Gå til innhold

Innkjøp av kondomer og glidemiddel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Lurer bare på om jeg er den eneste som syns det er helt grusomt flaut å dra på kondom- og/eller glidemiddelshopping? Jeg har nettopp fått meg type, og jeg og han har blitt enige om å alltid bruke kondom. Stort sett er det han som står for innkjøpene, men tenker at det er realt av meg og bidra litt også. Dessuten kan det jo være greit at jeg har noen ekstra i bakhånd, det fikk vi erfare en gang vi var hjemme hos meg, og han hadde gått tom.. :tongue: Glidemiddel er jo også ganske kjekt å ha, og det har jeg heller ikke kjøpt selv enda.

Hva er vanlig her, egentlig?? Jenter, kjøper dere i det hele tatt kondomer? Og i så fall hvor? På den lokale dagligvarebutikken? Apoteket? Kondomeriet? På en måte ville jeg nok følt meg mest bekvem med å handle hos sistnevnte, men det ville også vært pinlig dersom jeg møtte noen bekjente der. Vet at dette antakelig bare er noen dumme sperrer som jeg burde ha kommet over for lengst, men lurer samtidig på hva som er vanlig når det gjelder disse innkjøpene.. Hva med glidemiddelet? Vet ikke en gang hva slags typer som finnes her, har ingen anelse om hva jeg burde kjøpe!

Går det forresten an å bestille slikt på nettet, uten at folk skjønner utifra pakken hva den inneholder? Det ville nok vært den beste løsningen for lille, sjenerte meg..

Hilsen flau jente :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

De fleste nettbutikker som selger slike ting leverer veldig diskre. erotikknett.no er for eksempel veldig greie på dette.

Glidemiddel og kondomer kanjeg gjerne kjøpe. Både på apotek og ellers. Jeg synes det er mye flauere å kjøpe leketøy, så det har jeg sluttet å kjøpe i offentlighet, bestiller heller på nett :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Hvis du møter noen bekjente på kondomeriet så er vel situasjonen den samme for dere begge. Dere møtte begge noen bekjente på kondomeriet, det var kanskje litt kleint, og det var det :P

Ang hvilke produkter du burde kjøpe så er det ikke værre enn å spørre de i kassa :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det er flaut i det hele tatt, legger det på båndet med resten av varene mine i dagligvarebutikken. Men hvis du synes dette er grusomt, kan du jo bestille fra nett. Kondomeriet.no leverer i helt anonyme pakker, altså kan man ikke se hva som ligger i dem. Du kan også bestille fra gratiskondomer.no, da får du dem levert hjem, og det koster ingenting :)

• Liker 2
Skrevet

Haha überninja, det tenkte jeg ikke på! :fnise: Meget godt poeng!

gratiskonodmer.no høres jo veldig praktisk ut, det skal jeg definitivt sjekke ut. :) Men ang. pakkene fra kondomeriet.no: Når du sier de er helt anonyme, betyr det at det heller ikke står verken på pakken eller på hentelappen hvor de kommer fra? *paranoid til tusen*

Skjønner ikke hvorfor jeg synes dette er så ille egentlig, det er jo igrunn snakk om "dagligvarer" som folk flest kjøper. Er bare ganske nysgjerrig på hva som er vanlig blant Ola og Kari Nordmann; hvor naturlig/flaut syns folk det er, og hva med fordeling? Jeg har liksom inntrykk av at det stort sett er mannen som tar ansvar for kondomkjøp, men det er kanskje like vanlig blant jenter også? Føler liksom at det er helt normalt dersom en ung gutt drar og kjøper kondomer på Bunnpris, men at folk kanskje reagerer litt mer på det dersom man er jente..

Skrevet

Det står ingen steder at pakken er fra kondomeriet, så det er ingen andre enn deg som kan vite dette.

Det er mulig jeg hadde syntes det var litt flaut å gå i butikken i ens ærend for å kjøpe kondomer, men jeg pleide bare å kjøpe det når jeg allerede var der for å handle mat. Da plaget det meg som sagt ikke i det hele tatt.

Skrevet

På pakken fra kondomeriet står det avsender "gøy på landet" ( har jobbet der)

Anbefaler ett glidemiddel med silikon som heter Eros. Finnes både som vannbasert og silikonbasert, men silikon er absolutt best. Flasken er litt dyr, men utrolig drøy ibruk. Vi bruker kun denne både som glidemiddel og som massasjeolje. Er ikke klissete og uten lukt.

Ang. kondomer har kondomeriet stort utvalg, så her er det bare å velge å vrake. Bestiller du på nett kommer pakken etter 2-4 dager.

Lykke til. Bestiller alltid på nett selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bestilte mine gratis gjennom helsedirektoratet. Ikke noe røpende tekst på de iallefall. Mener å huske at det var glidemiddel med der og, dog ikke like bra som det man finner på kondomeriet.

Skrevet (endret)

Dei aller fleste nettbutikker som selger sexleketøy og lignende, sender i anonyme pakker, med navn som ikkje tilsier at det er ein sexbutikk. Ellers hadde dei rett og slett gått konkurs :)

Har vert innom eit hav av nettbutikker for dette formålet, og kjem ikkje på nokon som ikkje annonserer for at dei sender diskret.

Endret av muesli_5
Skrevet

Nå har du fått mange gode tips på hvor du kan kjøpe kondomer på nett, så jeg trenger ikke å repetere det.

Men å være flau over å kjøpe kondomer i butikk har du ingen grunn til å være! Det er helt normal at både kvinner og menn i alle aldre kjøper kondomer på matvarebutikken. Tenk at du skal ha samleie og faktisk er smart nok til å bruke beskyttelse. Det er grunn til misunnelse fra andre!

Selv syns jeg det er flaut å kjøpe tamponger og jeg kjenner to som syns det er så flaut å pante at de heller hiver flaskene. Mye rart man kan være redd for som er helt naturlig for andre.

Skrevet

På pakken fra kondomeriet står det avsender "gøy på landet" ( har jobbet der)

Det må variere, har aldri fått det avsendernavnet på mine pakker. Kun et intetsigende bedriftsnavn.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er bedre om de har et intetsigende bedriftsnavn enn ingenting. Postmennene er vel såpass oppegående at om de ser en pakke uten avsender så skjønner de vel sånn cirka hva det dreier seg om..?

Gjest Høne Pøne
Skrevet

Jeg syns også det er überpinlig å handle kondomer i butikk.....har gjort det kun en gang men det gikk faktisk veldig bra. "gjemte" kondomene sammen med en del andre varer, så de ikke ble så synlige verken for de bak meg i køen eller dama som satt i kassen.

hadde aldri turt gått på butikken og slengt kun en pakke kondomer på disken. det er for flaut, da ser jo alle hva du har kjøpt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...