse bindene tåler like mengder blod som de vanlige plastbindene før de må skiftes/det går igjennom/blir lekkasje?

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det virkelig tøybind??

• Liker 15
Skrevet

Har aldri sett noen anbefale tøybind her jeg, og jeg kan vel tenke meg et par grunner til at det ikke er så fryktelig populært...

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

eh... Når eg søker på tøybind her i forumet får eg treff berre i dette innlegget. Kva er det du vil oppnå?

Skrevet

Ekstremt lykkelig for at vi lever 2011 og har engangsbind! Kall meg et miljøsvin så mye dere vil, det er en fantastisk oppfinnelse!

Kan ikke tenke meg noe eklere enn å måtte spare opp en haug med stinkende inntørka blodige filler for å vaske i maskinen! Synes vaskeklutene jeg bruker er ille nok!

• Liker 11
Skrevet

eh... Når eg søker på tøybind her i forumet får eg treff berre i dette innlegget. Kva er det du vil oppnå?

Søk en gang til. Det kommer mange treff.

Skrevet

Det er ikke tøyBLEIER du tenker på?

Skrevet

Denne tråden er et eksempel på at noen ønsker å bruke tøybind.

Jeg tror rett og slett du bare må kjøpe deg et par og prøve.. Ha gjerne et engangsbind under slik at du ikke risikerer å blø igjennom. Jeg vurderer å kjøpe tøybind jeg også av samme grunn som tråden jeg linket til, men jeg har ikke kommet så langt til å begynne å sette meg inn i dette helt enda. Tror jeg nok bare må ta sjansen å kjøpe et par stk.

• Liker 2
Skrevet

Det kommer mange treff

Det er ikke tøyBLEIER du tenker på?

Hun mener nok tøyBIND. Hva tror du kvinnen brukte i gamle dager? høy?

• Liker 8
Skrevet (endret)

Kva er det du vil oppnå?

Hva i all verden er det for et spørsmål?

Har ingen erfaringer selv med tøybind, men mener en del av damene på tøybleieforumet bruker tøybind. Kanskje du kan spørre der om du ikke får svar her?

Endret av Thorn
  • Liker 1
Skrevet

trodde alle anbefalte menskopp jeg :klo:

• Liker 8
Skrevet
Her er treff fra tøybleieforumet ang tøybind :)
Skrevet

tøybind brukte man lenge siden før jeg ble født. Men den gangen hadde ikke kvinner mulighet å kjøpe seg engangs bind. Det å bruke tøybind må være fryktelig ulempe - da snakker jeg ikke om å vaske de ekle greiene. Huff..... hvem er interessert i det? :fnise:

Skrevet

Bestemoren min strikket sine egne bind.

Skrevet

Ekstremt lykkelig for at vi lever 2011 og har engangsbind! Kall meg et miljøsvin så mye dere vil, det er en fantastisk oppfinnelse!

Kan ikke tenke meg noe eklere enn å måtte spare opp en haug med stinkende inntørka blodige filler for å vaske i maskinen! Synes vaskeklutene jeg bruker er ille nok!

Dette må jeg bare svare på. Jeg har brukt tøybind en lengre periode. Forskjellen på tøybind og engangsbind er at tøybind er mye mykere og behageligere mot huden. Tøybind puster og kjennes derfor ikke så tette og harde mot huden som engangsbind. Blod er rent, og det stinker ikke. Jeg vil faktisk påstå at et blodig engangsbind lukter mer enn et blodig tøybind.

• Liker 9
Skrevet

tøybind brukte man lenge siden før jeg ble født. Men den gangen hadde ikke kvinner mulighet å kjøpe seg engangs bind. Det å bruke tøybind må være fryktelig ulempe - da snakker jeg ikke om å vaske de ekle greiene. Huff..... hvem er interessert i det? :fnise:

Da kan du jo ta en titt i denne tråden og så ser du at ikke alle har det like enkelt som deg Min lenke

Skrevet

Denne tråden er et eksempel på at noen ønsker å bruke tøybind.

Jeg tror rett og slett du bare må kjøpe deg et par og prøve.. Ha gjerne et engangsbind under slik at du ikke risikerer å blø igjennom. Jeg vurderer å kjøpe tøybind jeg også av samme grunn som tråden jeg linket til, men jeg har ikke kommet så langt til å begynne å sette meg inn i dette helt enda. Tror jeg nok bare må ta sjansen å kjøpe et par stk.

Har aldri opplevd å blø igjennom et tøybind i større grad enn å blø gjennom et engangsbind. Og jeg har brukt tøybind leeeenge.

• Liker 2
Skrevet

Bestemoren min strikket sine egne bind.

Kan ikke få sagt tydelig nok hvor glad jeg er at slipper..... Lenge leve always :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Dette må være det dummeste jeg har lest på lenge.

Hun skriver jo hva hun vil oppnå:

er det et spesielt stoff man skal se etter som sperrelag? Jeg ser at noen nettbutikker sier man har noe som heter PUL som sperrelag, mens andre sier kvalitetsfleece. Er dette viktig?

Og, erm, disse bindene tåler like mengder blod som de vanlige plastbindene før de må skiftes/det går igjennom/blir lekkasje?

Hun ønsker å oppnå et svar på disse spørsmålene.

• Liker 6
Skrevet

Har aldri opplevd å blø igjennom et tøybind i større grad enn å blø gjennom et engangsbind. Og jeg har brukt tøybind leeeenge.

Så bra da :) Jeg skrev det til ts fordi jeg, som sagt, ikke har komt så langt til å prøve det enda. Hvilken type bruker du?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...