Gå til innhold

Dårlig samvittighet...for ALT!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er nok en kveld for meg da jeg ligger søvnløs.Urolig i kroppen og grubler.Jeg har kranglet med et familiemedlem for n'te gang etter at jeg idag følte meg tilsidesatt og nedprioritert.Jeg har lenge følt meg tatt for gitt som er en forferdelig følelse det også.Idag sa jeg ifra at nok må være nok og at jeg føler meg trist og lei fordi jeg ikke blir satt pris på og alt jeg gjør blir tatt som en selvfølge uansett hvor mye jeg ofrer av min tid.Det hele endte med et voldsomt angrep mot meg,og en krangel.Vet ikke om jeg tjente noe på å ta opp at jeg følte det sånn,for nå sliter jeg med dårlig samvittighet igjen.At jeg kanskje var for storforlangende og at det var unødvendig å starte krangel.Liker at livet mitt er harmonisk og uten krangler,men idag fikk jeg liksom nok.

Jeg sliter generelt med mye dårlig samvitighet for ting jeg gjør og ikke gjør.Hvorfor må jeg føle det sånn?Og hvordan bli kvitt denne siden av meg.Er utslitt av det nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen. Det føles helt forferdelig. Denne klumpen i magen som sier at man skulle ønske man kunne si ifra oftere når noen trår over streken din. Kjempebra at du klarte det! Dumt av de å gå til angrep på deg. Dere skulle heller prøvd å fått snakket sammen for å finne en god løsning på dette.

Du skal IKKE ha dårlig samvittighet.

Jeg stilte alltid opp for alle. Hjalp til der det trengtes og kjørte hit og dit... Så var det min tur. Jeg som trengte å kjøres. Jeg som skulle ha hjelp til oppussing og flytting. Men nei. To av mine aller beste venninder prioriterte cafè og shopping den dagen da jeg sa jeg ønsket hjelp. Gjett om jeg vet hvor jeg har de i dag da. Vi er fortsatt gode venninder, men jeg forventer absolutt ingenting. Da trenger ikke de å forvente noe av meg heller.

Hvordan kan du bli kvitt denne siden?

Det er nokk en del av din personlighet som er en veldig fin egenskap. Men bruk denne energien på deg selv. Ikke forvent noe av andre. Prøv og si nei innimellom.

Gjør noe som gir deg bedre selvtillit, da vil du gradvis bli kvitt denne følelsen. Det har ihvertfall hjulpet meg masse.

Utfordre deg selv.

Man viser styrke og at man sier ifra når du tar opp slikt vil jeg si. Om det ender i krangel, er det ihvertfall bra om man fortsatt klarer å holde seg til poenget og saklig uten å gå på personangrep. Om du føler det slik skal du stole på den følelsen. Du står på ditt og sier ifra hva som er rett for deg. La det roe litt, så man klarer å holde dette på et saklig nivå igjen. Se om det er en bra ide for deg. Uansett - Bra! :duskedame:

Skrevet

Tusen takk for gode ord! Føles godt å få ord fra en som forstår følelsen av å ikke føle seg bra nok. Målet mitt er å bli flinkere til å si ifra når jeg føler meg overkjørt eller urettferdig behandlet.Det blir absolutt ikke lett. Spesielt ikke mot familie og de nærmeste vennene mine.Men jeg innser at jeg nok også ofrer mer for dem enn de gjør eller ville gjort for meg.Nesten så jeg setter livet mitt og alle planer på vent for å tilfredsstille de jeg er glad i. Jeg mener ikke at man må få igjen for alt man gir,men alle trenger å bli satt pris på.

Jeg skal ta med tipsene dine,og prøve å gi mer F :)

Skrevet

Sett av dager som er bare dine og en tid fremover så er de dagene kun dine. Det gjør jeg og det funker utmerket.

Skrevet

Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver!!

Jeg har evig dårlig samvittighet for ting jeg har gjort/sagt/ ikke gjort/ ikke sagt osv osv.

Eneste rådet jeg har å komme med er at da du tar opp ting med folk si "jeg føler" , "jeg tenker" osv. Dette kan ingen protesere på eller starte en krangel med! Det er DINE følelser. INGEN kan protestere på hva du føler :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...