Gå til innhold

Ut å spise i Roma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Reiser til Roma om en mnd.

Trenger tips til gode restauranter med ok priser (ca 200kr for middag) i sentrale strøk

Vi er 9 gutter, så det må nødvendigvis ikke være den mest romantiske, men mer den gode matopplevelsen :-)

Svært glad for konkrete tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare vært i Roma to ganger, men det er veldig vanskelig å finne kontrete tips ... begge gangene jeg var der, bare gikk vi rundt og dumpet inn på et sted som så lovende ut. Jo flere mennesker, jo bedre ;)

Roma er stort! Og det er ufattelig mange restauranter og andre spisesteder. Jeg har vært fornøyd med alle stedene jeg har spist på! :jepp:

Skrevet

Samme erfaring som anonym over her: har vært i Roma 4 ganger, i Italia generelt et utall ganger. Elsker italiensk mat og synes kvaliteten jevnt over er veldig bra. Forsøker alltid å spise på forskjellige steder, altså restauranter vi 'bare kommer forbi'. Og de gangene vi har blitt skuffa kan vel telles på ca to fingre..

Noen tommelfingerregler å gå etter er det. De dyreste og mest komersielle restaurantene finner du hvor det er mest turister. Unngå dem. Labb heller noen sidegater bortenfor, og se samtidig etter hvor tilsynelatende byens innbyggere også spiser: der finner du god mat, gode priser og ikke minst best service. Slår sjelden feil ;)

God tur!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...