'Lilly' Skrevet 15. mai 2002 #1 Skrevet 15. mai 2002 Er dere førstegangsbruder, eller har dere vært gift før? Jeg gifter meg for første gang (og siste, selvfølgelig...), men er bare interessert i å høre om dere som har vært gift før gjør noe annerledes enn første gang. Dere vet jo liksom litt mer hva som funker og ikke..., kanskje.....! Hm.....er nok litt for nysgjerrig av natur...
Flo* Skrevet 16. mai 2002 #2 Skrevet 16. mai 2002 Ja, jeg har vært gift før og er altså nå gift for andre gang. Her er noen av forskjellene på de to bryllupene: 1. Alle skulle være med på å bestemme hvordan bryllupet skulle være / 2. Nå ble det nøyaktig slik vi ville 1. Vielsen i statskirka ble veldig upersonlig / 2. Giftet oss i Metodistkirka, viet av en prest vi kjenner som gjorde vielsen VÅR ! Enormt stemningsfullt! 1. Hadde festen på et bygdehus , stort og ukoselig / 2. Hadde festen i stilfulle lokaler hvor alt matchet 1. Stort 200 gjester / 2.Lite 33 gjester 1. Inviterte hele slekta, bygda, alle venner osv. / 2.Inviterte bare de vi virkelig ville ha i bryllupet 1. Hadde enkel servering (alle var invitert til kaffe ) / 2. Hadde Fiiin middag til alle gjester 1.Brukte masse penger på levende musikk / 2. Spilte inn CD-er med variert musikk 1. Fikk lite tid til å prate med gjester og slettes ikke tid til hverandre / 2. Storkoste oss med hverandre og alle gjestene 1. Reiste ikke på bryllupsreise, hadde ikke råd eller tid / 2.Reiste på bryllupsreise til den Dominikanske republikk, kostet oss ca. 45.000 men det var verdt alle pengene Dette er de største forskjellene. Eller...... Den største er vel at jeg giftet meg med en mye kjekkere og snillere mann.
Maggie74 Skrevet 16. mai 2002 #3 Skrevet 16. mai 2002 Jeg gifter meg for andre gang. Første gang var jeg 20 år, giftet meg fordi 'alle' mente vi burde gifte oss siden vi hadde et barn sammen (Giftet oss da jentungen var 6 uker gammel). Denne gangen gifter jeg meg fordi jeg elsker han jeg er sammen med og fordi vi begge to ønsker det mer enn noen annet. Forskjellen på selve arrangementet blir nok preget av akkurat dette. Forrige gang var det 70 gjester, denne gangen rett over 30. Forrige gang gruet jeg meg og lurte hele tiden på hvor lenge dette (ekteskapet) skulle vare, denne gangen gleder jeg meg som en unge! Maggie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå