Gå til innhold

Tråd bare for AB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden er kun for AnonymBruker - et slags fristed hvor vi kan komme med meningene våre uten å bli trakassert av de som skriver med nick

Jeg, for min del, vil komme med et lite hjertesukk over nivået på de uanonyme her. De fleste kan da knapt være ferdig med undomsskolen.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne tråden er kun for AnonymBruker - et slags fristed hvor vi kan komme med meningene våre uten å bli trakassert av de som skriver med nick

Jeg, for min del, vil komme med et lite hjertesukk over nivået på de uanonyme her. De fleste kan da knapt være ferdig med undomsskolen.

Helt enig. De tror de kan lire av seg masse svada bare fordi de poster med nick.

De kan heller ikke få med seg stort i trådene siden de bruker masse tid til å irritere seg over at de ikke ser nicket til AB'er.

Jeg for min del tror vi får mye kjedeligere debatter hvis man ikke kan poste som AB.

• Liker 3
Skrevet

Det "beste" er jo når de kupper tråder for å mase om at livet deres blir ødelagt av alle de anonyme brukerne :-D

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes mange av dem er dobbeltmoralske som bare det. De klager og sykter over at ABere er så frekke og angriper folk og sånn, men de har nå laget sikkert et titalls tråder BARE for å hakke på AB, samt at mange av dem sporer av tråder bare for å kjefte på folk som skriver som AB :kjefte:

Skrevet

Av brukere med nick misliker jeg spesielt den sexfikserte kosegjengen, de som hater Steinar og språknaziene som forfølger folk rundt i tråder og påpeker skrivefeil.

:popcorn:

• Liker 6
Skrevet

Jeg har vært medlem av KG i over 5 år. På disse fem årene, har jeg skrevet mange tusen innlegg. Kun 300 av disse innleggene er registrert på nicket mitt, og de alle fleste av dem ble skrevet før AB-funksjonen kom.

I snitt får jeg som regel alltid minst 2 eller 3 plusser på de innleggene jeg skriver. Jeg bruker tid på å formulere meg, og skriver så gode innlegg som mulig i de trådene hvor jeg har kunnskap om emnet som disuteres, og har muligheten til å hjelpe andre brukere. Jeg synes det er gledelig å kunne hjelpe andre her, ikke minst fordi jeg selv har fått mye hjelp!

Grunnen til at jeg huker av for AB har jeg forklart i andre tråder flere ganger. Den orker jeg ikke å gjenta nå, fordi de som er motstandere av oss ABere bryr seg ikke en dritt om den. De vil bare at alle skal følge deres regler. De synes det er greit å poste med nick, så da burde alle andre gjøre det... og de som ikke gjør det, de er feige. Har blitt kalt så mye dritt, bare fordi jeg poster som AB. Og det til tross for at jeg ALDRI, ikke en eneste gang i løpet av den tiden jeg har postet utelukkende som AB verken har:

- brukt funksjonen for å snakke dritt om/til noen

- brukt funksjonen for å være spydig

- brukt funksjonen for å trolle

Derfor er det også veldig frustrerende å lese om folk som overser/ignorerer ABere. Ja, vi er mange som poster som ABere, men det er ingen grunn til å ignorere oss. Tvert imot - ignorerer man ABere vil man gå glipp av gode poster, og følgende scenario vil forekomme ofte: Man overser minst 50% av svarene i en tråd, og vil dermed forkludre forumet med svar som allerede er der o.l. Hvem er mest irriterende, en bruker med nick som i en tråd med 20 innlegg kommer inn og spør om ting som en ABer allerede har spurt om, og gir samme svaret som en ABer allerede har svart - eller den ABen som spurte spørsmål og ga svar før de andre, etter å ha lest alle postene i en tråd først?

JEG vil IKKE sammenlignes med de som er usmakelige og frekke når de poster under AB - og vær så snill folken - husk at JEG ikke er DEM. Jeg tipper disse posterne hadde vært like usmakelige om de kun fikk poste under nick, og løsningen er enkel: RAPPORTER DEM! Det gjør jeg, akkurat som jeg gjør med frekke brukere med nick. Vil tippe at det er maks 1% av ABere som bruker funksjonen til å snakke dritt.

Når alt dette er sagt, håper jeg KG snart implementerer en funksjon for å skille ABere fra hverandre i tråder. Samme funksjon som på diskusjon.no for eksempel.

• Liker 8
Skrevet

AB er hverken bedre eller verre enn oss som skriver med nick. Det som irriterer meg, er at det er vanskelig å vite hvem man diskuterer med, og hvem som har sagt hva. Jeg forstår selvsagt at litt av poenget er å ikke bli gjenkjent (evt. få innlegget knyttet til sin bruker), men oppfordrer til bruk av signatur - særlig i de mer seriøse trådene. Det beste ville jo vært om man kunne lage et lignende system som man bruker ved gjesteposting. For eksempel kunne det sprette opp en liten boks for selvvalgt nick hver gang man huker av for "post som anonym". Det skjer sikkert ikke med det første, men det tar jo heller ikke lange tiden å slenge på "-x99" eller "-ostehøvel" nederst i innlegget.

Jeg har flere ganger stilt spørsmål til AB i diverse tråder. Når jeg får svar, viser det seg etterhvert (etter mange misforståelser og "men du sa jo at..." :klo:) at det er en helt annen AB som har svart meg! Ikke at jeg har noe imot innspill fra andre, men det er greit å kunne se at det er en helt annen bruker - enten ved at vedkommende bruker nick, signerer med "-ostehøvel", eller sier "Det var ikke meg du spurte, men..." :)

• Liker 4
Skrevet

AB er hverken bedre eller verre enn oss som skriver med nick. Det som irriterer meg, er at det er vanskelig å vite hvem man diskuterer med, og hvem som har sagt hva. Jeg forstår selvsagt at litt av poenget er å ikke bli gjenkjent (evt. få innlegget knyttet til sin bruker), men oppfordrer til bruk av signatur - særlig i de mer seriøse trådene. Det beste ville jo vært om man kunne lage et lignende system som man bruker ved gjesteposting. For eksempel kunne det sprette opp en liten boks for selvvalgt nick hver gang man huker av for "post som anonym". Det skjer sikkert ikke med det første, men det tar jo heller ikke lange tiden å slenge på "-x99" eller "-ostehøvel" nederst i innlegget.

Jeg har flere ganger stilt spørsmål til AB i diverse tråder. Når jeg får svar, viser det seg etterhvert (etter mange misforståelser og "men du sa jo at..." :klo:) at det er en helt annen AB som har svart meg! Ikke at jeg har noe imot innspill fra andre, men det er greit å kunne se at det er en helt annen bruker - enten ved at vedkommende bruker nick, signerer med "-ostehøvel", eller sier "Det var ikke meg du spurte, men..." :)

Signrer på at dette hadde vært et langt bedre system!

Skrevet

Det virker også som folk tror at AB'er er en egen folkgruppe som aldri bruker sitt eget nick.

Tror ikke de tenker på at det kan være hvem som helst av oss. Også de som sier de aldri bruker AB-funksjonen.........

Helt enig i at det burde skilles mellom anonyme brukere. Veldig forvirrende å ikke vite hvem som er hvem.

Man kan selvfølgelig signere innleggene, men det ser jeg få gjør.

Hilsen Tonje :)

• Liker 3
Gjest Koseklumpen
Skrevet

De få gangene jeg bruker AB prøver jeg å huske å skrive en signatur, nettopp av den grunn som Antlers skriver.

Det er ofte veldig vanskelig å skille AB fra hverandre.

Det er også synn at de som slenger dritt gjemmer seg bak AB og "ødelegger" for resten av de som liker å bruke AB funksjonen.

• Liker 1
Skrevet

Av brukere med nick misliker jeg spesielt den sexfikserte kosegjengen, de som hater Steinar og språknaziene som forfølger folk rundt i tråder og påpeker skrivefeil.

:popcorn:

Hvem er den sexfikserte kosegjengen? Jeg leser mye på seksualitetsforumet og jeg har ikke lagt merke til en gjeng.

Skrevet

Hvem er den sexfikserte kosegjengen? Jeg leser mye på seksualitetsforumet og jeg har ikke lagt merke til en gjeng.

Meg igjen. Jeg fant dem inne på snikk-snakk. Hvis det var dem det var snakk om. ;)

Skrevet

Jeg tror det er en veldig simpel grunn til dette hatet mot anonyme brukere. Mange av de som poster med nick bruker veldig store deler av dagen(livet) sitt på KG. Det blir noe mer enn et forum for dem, en slags digital verden, hvor i tillegg til å diskutere å komme med meninger, de kommer for å få bekreftelse på seg selv, føle seg bedre osv. Se for deg den vanlige verden, hvor mange så begynner å bruke finlandshette, dette vil skapt kaos og usikkerhet i verden du lever i, og siden veldig mange av brukerne lever i KG-verden, så skaper AB en enorm usikkerhet for dem.

• Liker 7
Skrevet

Det "beste" er jo når de kupper tråder for å mase om at livet deres blir ødelagt av alle de anonyme brukerne :-D

Noe av det mest latterlige er de som gjerne diskuterer med AB, men bare når de er enige. :fnise:

Så kommer det punktet da de begynner å slippe opp for argumenter. Da finner de det plutselig beleilig å slå i bordet med: "Og det måtte du være anonym for å si? :filer: ", og lignende varianter.

Pinligere padling skal man lete lenge etter :ler:

• Liker 6
Gjest CrazyCatlady
Skrevet (endret)

Egentlig på en måte så som jeg tidligere har nevnt også så vet jeg ikke om jeg ser helt poenget med AB og spesielt når man ikke vet hvem man diskuterer med.For alt man vet så kan det jo være samme bruker som skriver alle innleggene.

Dessuten er det vel mulig å være så anonym som man bare vil med nick også vel?

Klart om man skal skrive noe veldig personlig som man kan gjenkjenne deg eller andre som person da skjønner jeg det,men om man er så redd for å bli gjenkjent da trenger man vel ikke å skrive sånne ting da vel.

Jeg ser på meg selv som ganske så anonym her inne.Ikke poster jeg bilder av meg selv eller skriver hvor jeg bor heller,men om noen hadde gjenkjent meg så hadde ikke det vært noen krise.

Nå kommer det vel noen og skriker opp om at jeg hater alle AB'erne bare fordi jeg er kritisk til denne funksjonen,men det er jo langt ifra sannheten.Leser jo like mange gode innlegg fra AB som fra brukerne de gangene jeg er her inne,men når man ser på de som skriver innlegg kun for å provosere eller slenge dritt så syns jeg det er flere AB'ere og ikke minst gjester som gjør det.

Mulig jeg tar feil her,ikke vet jeg for jeg er ikke den som er mest aktiv,men det er nå bare mitt inntrykk..

Endret av CrazyCatlady
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er en veldig simpel grunn til dette hatet mot anonyme brukere. Mange av de som poster med nick bruker veldig store deler av dagen(livet) sitt på KG. Det blir noe mer enn et forum for dem, en slags digital verden, hvor i tillegg til å diskutere å komme med meninger, de kommer for å få bekreftelse på seg selv, føle seg bedre osv. Se for deg den vanlige verden, hvor mange så begynner å bruke finlandshette, dette vil skapt kaos og usikkerhet i verden du lever i, og siden veldig mange av brukerne lever i KG-verden, så skaper AB en enorm usikkerhet for dem.

Master i synsing og kvasi-psykologi much?

• Liker 2
Skrevet

Dessuten er det vel mulig å være så anonym som man bare vil med nick også vel?

Klart om man skal skrive noe veldig personlig som man kan gjenkjenne deg eller andre som person da skjønner jeg det,men om man er så redd for å bli gjenkjent da trenger man vel ikke å skrive sånne ting da vel.

Kvinneguiden er et forum med MANGE tråder av veldig personlig karakter. De trådene jeg skriver i, er ofte tråder om tema jeg ikke får snakket med noen om i hverdagen (fordi jeg er veldig privat av meg). F.eks. tråder om psykiske problemer og sexliv. Siden jeg ikke snakker med noen om slike ting i hverdagen, er det godt å komme hit og kunne diskutere slike ting anonymt.

Skrevet

Master i synsing og kvasi-psykologi much?

Føler du deg truffet?

• Liker 6
Skrevet

Føler du deg truffet?

Av en slik liten snerten teori? I grunn ikke.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...