Gå til innhold

Norske kvinner bruker større bh'er

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som lar meg provosere av DENNE artikkelen i Dagbladet? :-?

Provokasjonen ligger for min del i at det generaliseres kraftig over hvorfor produsentene selger meg store bh'er...

Det kan vel kanskje tenkes at behovet har blitt mer synlig enn før, ikke bare at vi faktisk har fått større pupper... og at ikke alle som har over D-cup har silikon :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Latterlig artikkel.... :roll:

Er jo egentlig en gla'sak at produsentene (og forsåvidt også kundene) endelig har skjønt at ikke alle kan gå med b-cup.

Istedet fremstilles de som kjøper store størrelser for å være "kravstore" fordi de ikke vil gå med bestemor-look!

(Lurer på om endringen i bh-alfabetet oppfattes like eksplosiv for de produsentene og butikkene som har laget skikkelige størrelser i mer enn ett år?)

*Lisa*

Skrevet

Jeg tenkte som deg Suzy.

En eventuell vekst tror jeg også kan komme av at flere bruker mer penger og dermed kanskej har handlet i litt finere undertøysbutikker enn H&M. Og VIPS-så finne mange ut at de kanskej ikke var 75B allikevel...

En ekspiditrise sa at feilen de fleste norske kvinner gjør, er å bruke for liten bh.

Forøvrig mener jeg at de som tar silikon slik at de får DD, E, F osv cup ikke kan ha visst helt hva de har gjort...

Skrevet

Forøvrig mener jeg at de som tar silikon slik at de får DD, E, F osv cup ikke kan ha visst helt hva de har gjort...

Der er vi helt på linje! Og kirkurgene som tillater slikt burde ikke ha lov til å operere :-?

Jeg syns denne artikkelen, som egentlig forteller om mer kunnskap, større kjøpekraft og økt bevissthet bare signaliserer manglende kunnskaper og stereotype oppfatninger... Sørgelig!

Bare at det påstås at siden salget av "uvanlige" størrelser der omkretsen og koppstørrelsen er svært ulike (slik som 70 F) har økt, er dette et bevis for at mange har tatt silikon.

Jeg tror heller at mange har funnet ut av hvilke størrelse de virkelig er! :roll:

Det må da forresten være fullstendig feil at gjennomsnittlig bh-størrelse for norske kvinner er 75B - nekter å tro at det er tilfellet. Jeg tror at de fleste har fått beskjed om at dette er gjennomsnittet og derfor prøver å presse seg inn i den størrelsen så godt de kan... :-?

Skrevet
Det må da forresten være fullstendig feil at gjennomsnittlig bh-størrelse for norske kvinner er 75B - nekter å tro at det er tilfellet.

I min undertøysbutikk er det den str de selger minst av, fordi de fleste er en annen størrelse.

Skrevet

Haha..

Enten er du tjukk, eller så har du silikon. Fin konklusjon må jeg si..

Skrevet
Haha..

Enten er du tjukk, eller så har du silikon. Fin konklusjon må jeg si..

Ganske spenstig, ikke sant.... :ler:

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Vel, jeg er nå 75B jeg da.. :oops: Nøye målt, så det er ingen tvil. Men jeg føler meg "liten" i forhold til de fleste andre, så jeg er ikke overrasket. Ville tippet at gjennomsnittet brukte C-cup jeg... Men jeg tror nå faktisk det er sant at økende vekt på folket har en del å si da.... :oops: Man kommer ikke unna statistikkene der.

Men 70DD???? Sånn ville IKKE jeg sett ut! Hjelp! Må jo få ryggproblemer av dimensjoner med noe sånt på en så spinkel kropp! :o

Skrevet

Men 70DD???? Sånn ville IKKE jeg sett ut! Hjelp! Må jo få ryggproblemer av dimensjoner med noe sånt på en så spinkel kropp! :o

Jeg vil heller ikke se sånn ut (jeg er 70FF/G) men jeg er skapt slik... Poenget er at det ikke er alle som velger det... :(

Gjest Diva i.i.
Skrevet

Synes hele artikkelen var crappy og misvisende :o

Synes også det var rart at undertøysprodusenten Triumph ble nevnt, og at de angivelig laget så mange bh`r for større pupper.

I praksisk så er dette BS.

De har jo knapt noe i C-cup!?! Jeg sikret meg utrolig nok en bikini i år som var derfra i D-cup og det var i en undertøysalong.

Synes ikke Triumph har gjort så mye for å tekkes etterspørselen.

Artikkelen gir i det hele tatt samme syn som Jordbær nevnte,- enten så har du silikon eller så er du feit :o

Blæh!

:: ristepåhodetsitt::

Skrevet

Triumph har mange fine bh'er for de med a,b og c. De har aldri min størrelse. Synes godt at de andre undertøysprodusenteen burde fått litt mer kreditt, i og med at de faktisk har produsert stort hele tiden...

Står også at "den største størrelsen er H". Vel, Bravissimo selger ihvertfall bh i str J....

Men det er klart at all silikonen nok er med på å heve standarden for hva som norske kvinner bruker i størrelse.

Tips;

www.bravissimo.com

Skrevet
Norske pupper blir bare større og større.

Gjer dei? :o

:skottar ned på gropane:

Skrevet

Jeg har mye Triumph jeg da. I 80D. Og nå som jeg er gravid, får jeg akkurat de samme merkene i 80DD. Og jammen hadde de ammeBH i 80E også. Så jeg har et bedre inntrykk av Triumph enn dere andre tydeligvis.. Eller er det fordi jeg er 80 rundt, kanskje - at jeg er mer "innenfor" Triumph sine "regler"?

Ja - og så kjøper jeg helst sånne kjedelige BHer da - Soft Sense og Soft Secret og sånn. Vil helst ikke at BHen skal syns gjennom klærne jeg - har nok pupp fra før.

Ellers tror jeg mange kjøper større størrelser nå fordi de har bedre informasjon. Ikke så mange går med puppene trykket opp av for små kopper, eller med BH-strapen bak oppe under nakken pga. feil størrelse.

Det kan jo også hende at noen produsenter nå produserer D-kopper som før var C-kopper? Jeg har sett det skje i andre klesbutikker....

Skrevet

Kan de ha noe med at de fleste størrelsen på butikkene, har blitt mindre de siste årene?

Skrevet
Så jeg har et bedre inntrykk av Triumph enn dere andre tydeligvis..

Har ingen store (no pun intended) problemer med Triumph, men de er ikke spesielt flinke til å produsere store størrelser - det er først det siste året jeg har sett noe fra dem som er i nærheten av min størrelse...

Syns, som Poirot, at det må kunne gå an å fremheve andre undertøysprodusenter også - som kanskje har bedre utvalg i store størrelser enn evige Triumph...

Jeg nevner i fleng; Fantasie, Bali, Freya, Fooitprints (kanskje de bare har badetøy?), Panache....

Skrevet

Det jeg har mest problemer med å forstå når det gjelder BHer, er hvorfor det må være så pokkers mye "stuffing" i mange BHer i store størrelser? Har man D eller over trenger man vel ikke puter og dritt alle veier!!?? Men til tider ser det ut til å være umulig å finne en pen BH i D/DD-cup uten at den ser ut som en middels hodepute! :evil:

Skrevet

Likte heller ikke antydningen (?) om at jeg (70D) sannsynligvis har lagt inn silikon. Det har ikke lillesøster heller.

Ikke ser det rart ut, og jeg har ingen spinkel kropp.

Ryggsmertene skyldes heller ikke for store pupper.

Om jeg finner den størrelsen her i landet (handla i Danmark) er jo et annet spørsmål. 70C er i alle fall ikke lett å finne. (Har også vært 75B før, med BH som ikke satt inntil rundt, krøp oppover ryggen osv.)

Skrevet
Det jeg har mest problemer med å forstå når det gjelder BHer' date=' er hvorfor det må være så pokkers mye "stuffing" i mange BHer i store størrelser? Har man D eller over trenger man vel ikke puter og dritt alle veier!!?? Men til tider ser det ut til å være umulig å finne en pen BH i D/DD-cup uten at den ser ut som en middels hodepute! :evil:[/quote']

:hoho:

Det er sant! Det er vel når man begynner å bli større enn D men ikke lenger trenger "stuffing"!

Skrevet

Jeg bruker nå størrelse 75 C i de fleste Bh'er - og når jeg prøver å kjøpe på salg så merker jeg fort at dette er en størrelse mange kjøper - for det er sjelden jeg finner noen igjen. Om jeg er heldig så henger det en 75 B der som noen få ganger passer. Ellers så er det ofte A cupper som henger igjen . og diverse 80 B og større.

Tror nok en del kjøper feil bh'størrelser. Ser at på mange så henger puppen utenfor som en valk - og det har jeg merket selv på enkelte BH'er. Da er cupen for liten. Når den sklir opp på ryggen så er den for stor i omkretsen sa de til meg i en butikk jeg var.

Det er uansett bra at utvalget blir større i store størrelser også- og at man kan få pene store bh'er.

Skrevet
I 80D. Og nå som jeg er gravid, får jeg akkurat de samme merkene i 80DD. Og jammen hadde de ammeBH i 80E også. Så jeg har et bedre inntrykk av Triumph enn dere andre tydeligvis.. Eller er det fordi jeg er 80 rundt, kanskje - at jeg er mer "innenfor" Triumph sine "regler"?

Prøv å se etter 70 E...

Jeg har ihvertfall ikke funnet det hos Triumph, men så har jeg ikke sett etter det de siste årene heller, da. (fordi jeg ikke har funnet det når jeg har prøvd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...