Gå til innhold

Takler ikke den nye jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg takler ikke den nye jobben. Klarer ikke være der. Har ikke sovet ordentlig den siste uken og har mareritt om den. Har ingen andre jobber å falle tilbake til så jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå. Vil bare slutte umiddelbart, men jeg har jo familie og lån og regninger..ja det sier seg selv. Jeg gråter og føler jeg bare vil gi opp alt! Er veldig nær en ny depresjon og er utrolig skuffet over meg selv.

Men hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det du ikke takler?

Arbeidsoppgavene, kollegene, stedet..?

Om du er usikker på oppgavene, ikke har funnet helt din plass sosialt eller ikke føler deg trygg på ditt ansvar osv så er det vel sånn som er "verst" første uka og går seg til om du gir det litt mer tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det også sånn med jobben. Har vært der siden i vinter, og kan ikke si det har blitt så mye bedre. MEN har blitt mye flinkere til å takle at jeg mistrives på jobb, finner ting ellers i hverdagen å glede meg over, legger mer energi i å lage mat fordi jeg synes det er gøy osv. Sånn sett klarer jeg å ha det temmelig bra selv om jeg mistrives på jobb.

Gruer meg nesten hver eneste dag, og teller minutter når jeg er der.. Men har gått fra å føle at jeg er på vei inn i depresjon til å bare avfinne meg med det, bruke tid hver dag på å lete etter ny jobb og legge energi i å ha det bra ellers. Er ikke gøy å ha et så anstrengt forhold til jobben, men nå er det tanker som plager meg mens jeg er på jobb, ikke hele tiden ellers. Takler det mye bedre nå som det har gått en stund.. Men er ikke akkurat førstemann til å ta ekstravakter!

Kan selvfølgelig ikke vite om det blir sånn for deg også, men det er lov å håpe at det blir enklere å takle etterhvert, og at du klarer å finne deg ny jobb som du trives bedre med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du hatt jobben da? Husk det tar sin tid å komme inn i en ny jobb. Selv har jeg vanligvis brukt 3 måneder på å finne meg til rette og føle at jeg gjør nytte for meg når jeg har startet i ny jobb, og det har gjerne tatt et halvt til ett år før jeg har følt meg helt "hjemme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Jeg har bare vært der i 3 uker. Vet det er ikke mye, men jeg har hatt jobber jeg ikke har likt før og, men da har jeg klart å holde ut til jeg fant noe nytt. Denne jobben klarer jeg ikke være i rett og slett. Problemet er at det er en jobb der jeg må være motivert og prestere HVER dag! Målene må gjennomføres og nås hver dag, så det er ikke bare å komme seg gjennom dagen..

Det jeg ikke takler er enkeltpersoner, sjefen og selve jobben..men særlig de to første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er slik at enkeltpersoner på jobben og sjefen gjør arbeidsmiljøet dårlig? Hvis det er slik, så må du ta det opp med ... sjefen ... eller sjefens sjef?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten prøver du å endre ting der, eller finner du en annen jobb. Trenger ikke å gråte, man må jo trives der man bor og jobber! Du har sikker prøvetid først, så det ikke blir lang oppsigelsestid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som du har fått min gamle jobb :sjenert:

Tipper du jobber med salg ihvertfall.. Med sjefer som forventer at du skal prestere, og bringer deg inn i en ond sirkel av dårlig selvtillit og enda dårligere resultater. Gjerne med utfrysning og mobbing fra kollegaer på toppen av det hele.

Kom deg ut! Litt avhengig av hvor dette er i landet så kan det være vanskelig å finne noe nytt. Hvis du sier opp selv må du vente i en måned (tror jeg) før du får dagpenger av NAV, men hvis arbeidsgiver sier deg opp får du penger med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som du har fått min gamle jobb :sjenert:

Tipper du jobber med salg ihvertfall.. Med sjefer som forventer at du skal prestere, og bringer deg inn i en ond sirkel av dårlig selvtillit og enda dårligere resultater. Gjerne med utfrysning og mobbing fra kollegaer på toppen av det hele.

Kom deg ut! Litt avhengig av hvor dette er i landet så kan det være vanskelig å finne noe nytt. Hvis du sier opp selv må du vente i en måned (tror jeg) før du får dagpenger av NAV, men hvis arbeidsgiver sier deg opp får du penger med en gang

Salg ja:) Her skal det presteres umiddelbart. Og det er ikke det at jeg ikke har lyst er ikke hadde klart å prestere hvis bare motivasjonen og lysten var der. Men, alt med jobben og måten vi jobber på(+ sjefens måte å lede på) byr meg så mye imot at jeg er helt på randen av sammenbrudd.

Jeg er jo ikke en person som gir opp så lett, men jeg har virkelig prøvd.

Får ikke penger av nav fordi jeg har ikke tjent nok siste årene. Har vært student med kun en ekstrajobb helt til i høst. Så jobb må jeg jo ha, men det er vanskelig å finne noe nytt relativt fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bemanningsbyrå. De skaffer deg jobb om du ikke er kresen.

Det er noen jobber jeg ikke kan ta, men utover det er jeg ikke kresen akkurat nå til jeg finner noe fast. Er det vanlig å bare være tilknyttet ett byrå eller flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bransje er det du jobber i nå? Og i hvor i landet bor du?

Bemanningsbyråer er ofte bransjespesifikke, og det kan være vanskelig å vite hvilke kunder (oppdragsgivere) de har, sett fra utsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken bransje er det du jobber i nå? Og i hvor i landet bor du?

Bemanningsbyråer er ofte bransjespesifikke, og det kan være vanskelig å vite hvilke kunder (oppdragsgivere) de har, sett fra utsiden

Bor i Nordland.

Nå jobber jeg innen salg, men det er siste gang tror jeg.

Har lyst til å jobbe innen administrasjon, personal o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...