AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Den neste uken har jeg så og si ingen penger, og derfor må jeg bruke det jeg har i kjøleskapet, fryseren og skapet til å lage frokost, lunsj og middager. To av dagene får jeg mat servert, så de trenger jeg ikke tenke på. Da blir det kun fem dager. Men jeg sliter litt med ideer! Spesielt den ene dagen skal jeg lage middag til to voksne + meg selv. Det jeg har er 1 kg gulrøtter, en potet, en chili, isbergsalat, rød paprika, 5pk nudler, 3 rett i koppen, en pk frossengrønnsaker, en pk grønnsaker&båtpoteter (varmes i ovn) og ca 500 g pasta. I tillegg til dette har jeg et syltetøyglass som får fungere som pålegg hele uken. Hva kan jeg bruke av dette til å lage en god middag for tre, samt middager til meg selv? Jeg selv har ikke behov for å spise så veldig mye, men er usikker på hvordan jeg skal klare å lage noe middager ut av det jeg har Godt mulig det er maaange muligheter, er bare jeg som er litt tom for ideer nå -og spør derfor dere Poster anonymt da dette er litt pinlig..
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 vegetarwok med nudler og soyasaus om du har det?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 vegetarwok med nudler og soyasaus om du har det? Ja, det var et godt forslag! Kom gjerne med fler :)Alltid herlig med nye ideer.
Kladd Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Gulrotsuppe, om du har noe buljong/krydder i tillegg (evt. bruk rett i koppensuppene om de passer). Da kan du bruke gulerøttene, poteten og evt. chillien. Du kan jo også lage grønnsakssuppe av grønnsaksblandingen. Om du har brød/knekkebrød liggende, kan jo dette være med å fylle på litt, slik at du kan skje får nok til en suppemiddag for tre. Grønnsakssuppa kan du jo i tillegg ha nudler i! Grønnsaker og båtpoteter kan jo være en middag i seg selv om du får krydret de litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå