AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Hvordan varmer jeg opp to ting samtidig når de trenger ulik temperatur? F.eks. hvis jeg vil varme opp pomfri som har 20-25 min på 225°C og en snitzel som trenger 20-25 min på 180°C? Finnes det en huskeregel eller hvordan løser jeg det? Noen ganger skal jo den ene tingen stå 10-15 min kortere, men vil jo gjerne spise maten varm. Jeg har ikke varmluft, så bare vanlig over/undervarme.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Jeg har 2 alternativer til deg: 1. Du steker pomfri og snitzel på 200 grader, hvor du setter i pomfri 5-10 min før snitzel. 2. Du steker pomfri på 225 grader i 20 - 25 min og steker snitzel i stekepanna 2
Gjest Survival Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Selv om at det står på pakken hva de fleste tingene skal stekes på, er det sjeldent det er så nøye. Er det 20 grader i forskjell, er det ikke krise. Da er det bare å legge inn den tingen som tar lengst tid først, og deretter den andre tingen sånn at de blir ferdig samtidige.
sequin Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Jeg ville satt inn pommes frites på øverste "hylle" med overvarme på 200grader og så ville jeg satt inn schnitsel under samtidig, og eventuelt byttet plass etterhvert som pommesfritsen ble ferdig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå