Gå til innhold

Finne en lignende, biligere kjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære med-"brides-to-be" - eller alle andre med ekstra interesse for brudekjoler: Har dere noen tips til hvordan man kan finne en lignende brudekjole når man har funnet drømmekjolen og ikke har råd til den? Jeg vet ikke helt om jeg tør å bestille på nett, men drømmekjolen er i alle fall Pronovias Alcanar, bilde her: http://www.foryoudresses.com/Pronovias-Alcanar_316436_0.html (klarte ikke lenke til Pronovias sider).

Har noen sett noe som ligner (eller samme kjole rasende billig!), så tar jeg gjerne imot tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære med-"brides-to-be" - eller alle andre med ekstra interesse for brudekjoler: Har dere noen tips til hvordan man kan finne en lignende brudekjole når man har funnet drømmekjolen og ikke har råd til den? Jeg vet ikke helt om jeg tør å bestille på nett, men drømmekjolen er i alle fall Pronovias Alcanar, bilde her: http://www.foryoudresses.com/Pronovias-Alcanar_316436_0.html (klarte ikke lenke til Pronovias sider).

Har noen sett noe som ligner (eller samme kjole rasende billig!), så tar jeg gjerne imot tips!

Skjønte ikke. Koster ikke den kjolen 359 dollar? :klo:

Skrevet (endret)

Skjønte ikke. Koster ikke den kjolen 359 dollar? :klo:

Det var min reaksjon også, hehe - siden det er lenket til, der ER jo kjolen rasende billig :fnise: Men jeg ser også at TS er redd for å kjøpe på nett, så det er kanskje det det handler om :) Men det skal nok mye til å finne den kjolen rasende billig noe annet sted enn på nett :sjenert:

PS: Jeg ser butikkpris er ca 15.000-16.000,- så... Tror jeg ville gått for den på nett, gitt ;)

Endret av Adriane
Skrevet

Hvis du får den billigere er det bare en kopi, og vil ikke være lik.. Jeg bestilte drømmekjolen min på nett, og ble megaskuffa! Snittet var ikke likt, stoffet var billigere og kjolen var rett og slett langt i fra like fin! Hvis du har funnet drømmekjolen, så se heller om du kan få kjøpt den brukt! :) Ligger masse fine kjoler på finn :)

Skrevet

Du kan jo se om det er noen til salgs på finn.no. De ligger som oftest på litt under halv pris der :)

Skrevet

ååå, venninna mi giftet seg i den i sommer =) så faktisk kjolen på finn i str. 34/36 til 8000'ish for ikke så lenge siden, men nå når jeg skulle finne den igjen var den borte =( nå når jeg var innpå igjen fant jeg følgende:

- http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30923260

- http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29758831

- http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30654886

- http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30654031

Ellers kan du jo prøve Jasmine's Bridal Shop på facebook og ta det videre derfra..? Der har du 2 valgmuligheter.. enten la de "sy etter bilde", eller betale det dobbelte og få være med å bestemme stoff, design, detaljer, etc.. =)

Skrevet

Blir ikke det å kopiere en annen kjole for å betale mindre det samme som piratkopiering? :klo: Jeg for min del er i alle fall prinsippielt i mot at man kopierer en annens vare! Designet skal være forbeholdt designeren, og evt. de avtaler designeren gjør med andre. Man stjeler jo et design, og det er forbundet med straff å kjøpe piratkopier :fy_fy: Men dette er jo selvfølgelig opp til hver enkelt..

Hva med å kjøpe en billigere kjole hvis du ikke har råd til å kjøpe den du vil ha? :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

AB: Det er akkurat det det er. Personlig synes jeg det er en uting, og på sikt tror jeg slikt vil svekke mange bransjer. Så om man ikke vil betale fullpris for en vare så er jeg tilhenger av å kjøpe brukt eller evt på salg.

• Liker 1
Skrevet

Ikke si det en gang...det svekker mer enn en tror...netthandel ødelegger uten tvil. Fortsetter det slik vil det ikke finnes brudesalonger igjen i Norge desverre...

Skrevet

Blir ikke det å kopiere en annen kjole for å betale mindre det samme som piratkopiering? :klo: Jeg for min del er i alle fall prinsippielt i mot at man kopierer en annens vare! Designet skal være forbeholdt designeren, og evt. de avtaler designeren gjør med andre. Man stjeler jo et design, og det er forbundet med straff å kjøpe piratkopier :fy_fy: Men dette er jo selvfølgelig opp til hver enkelt..

Hva med å kjøpe en billigere kjole hvis du ikke har råd til å kjøpe den du vil ha? :sjenert:

Joda, men dette gjør jo samtlige kjedebutikker hele tiden! De lager klær og sko som er nesten identiske med de fra catwalken. Og du har vel ingen betenkeligheter med å handle på H&M?

Skrevet

Kjedebutikkene kopierer trender og det er noe annet.

På en stramt kjolebudsjett ville jeg også leita på Finn.no. Veldig mange fine kjoler der som bare er brukt en gang.

Skrevet

Kjedebutikkene kopierer trender og det er noe annet.

På en stramt kjolebudsjett ville jeg også leita på Finn.no. Veldig mange fine kjoler der som bare er brukt en gang.

Mange designere vil være uenig med deg der.

Ta f.eks. Acne sine svært populære boots. De har blitt kopiert ned til minste detalj (f.eks. på Bianco). Det er ikke bare en trend, men en signaturstil.

Skrevet

Jeg kjøpte kinakjole, men aner ikke om den er kopiert av et annet design. Jeg har iallefall ikke sett en som ligner, men jeg er ikke akkurat ekspert på design og det som blir vist på catwalken heller. Jeg bestilte fra nettet siden jeg ikke fant noen kjoler som var helt meg, hverken på finn.no eller i brudesalonger, så for meg hadde det lite med pris å gjøre. Det skadet jo ikke akkurat at kjolen kostet litt under 2000kr, men det var ikke derfor jeg valgte den :)

Skrevet

Føler meg litt flau over det egentlig, haha, men kjøpte en ekstra billig kjole på ebay. Helt ny... Bare gjett hvor mye den kostet ---> kjolen

Skal jo gifte meg borgerlig bare, så jeg regner med at den er helt ok.

hvis dere synes dette var interessant kan jeg gi dere liken for nettbutikken som selger de kjolene... har kjøpt et par før bare for å se på kvaliteten og de var ganske greie... helt ok kvalitet, synes ikke det er så stor forskjell mellom kvaliteten på de kjolene der og de man betaler et par tusen for,

Skrevet

Føler meg litt flau over det egentlig, haha, men kjøpte en ekstra billig kjole på ebay. Helt ny... Bare gjett hvor mye den kostet ---> kjolen

Skal jo gifte meg borgerlig bare, så jeg regner med at den er helt ok.

hvis dere synes dette var interessant kan jeg gi dere liken for nettbutikken som selger de kjolene... har kjøpt et par før bare for å se på kvaliteten og de var ganske greie... helt ok kvalitet, synes ikke det er så stor forskjell mellom kvaliteten på de kjolene der og de man betaler et par tusen for,

hehe tror jeg postet på feil tråd... men der er den hvertfall... :)

unnskyld! :sjenert:

Skrevet

Jeg har den kjolen :) vurderte mye fram og tilbake, men endte opp med å kjøpe den brukt (fra finn). De er veldig store i størrelsen, så se etter en litt mindre str enn du vanligvis bruker. Denne modellen er ganske populær, så det legges ut bruktkjoler på finn i forskjellige str ofte. Jeg er superfornøyd, den ser ut som ny, og føler det er "riktigere" for meg enn å kjøpe kopi. Hvordan tror du blondedetaljene blir i en slik billigversjon? Jeg er litt skeptisk, kjenner jeg...

Skrevet

Takk for alle svar og tips! I utgangspunktet vil jeg helst kjøpe original (ny eller brukt), så siden jeg ikke har råd til akkurat den, så leter jeg etter en som ligner. Skal å prøve i en annen salong på lørdag, kanskje finner jeg en ny yndling ;)

Skrevet

Jeg har den kjolen :) vurderte mye fram og tilbake, men endte opp med å kjøpe den brukt (fra finn). De er veldig store i størrelsen, så se etter en litt mindre str enn du vanligvis bruker. Denne modellen er ganske populær, så det legges ut bruktkjoler på finn i forskjellige str ofte. Jeg er superfornøyd, den ser ut som ny, og føler det er "riktigere" for meg enn å kjøpe kopi. Hvordan tror du blondedetaljene blir i en slik billigversjon? Jeg er litt skeptisk, kjenner jeg...

Hvis du er ferdig å bruke din i februar, så kjøper jeg gjerne ;)

Skrevet

Hvis du er ferdig å bruke din i februar, så kjøper jeg gjerne ;)

Ikke før i juni ;) men abonner på søket "alcanar" på finn! Ligger en ute i str 42, men det har vært 4-5 i forskjellige str der siste halvannen måned. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...