Gå til innhold

ingen valper til jul


VesleBråka

Anbefalte innlegg

Hunden hos m&p skulle ha valper nå, jeg skulle kose med runde varme pelsdotter med melkeånde hele julen, så kom de ut døde alle sammen.. :cry: Vet ikke helt hvorfor, dyrlegen sa det kunne være bakterieinfeksjon eller at én stengte for utgangen så de ikke kom seg ut tidsnok. Ingen rier, bare litt brunt som kom ut. I hundeboka står det at ved første tegn til at noe ikke er normalt rundt termin skal dyrlege kontaktes for mulig keisersnitt. Godt tips til andre ivertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk alle hundevenner som føler med valpene og mamman. Kanskje hunden er litt snål også, for hun har hatt et merkelig svangerskap før. Hun var gravid, men det var så få valper (et par) at kroppen ikke fikk det med seg.. De døde etterhvert pga dette, og dyrlegen måtte få dem ut så ikke de lå der og råtnet. De kom ikke ut fordi kroppen ikke visste.. Dyrlegen sa at dette er ganske vanlig for hunder også, derfor er det vanlig å ta ultralyd (eller var det røntgen han sa? Men det er da ikke bra for de små..) ganske tidlig så man kan fikse. Det gjør pappa alltid nå.

Men ifjor fikk hun et kull tre uker før jul, og det var stas! Jeg lurer på om hun er ferdig med sin avls-innsats nå, og blir pensjonist. Det er stashund, nordisk champion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så leit. :cry:

Hvordan går det med hundemammaen?

Hadde det skjedd min hund, hvis jeg hadde hatt, så hadde jeg grått i dagevis.

Håper det går bedre en annen gang. Gi vofsemamma en kos fra meg. Hun er vel lei seg hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det var ultralyd han sa ;)

(Det ville hvertfall aldri i verden blitt brukt røntgen på barn i magen til et menneske)

Jeg har vært med på ultralyd av valper. Det er ganske gøy!! (kan vel bare glede meg til jeg en gang skal på ultralyd med bebi i magen selv.. en dag..)

Vi har opplevd innbilt svangerskap, kun en dødfødt valp og to dødfødte samt noen friske valper på våre hunder. Det er ikke alltid meningen at de små klumpene skal vokse opp. Synd, men sant.

Men det gjør vondere å ta livet av syke/uønskede valper etter at moren har født dem. Det er skikkelig fælt å se på at tispa går og leter etter valpene sine. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...