Gå til innhold

Kan man alltid bli bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 16 år som trener minst 4-5 ganger i uken. Jeg er slank, og mange ville bare ristet på hodet av at jeg skriver dette, men eget selvbilde er vel som oftes ikke likt hva andre ser. Så uanett:

Jeg, som sikkert mange andre, kan selvfølgelig tenkt meg å være enda tynnere. Men jeg lurer på om dette er fysisk mulig for meg å oppnå på en sunn måte når jeg er så ung, trener så mye og spiser såpass sunt. Da har jeg vel egentlig bare den kroppen jeg har fått tildelt. Er det alikvel mulig å bli tynnere på en sunn måte? Eller må jeg bare ta til takke med slik jeg ser ut, og beholde den livsstilen jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt som deg. 23 år, og temmelig slank.

Selv har jeg aldri vært helt fornøyd. Ikke minst fordi en del fett har lagt seg på magen, noe jeg merker veldig godt selv (samtidig som jeg vet at fett som legger seg på magen er veldig usunt fett).

Med årene har jeg nok lært meg å bli mer glad i min egen kropp. Det var godt å komme bort fra miljøet med de menneskene jeg har vokst opp med, og hvor fokuset på utseende og det å være kul var stort. Jeg flyttet til en annen kant av landet for å studere, og det har gjort underverker på mange måter.

Så jeg tror nok at du er i en alder hvor fokuset er på kropp, og dermed vil det bli vanskelig å bli fornøtd uansett hva du gjør.

Samtidig som jeg er ganske fornøyd med meg selv nå, så er det denne magen da. Så jeg prøver å være litt sunnere. Jeg vet også at jeg ikke har en spesiell sunn livsstil, ikke trener så mye som jeg burde, ikke spiser rett osv. Så det prøver jeg å gjøre noe med.

Hva prøver jeg egntnlig å si? :gjeiper:

Kanskje det er andre ting som ligger bak det at du ikke er fornøyd? Annet enn at du ikke trener nok, for 4-5 ganger i uka burde jo være nok.

Eller kanskje du burde trene mer variert?

Altså, kan du gjøre noe litt annerledes for å bli mer fornøyd med deg selv? Uten nødvendigvis å gå ned i vekt?

Og kan du klare å tenke at du er fornøyd med din egen kropp og deg selv generelt? Hvordan man tenker har nok mye å si..

Ga det mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...