Gjest Hege Skrevet 13. februar 2012 #81 Skrevet 13. februar 2012 Hei! Herlig å lese om at det er flere som er i samme situasjon som meg min kjæreste dro opp til Finmark (jeg bor i Stavanger, jeeeez...) den 30.januar. Han får heldigvis perm allerede 25.februar! :D jeg slet litt rett før han skulle dra, og gråt masse da han dro. Det varte heldigvis ikke lenge, ettersom jeg skulle rett på jobb etter han hadde dratt. Jeg jobber fulltid i barnehage, samtidig som jeg er svømmetrener om kveldene. I tillegg trener jeg en del. (må holde følge med typen vet du, Hehe...) så dagene er fullpakket med ting å gjøre, og jeg slipper å tenke så mye på at jeg savner han. Så kommer kveldene, og da ringes vi som oftest eller sender meldinger. Det er dagens høydepunkt! Jeg har en slags psykologi som er litt rar, men som funker for meg. Jeg trener og steller ved meg selv masse, slik at jeg kan se smashing ut når han kommer på perm! Så i stedet for å tenke at en måned er lang tid, tenker jeg heller : en måned til å bli den beste versjonen av meg selv! Så slipper han å komme hjem til et vrak som bare griner det er jo opp til hver enkelt hvordan man takler det, men dette er hva som funker bra for meg bruk denne tiden på dere selv, jenter! Hvis guttene våre har det bra i militæret, så kan vel vi ha det like bra her hjemme? Finn noe du liker å gjøre, en ny hobby eller noe... Det hjelper Ha et fint år! Hege 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #82 Skrevet 13. februar 2012 Kjæresten min dro til elverum igår, på rekruttskolen, og jeg lurer på - har de fritid mens de er der? Jeg bor ikke så innmari langt unna, så jeg har mulighet til å besøke haan.. noen som vet om de kan ta gå ut i helgen? Da jeg var på Terningmoen (Elverum) så fikk vi lov å dra ut den 2.helgen. Han har ikke lov å forlate leiren før de 2 ukene har gått. Men etter det kan du besøke han så mye du vil
Gjest solveig92 Skrevet 13. februar 2012 #83 Skrevet 13. februar 2012 Møtte faktisk kjæresten min i militæret jeg Vi var på samme avdeling i et par måneder til jeg ble flyttet til en annen avdeling. Kunne egentlig ikke ha tenkt meg å møtt han på en annen måte, selv om det er en litt sær måte å møte kjæresten sin på Vi opplever forskjellige ting og vi har alltid masse å snakke om, så sånn sett så er det greit. Kan tenke meg at det er litt annerledes om jeg hadde bodd hjemme og han var i militæret. Men jenter, ikke bekymre dere! Det er sjeldent at en gutt finner seg ny dame i militæret når han har ei hjemme som venter på han. Sånn er det iallefall i min avdeling. Vi er 6 jenter av 60 soldater, så det er ikke akkurat mange av oss. Vi blir behandlet på lik linje som gutta, så vi har ingen fordel der. Jeg veit at mannebeinet mitt er sammen med andre jenter på sin avdeling, men jeg tenker ikke noe særlig over det, for jeg veit at han er glad i meg og at han aldri ville ha gjort noe han kan angre på i senere tid.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #84 Skrevet 13. februar 2012 Det er sjeldent at en gutt finner seg ny dame i militæret når han har ei hjemme som venter på han. Sant nok, det er i all hovedsak hun som finner seg en ny når han avtjener førstegangstjenesten.
Gjest tkh Skrevet 29. februar 2012 #85 Skrevet 29. februar 2012 Noen som har kjæreste som er i bardufoss?
Gjest M0ntriark Skrevet 29. februar 2012 #86 Skrevet 29. februar 2012 Det er jo større skilmisseprosent for forhold i Forsvaret enn for de "normalt sivile", men dette er nok basert ut ifra yrkesmilitære og ikke førstegangstjenste. Unormalt at man går fra hverandre da, er det dessverre ikke. Man forandrer seg mye på et år (begge) og man kan risikere å vokse i fra hverandre. Det er slik som skjer uavhengig av militæret eller ei, men da er man et år minimum fra hverandre og i en periode av livet hvor mye skjer og mange forandringer dukker opp med som regel studier for den hjemme og mye forandringer for vedkommende i førstegangstjeneste. Jeg ville derimot ikke bekymret meg for det at de skal finne nye i militæret. Det er som regel ikke derfor forholdet ryker, om det ryker! Og selvsagt, det er jo ikke bestemt at forholdet ryker da:) Jeg har en mann i Forsvaret så det er bare å være bevist på at det gir litt andre utfordringer enn et vanlig forhold, og ha innstillingen for det, så går det så fint så Det er jo, for de i førstegangstjeneste, bare et år av livet deres og det kan være mange flere utfordringer i vente enn dette, som alt fra studier i forskjellige byer og lignende, så fin utfordring å få
Gjest gjest Skrevet 29. februar 2012 #87 Skrevet 29. februar 2012 Er det noen her som har erfaringer med at deres kjære skal på oppdrag i utlandet? Min skal til Afghanistan, og kunne godt tenke meg å høre om hvordan andre takler frykten og savnet da..
Gjest bazibaz Skrevet 29. februar 2012 #88 Skrevet 29. februar 2012 Samboeren min har vært der nede i ca ni måneder til sammen. Tror det er noen tråder het inne med akkurat det som hovedtema. :-)
Gjest M0ntriark Skrevet 29. februar 2012 #89 Skrevet 29. februar 2012 Sambo har vært der 13 mnd og skal ned igjen nå
Gjest aliali Skrevet 21. mai 2012 #90 Skrevet 21. mai 2012 Hei! Min type dro i militæret på søndag. Noen andre her som har kjæreste som er i Indre Troms, Skjold? Merker at de er opptatt om dagene da man ikke har mulighet til å prate på tlf og svar på meldinger tar laaang tid. Kjenner savnet etter han er veldig stort, siden vi nå har bodd sammen en stund og har derfor vært med hverandre omtrent hver dag. Håper dagene blir lettere etter hvert Kjenner jeg gleder meg til første perm allerede, selv om jeg ikke aner når den er. Heei! :-D Jeg har type i Skjold! Ingeniørbataljong. Superkjekk gutt, savner han masse. Sendte han på flyet igår.. Nå er det 7-8 uker igjen til neste gang. Jeg tror at tiden går fort, jeg ønsker at den skal gå fort :-) Så jeg skal prøve å holde positiviteten oppe. Send meg en meld på FB hvis du ønsker å snakke :-)
Gjest aliali Skrevet 21. mai 2012 #91 Skrevet 21. mai 2012 Hei! Herlig å lese om at det er flere som er i samme situasjon som meg min kjæreste dro opp til Finmark (jeg bor i Stavanger, jeeeez...) den 30.januar. Han får heldigvis perm allerede 25.februar! :D jeg slet litt rett før han skulle dra, og gråt masse da han dro. Det varte heldigvis ikke lenge, ettersom jeg skulle rett på jobb etter han hadde dratt. Jeg jobber fulltid i barnehage, samtidig som jeg er svømmetrener om kveldene. I tillegg trener jeg en del. (må holde følge med typen vet du, Hehe...) så dagene er fullpakket med ting å gjøre, og jeg slipper å tenke så mye på at jeg savner han. Så kommer kveldene, og da ringes vi som oftest eller sender meldinger. Det er dagens høydepunkt! Jeg har en slags psykologi som er litt rar, men som funker for meg. Jeg trener og steller ved meg selv masse, slik at jeg kan se smashing ut når han kommer på perm! Så i stedet for å tenke at en måned er lang tid, tenker jeg heller : en måned til å bli den beste versjonen av meg selv! Så slipper han å komme hjem til et vrak som bare griner det er jo opp til hver enkelt hvordan man takler det, men dette er hva som funker bra for meg bruk denne tiden på dere selv, jenter! Hvis guttene våre har det bra i militæret, så kan vel vi ha det like bra her hjemme? Finn noe du liker å gjøre, en ny hobby eller noe... Det hjelper Ha et fint år! Hege Jeg likte det du skrev der om "En måned til å bli den beste versjonen av meg selv" Haha, den skal nå bli min motivasjon! Tusen takk : D
Gjest Benedikte Skrevet 21. mai 2012 #92 Skrevet 21. mai 2012 Hvordan fungerer dette egentlig? Prøver ihvertfall å sende en melding og ser om noen svarer:-) Såå godt det var å se andre som er i akkurat samme situasjon som meg! Satt og var kjempe lei meg nå og googlet litt og fant bl.a dette! Dere alle har vel sine kjære hjemme igjen eller? Har selv en som dro inn i januar, og er ganske nede nå etter å ha hatt ham hjemme på 17.mai/langperm nå denne helga... Det synes jeg er værst av alt.... En kommer liksom etterhvert inn i en rytme som gjør at det blir enklere å ha det slik over lang tid, men nå rett etter at han har reist tilbake igjen så er det tøft synes jeg... Har noen noe tips? Pga det teite militæret så får han ikke langpermen de egentlig skulle ha om 2 og en halv uke, dvs at jeg ikke får se han på nesten 2 måneder, og det er jeg redd jeg ikke klarer akkurat nå:-/ Vurderer derfor veldig sterkt å reise opp! Det er en laan flytur (tromsø), det er dyrt og det blir nok kun for en helg, men samtidig mener jeg at det så absolutt er verdt det!! Hva sier dere? Noen som har erfaring med det?:-) eneste jeg er redd for er at jeg blir helt knust når jeg sitter alene på flyet hjem... Kjekt hvis noen kunne svart, jeg mener det er utrolig lurt å ha slike plasser der vi kan dele erfaringer og tanker:-) stå på jenter, dette klarer vi! - hilsen sutrete militærkjæreste, hehe:-)
Gjest Benedikte Skrevet 10. juni 2012 #93 Skrevet 10. juni 2012 Jeg har både hatt kjæreste i militæret og ble sammen med min nåværende mens jeg var i militæret. Bare å sende meg en PM. Forhold funker dersom man har god kommunikasjon, tåler å være fra hverandre og gleder seg til man treffes igjen! For tro meg, alle tlf-samtalene mellom meg om kjæresten var gull verdt når jeg var der inne, nettopp fordi da hørte jeg stemmen hans. Jeg var stasjonert i nord-norge, han var i østfold. Hold hodet oppe, dette skal gå! Ha den instillingen, og blås i hvor mange forhold som evt ryker, da er det andre årsaker inne i bildet enn militæret. Alle forhold har godt av å kjenne på om det takler avstand, for klarer forholdet det, så er det et godt og solid forhold. Samtidig som det ikke nødvendigvis er vits i å ringe/sms'e hver dag. Det var det i alle fall ikke for meg, nettopp fordi hver gang jeg snakket med han eller sendte en sms hadde jeg noe å fortelle. Og det var så koselig Hei! Er det mulig å få snakke med deg angående dette eller? Eller ønsker du ikke kontakt? Hadde vært greit å snakke med andre i samme situasjon/som har vært...
Gjest anonym Skrevet 24. juni 2012 #94 Skrevet 24. juni 2012 melder meg på her, da min kjære reiser i sjøforsvaret 11.01.12 Hvordan har det gått så langt med han i militæret? Kjæresten min reiser i militæret på slutten av sommeren, 7-8 timer borte med bil, da, men likevel.. Jeg tar det kjempetungt men liker ikke å minne han på det, så jeg holdet det inni meg, og folk spør om jeg gleder meg til han reiser, jeg tørr ikke si hvordan jeg tar det til noen..
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #95 Skrevet 24. juni 2012 Jeg hadde en kjæreste som dro i militæret ifjor, vi var FORLOVET. Alltid hatt det kjempebra, holdt ilag gjennom 4 gode år. Men så drar han til militæret og er utro Han fortalte meg at de fleste med kjæreste var utro i den gruppen han var med i, og at det var som en boble som sprakk da de hadde frihelger. Han var sjokkert selv over hvor vanlig utroskap var, og hvor mye det ble hysjet på. "Jeg fikk tømt meg igår, digg ass! Men hu var ikke lige spretten som a hjemme, så faen dette er big secret ass!" :( Anonym poster: 8c1bef335ca6b73ac79c418c6de78a9f
Gjest anonym Skrevet 28. juli 2012 #96 Skrevet 28. juli 2012 Kjæresten min dro nettopp til Madla i marinen! Vi har bare vært sammen i en mnd! Men vi har det utrolig bra, og syns det er vanskelig at han reiste. Han reiste den 22 juli 2012. Han får allerede perm på fredag! Så føler vi har vært heldige!
Gjest Småen Skrevet 24. september 2012 #97 Skrevet 24. september 2012 Får man spørsmål av de som er ansatt i millitæret om man har kjæreste? Skal man da rekke opp hånden? Kjæresten min dro med bestevenninnen sin som har vært veldig på han til tider og tekstet han hver dag på meldinger eller face.. Kjenner meg litt urolig i og med at de er på samme sted. Kjæresten min og jeg har vært sammen i over 2 år. Vi har det kjempe fint sammen og han livet mitt. Men samtidig føler jeg at det er ble slu planlegging bestevenninnen hans driver med for å ta han fra meg. Noen tips til å slutte å uroe seg og til sist men ikke minst å slutte å være sjalu? Hater å være sjalu. Og jeg savner han så mye at det gjør vondt
Jolene Skrevet 25. september 2012 #98 Skrevet 25. september 2012 Hei! Er det mulig å få snakke med deg angående dette eller? Eller ønsker du ikke kontakt? Hadde vært greit å snakke med andre i samme situasjon/som har vært... Om du fortsatt ønsker dette er det bare å sende meg en personlig mld. Har desverre ikke sett dette før nå, så det beklager jeg. Bare å kontakte meg
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #99 Skrevet 27. september 2012 Savner gutten min, så alt for mye. Hvordan takler dere andre det? Anonym poster: ffec12611b02d13afc7fde181ddbcd66
Gjest kokos19 Skrevet 27. september 2012 #100 Skrevet 27. september 2012 Min drar inn i begynnelsen av januar. Han skal til Sessvollmoen et halvt år, så kan han bli risikert å bli sendt til Bardufoss om så. Kjenner jeg gruer meg sykelig masse. Vi har vært kjærester i ett år, med opp og nedturer. Håper forholdet vokser og blir sterkere, enn at det skal gå den andre veien. Er veeeldig redd for utroskap, og eller at vi skal vokse i fra hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå