Gjest Badabing Skrevet 4. februar 2012 #61 Skrevet 4. februar 2012 Tusen takk for fint svar Badabing Jeg får tenke litt på det, så får vi se hvordan vi gjør det. Det høres jo lurt ut det du forteller om! Hvordan ville du reist fra sørlige Thailand? Ville du flydd, tatt tog eller busset? Fra sørlige Thailand og til Bangkok? Ellerutenlands? Til Bangkok ville jeg tatt tog. Utenlands ville jeg vel tatt fly. Nordover går det også tog. Bestill i relativt god tid
Lumos Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #62 Skrevet 4. februar 2012 Jeg mente når vi skal fra sør-Thailand til nord, for å komme oss inn i Laos Takk for tips om flyselskaper! Har hørt så mye rart om enkelte selskaper i India, vil nødig skorte på sikkerheten, hehe :gjeiper:
Gjest Badabing Skrevet 4. februar 2012 #63 Skrevet 4. februar 2012 Jeg mente når vi skal fra sør-Thailand til nord, for å komme oss inn i Laos Takk for tips om flyselskaper! Har hørt så mye rart om enkelte selskaper i India, vil nødig skorte på sikkerheten, hehe :gjeiper: Skal dere da direkte til Laos, eller skal dere innom Chiang Mai, Pai osv? Det er egentlig litt pest eller kolera. Vi fløy med Lao Airlines fra Chiang Mai, som jeg ikke akkurat fikk et kjempegodt forhold til. Flyselskapet altså. Alternativet er å humpe rundt i en buss i temmelig bratte bakker med stup rett ned. Nattbuss der var uaktuelt for vår del. Men tog fra Bangkok til Chiang Mai går fint, også buss over grensa, tror den går over Chiang Rai. Veldig fint i nord, jeg skulle gjerne reist mer rundt der. men hvis dere ikke skal være i nord, er det vel like greit å ta fly fra Bangkok til Laos. Uansett hva man velger, er det utrolig få ulykker sånn egentlig. Det er vel bare jeg som er pysete :gjeiper:
CathFoto Skrevet 4. februar 2012 #64 Skrevet 4. februar 2012 Så masse spennende tips og ideer Jeg har veldig lyst til å besøke Varanasi, og se Ganges, spesielt siden jeg har studert religion høres det ekstra spennende ut! Vi får se hva vi får tid til tror jeg Hvordan er prisene på innlandsflyvningene? Og hvilke selskap brukte du? Vi betalte 300,- med IndiGo og 400,- med Kingfisher. Begge var veldig bra, færre folk til Goa enn Varanasi. Det er mye rart i India, men flybransjen er ikke verre enn f.eks tog hvor det er veldig mange ulykker.
Lumos Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #65 Skrevet 5. februar 2012 Badabing: Det høres jo enklere ut å fly direkte til Laos fra Bangkok, vi har ikke tenkt å reise rundt i nord-Thailand. CathFoto: Billig å reise rundt der da! Høres bra ut
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #66 Skrevet 23. mars 2014 Åååh, jeg vil blåse liv i denne tråden igjen! Noen som skal på tur? Anonymous poster hash: db999...9c5
Lumos Skrevet 3. april 2014 Forfatter #67 Skrevet 3. april 2014 Jeg kan jo være med å puste litt liv i tråden, siden jeg startet den Turen vår ble ganske annerledes enn det vi så for oss (står mer om den lengre bak i tråden om noen er interessert), på grunn av ymse situasjoner med jobb og andre personlige greier. Så vi endte opp med å reise rundt i Thailand og Kambodsja i fem uker. Det var helt fantastisk selv om det var mye kortere reisetid enn det vi egentlig hadde planlagt. Vi ønsker oss definitivt tilbake til Asia, for å oppleve mer av det vi hadde tenkt til Å overnatte i disse landene, selv i høysesong, var mye billigere enn jeg trodde! Så vi endte faktisk opp med å bo en del på hoteller/gjestehus. Det var såpass rimelig at vi ikke hadde behov for å overnatte på hostels. Det hadde jo også litt med at vi hadde mye mer penger å bruke, siden vi skulle være borte bare i fem uker. Thailand og Kambodsja viste seg å være utrolig enkle land å farte rundt i, vi brukte både båt, bil, buss, tuktuk og fly for å komme oss hit og dit. Folk er hjelpsomme og immøtekommende, og vi opplevde ikke noe ubehagelig/skummelt (utenom mange tiggende barn i Phnom Penh ). Neste tur går til New York i høst! Blir gal av hotelljungelen der borte, enten er det grisedyrt eller helt utrolig shabby
AnonymBruker Skrevet 3. april 2014 #68 Skrevet 3. april 2014 Jeg kan jo være med å puste litt liv i tråden, siden jeg startet den Turen vår ble ganske annerledes enn det vi så for oss (står mer om den lengre bak i tråden om noen er interessert), på grunn av ymse situasjoner med jobb og andre personlige greier. Så vi endte opp med å reise rundt i Thailand og Kambodsja i fem uker. Det var helt fantastisk selv om det var mye kortere reisetid enn det vi egentlig hadde planlagt. Vi ønsker oss definitivt tilbake til Asia, for å oppleve mer av det vi hadde tenkt til Å overnatte i disse landene, selv i høysesong, var mye billigere enn jeg trodde! Så vi endte faktisk opp med å bo en del på hoteller/gjestehus. Det var såpass rimelig at vi ikke hadde behov for å overnatte på hostels. Det hadde jo også litt med at vi hadde mye mer penger å bruke, siden vi skulle være borte bare i fem uker. Thailand og Kambodsja viste seg å være utrolig enkle land å farte rundt i, vi brukte både båt, bil, buss, tuktuk og fly for å komme oss hit og dit. Folk er hjelpsomme og immøtekommende, og vi opplevde ikke noe ubehagelig/skummelt (utenom mange tiggende barn i Phnom Penh ). Neste tur går til New York i høst! Blir gal av hotelljungelen der borte, enten er det grisedyrt eller helt utrolig shabby Åå, høres utrolig bra ut, tiltross for redusert tid. Jeg skal på min første "backpacker" tur til sommeren, 5 uker i Europa med Interrail-pass. Blir nok veldig spennende, er bare 18 år, så er første gang jeg reiser uten foreldre for en lenger periode, haha. Har planlagt en litt løs rute, uten å egentlig stadfeste noen utvalgte byer, kun land. Har også kjøpt inn en Osprey Farpoint, etter anbefalinger jeg har lest rundt på nettet. Håper denne tråden også kan gi meg noen gode tips Anonymous poster hash: db999...9c5
Lumos Skrevet 5. april 2014 Forfatter #69 Skrevet 5. april 2014 Så spennende med interrail, det vil jeg også prøve ut en gang! Blir nok en kjempetur Vi er forresten kjempefornøyde med Osprey-sekkene! Både hovedsekken og dagstursekken. Eneste minuset på dagstursekken er at jeg personlig skulle ønske den var et lite hakk større Hovedsekken er intet annet enn genial, mange lure løsninger og forskjellige bur. Husk hengelås til hovedburet på sekken og evt. sann hengelås med vaier slik du kan låse den fast på hostellet/toget/mens du venter ved en stasjon etc, veldig greit å ha en mindre bekymring
AnonymBruker Skrevet 5. april 2014 #70 Skrevet 5. april 2014 Så spennende med interrail, det vil jeg også prøve ut en gang! Blir nok en kjempetur Vi er forresten kjempefornøyde med Osprey-sekkene! Både hovedsekken og dagstursekken. Eneste minuset på dagstursekken er at jeg personlig skulle ønske den var et lite hakk større Hovedsekken er intet annet enn genial, mange lure løsninger og forskjellige bur. Husk hengelås til hovedburet på sekken og evt. sann hengelås med vaier slik du kan låse den fast på hostellet/toget/mens du venter ved en stasjon etc, veldig greit å ha en mindre bekymring Ja, takk, det må jeg huske på Føler ukene bare flyr avgårde, og snart sitter vi vel på toget! Anonymous poster hash: db999...9c5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #71 Skrevet 23. mai 2014 Noen som skal noe spennende i sommer? Anonymous poster hash: db999...9c5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #72 Skrevet 19. juni 2014 Jeg og typen skal på backpacking til sørøst-Asia i romjula, og blir i 3 mnd Hvor stort budsjett tror dere vi trenger? Snakket med Kilroy, først så sa hun 90.000 per person, og i neste omgang sier hun 90.000 til sammen, blir helt forvirra... Og hvilke land anbefaler du å dra til i sørøst-Asia? Vi er så usikre, og har altfor mange land på lista foreløpig Anonymous poster hash: c8619...04c 1
Frappuccino Skrevet 8. desember 2015 #73 Skrevet 8. desember 2015 Noen som skal reise i nærmeste fremtid? Reiser selv til Australia og sørøst Asia om to måneder og kom over denne tråden! Masse morsom lesing!
Gjest Nikee Skrevet 14. desember 2015 #74 Skrevet 14. desember 2015 Ikke foreløpig men har begynt å planlegge reise til romjulen 2016/vinteren 2017 Ellers håper jeg på en interrailtur i sommer, om jeg klarer å spare!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå