Gå til innhold

Hva slags snacks er "best?"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å unne meg noe ektra godt i dag, da det ble null godteri på meg i går. Prøver å holde linjen etter å ha slanket meg, så har ikke planer om å proppe i meg masse usunt. Er saltstenger et bra alternativ? Også lurer jeg på dette med sjokolade. Har hørt at det er "bedre" eller sunnere om du vil, å spise sjokolader som inneholder karamell, f.eks Lion, Twix og Japp, istedenfor rene sjokolader som melke - og firkløver ol. Er dette sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Applecore

Tenkte å unne meg noe ektra godt i dag, da det ble null godteri på meg i går. Prøver å holde linjen etter å ha slanket meg, så har ikke planer om å proppe i meg masse usunt. Er saltstenger et bra alternativ? Også lurer jeg på dette med sjokolade. Har hørt at det er "bedre" eller sunnere om du vil, å spise sjokolader som inneholder karamell, f.eks Lion, Twix og Japp, istedenfor rene sjokolader som melke - og firkløver ol. Er dette sant?

Vet at snickers er sunnere enn melkesjokolade i hvert fall.

Men mørk sjokolade er helt klart det sunneste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg at Lion, Twix og Japp er så mye bedre enn vanlig sjokolade. Men ikke vet jeg. Leste et eller annet sted at M (peanøtt med mørkt sjokoladetrekk) er et sunnere alternativ til vanlig sjokolade. Og det er jo kjempegodt, så det er helt konge om det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det egentlig sunnere? Når jeg spiser Snickers, føler jeg meg mye mer usunn enn når jeg spiser melkesjokolade (pga karamellen og sukker). Hm ja, men jeg hater mørk sjokolade :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres det bra ut med en Crispo og saltstenger? Hva med New Energy og Smash? Høres sikkert veldig fanatisk ut, men vil jo helst ikke velge noe som er dobbelt så mye sukker og fett i som en annen sjokolade. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det egentlig sunnere? Når jeg spiser Snickers, føler jeg meg mye mer usunn enn når jeg spiser melkesjokolade (pga karamellen og sukker). Hm ja, men jeg hater mørk sjokolade :gjeiper:

Snickers er vel sunnere fordi en del av sjokoladen er byttet ut med nøtter, som jo er sunt, men på langt nær kalorifattig (hvis det er det du definerer som "sunt").

Høres det bra ut med en Crispo og saltstenger? Hva med New Energy og Smash? Høres sikkert veldig fanatisk ut, men vil jo helst ikke velge noe som er dobbelt så mye sukker og fett i som en annen sjokolade. Hehe

Hva med å bare se på næringsinnholdet på emballasjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

jeg tror du heller bør tenke på mengden sjokolade, istedenfor hvilken sjokolade du velger altså! om du spiser 100 gram japp eller 100 gram melkesjokolade har ikke en shit å si!

forslag til andre snackser som er "litt bedre" :

popmais

gullfisker ( sånne som bestandig har vært vettu, sånne hule fisker)

dipp og grønnesaker

nøtter, evt polly turmix for ekstra kos :) (den inneholder sjokolade også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble saltstenger og en liten Smash bar :) Har også ferskt, hjemmelaget brød på lur med brunost. Kosekveld dette ja :) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Blandingssjokolader" inneholder ofte mindre kalorier enn kompakt melkesjokolade. Japp f.eks. inneholder 400 kalorier per 100 gram mot 550 i melkesjokolade :)

Endret av Niema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at Troika er den minst usunne sjokoladen.

Jeg har hørt at det er New Energy som er den minst usunne sjokoladen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...