nanny Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Hei! For 4 dager siden ble det oppdaget at et av barna mine har skoliose. Ble tatt røntgenbilde og det viste seg skoliose i nakken og i brystbeinet. Epikrisen blir sendt til allmen lege, men jeg har allerede lettet etter ortoped for å vurdere hvilke hjelpemidler kan han få. Dette var jammen ikke så lett som jeg trodde. Har noe erfaring av slikt? Bor i Akershus, så det må finnes ortopeder i område.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Fastlegen henviser deg vel til ortopedisk avdeling? For andre hjelpemidler kan du ta kontakt med kommunehelsetjenesten i din kommune
LadyStarlight Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Har barna dine vært å fått diagnosen hos spesialist på scoliose? Hvis ikke burde dere dey, men det vil nok fastlegen fortelle om. F.eks på riksen får man jo hjelp med korsett behandling, oppfølging og slikt om det var i den retning du tenkte?
nanny Skrevet 26. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. september 2011 Det var det at dem tok bildet på rikshospitalet og sender epikrisen derfra til fastlegen. Regner med at fastlegen gjør sin jobb. Har ikke snakket ennå med henne, for vi har kommet hjem fra sykehuset på fredag forrige uke. Takk for svar.
Topplue Skrevet 26. september 2011 #5 Skrevet 26. september 2011 ortopediteknikk i Sandvika hvis det er snakk om hjelpemidler?
nanny Skrevet 27. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2011 [quote name=Forever ' timestamp='1317036173' post='9774827] ortopediteknikk i Sandvika hvis det er snakk om hjelpemidler?
nanny Skrevet 27. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2011 Ja, det er det, men først må jeg vel til ortoped og etterpå til tekniker. Er ikke sikkert at det finnes i Sandvika. Dette gjelder scoliose i brystbein og nakke. Men takk for svar.
Topplue Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 åja, ortopedene på Martina Hansen Hospital er veldig flinke. De er også gode på oppfølging.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå