AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 jeg sliten med angst og er ofte redd at folk ser meg når jeg rødmer. Hvordan skal jeg hindre å tenke sånn?!! Jeg blir jo alltid angst pga RØDMER. Har dere noe tips som kan hjelpe meg å bli bedre uten å bli rødmer og angst? jeg er ofte deprimert. Jeg føler at jeg er verdiløs. Hvordan skal jeg få til å få god humør og glad i hverdager?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Hvorfor liker du ikke at folk ser deg når du rødmer da? Jeg vil tro at de fleste bare synes det er sjarmerende med noen som rødmer. Hvis du sliter med depresjon så vil ikke vi på forumet kunne hjelpe deg, det er noe du burde få behandling for. Det beste tipset jeg kan gi er å fokusere på de positive tingene og gled deg over de små tingene! Jeg kan aldri forestille meg at du er verdiløs, du har helt sikkert mange positive egenskaper og du har lov til å fokusere på disse! Men dette er lettere sagt enn gjort og jeg står fast ved at du bør oppsøke profesjonell hjelp hvis du føler at du sliter med angst og depresjon. Det er hjelp å få! 1
Screamsilence24 Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Hei! Du er antakelig ung, og da er det mer vanlig med rødming. Men får du angst fordi du rødmer eller har du en angstdiagnose og rødming ved siden av? De har ingen sammenheng. Om du har angst håper jeg du får behandling hos psykolog + eventuellt medisiner. Når det gjelder rødming kan det hjelpe å ha lette klær på slik at du ikke blir varm og holde noe kaldt (f.eks kald brusflaske) mot kinnene når du kjenner du kommer til å rødme. Rødme er ubehagelig, særlig om man blir så varm i kinnene at det dunker. Grønnlig underlagskrem før du har foundation/pudder på kan redusere synlighetene av rødming (om du er jente), ellers finnes det en behandling som går ut på å bruke laser på de ytterste blodkarene i ansiktet. Dette er for de med ekstrem rødme. Lykke til så mye!
MilesToGo Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 jeg sliten med angst og er ofte redd at folk ser meg når jeg rødmer. Hvordan skal jeg hindre å tenke sånn?!! Jeg blir jo alltid angst pga RØDMER. Har dere noe tips som kan hjelpe meg å bli bedre uten å bli rødmer og angst? jeg er ofte deprimert. Jeg føler at jeg er verdiløs. Hvordan skal jeg få til å få god humør og glad i hverdager? Hei. Høres ut som du sliter litt, men vil ikke si at rødming er det største problemet her. Angst og depresjon er utrolig vanskelig, det vet jeg og sliter med det selv. Jeg går til psykolog en gang i uka. Nå vet jo ikke jeg mye om alt du føler osv, men hvor lenge har du hatt det sånn? Mange kan gå gjennom en liten depressiv fase i livet under vanskelig livssitasjoner o.l. Det trenger værtfall ikke være en psykisk lidelse, for det er forskjell på depresjon som psykisk lidelse og fase. Den psykiske lidelsen kan være vanskelig å bli kvitt fordi det blir en del av ja personligheten din. En depresjon som ikke blir kategorisert som psykisk lidelse kan være etter sorg og atp av en nær slektning og vanskelig livssituasjoner. En psykisk lidelse kan ofte være langvarig, og for noen en livslang sykdom med flere tilbakefall. Hvor gammel er du? Jeg vil råde deg til å oppsøke feks en helsesøster, lege eller lignende. Ikke la det gå langt nok som det gjorde til meg, jeg hadde et nervøst sammenbrudd som var ganske stygt. Det jeg prøver å få fram er at du sikkert har folk rundt deg som kan hjelpe før det går for langt.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 TS: Jeg har det på akkurat samme måte som deg. Jeg hater situasjoner som møter,pauserommet på jobb, gå på butikken, selskap osv...fordi jeg vet at det er slike situasjoner jeg rødmer. Har virkelig kommet inn i en ond sirkel. Har alltid tenkt at det går over med årene, men det gjør det ikke for meg Jeg prøver å ikke unngå slike situasjoner fordi dette er noe jeg trenger å øve på. Det som er så frustrerende er jo at det ikke hjelper. Tenkte jo med meg selv at det kanskje minsker rødminga ved å oppsøke slike situasjoner, men det gjør ikke det. Jeg må nok bare innse at jeg må oppsøke helsesøter,lege eller psykolog.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå