AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Hei! Tok en engangsdose for klamydia forrige uke (torsdag), og min faste sexpartner (ikke kjæreste e.l.) har også testet seg og testen var selvfølgelig positiv. Han tok engangsdosen idag. En tredje person har desverre også blitt innblandet i dette, men hun har også tatt dosen. Det jeg lurer på er hvor sikker denne dosen er? Er det 100% sikkert at min er kvitt det uansett hvor lenge man har hatt det etter at engangsdosen er tatt? (Vet man bør vente minimum 7dager med ubeskyttet sex) MÅ man teste seg på nytt etter at engangsdosen er tatt for å være 100% sikker? Er det 100% sikkert at man ikke blir smittet på nytt hvis man har tatt engangsdosen, men har sex med kondom før det har gått 7 dager?
meelissa Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Man burde ta en kontrolltest to uker etterpå, har jeg hørt. Så er vel ikke 100% sikkert nei..
Gjest Mim Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Hei. Jeg har ikke hatt klamydia men mycoplasma, som de sier er broren til klamydia, de har mange likhetstrekk. Jeg fikk engangsdose, og tok heldigvis kontrolluke etter 6 uker som jeg ble anbefalt. Den viste at den fortsatt var positiv. Prøvde med tre kurer til, og fortsatt positiv. Måtte til slutt ta en dyr antibiotika som tok det. Jeg veit ikke om dette kan skje med klamydia også, men det er noe med at bakteriene kan bli resistente mot enkelte typer antibiotika. Jeg anbefaler ihvertfall at du tar en kontrolltest, så slipper du å gå å lure. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå