Janis Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Jeg er ingen husmor. *flau* Nå har jeg bestemt meg for å lage brun saus selv. Jeg har ikke sky eller buljong. Går det ikke ann å bruke vann? Men altså hvis det skal brukes buljong, så har jeg et glass fra maggi som kan lages til drikkebuljong. Er det meningen at buljongen skal i vann, og det skal da brukes som væske? Herregud, jeg er flau. Jeg driver med middag NÅ! Jeg har ferdiglagde kjøttkaker fra gilde. Kan noen hjelpe meg?
Janis Skrevet 25. september 2011 Forfatter #2 Skrevet 25. september 2011 Jeg har sånn sukker kulør da.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Drikkebuljong fra Maggi kan garantert brukes. Bare bland en spiseskje eller to i en kopp vann og bruk det som del av resten av vannet du tilsetter. Brun også margarin, løk og mel godt. Det gir smak i seg selv, og man trenger mindre sukkerkulør for å få fin brunfarge. God middag! 1
Janis Skrevet 25. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2011 Takk! Selv om det egentlig er suppebuljong?
Campanula Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Du trenger ikke buljong nei, jeg bruker bare vann. Men den blir veeeldig god hvis du har oppi stekefettet du har stekt kjøttkakene i, eller har oppi noen dl vann fra gullerotkokingen. Kanskje litt sent svar, men da vet du det til neste gang 1
Janis Skrevet 25. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2011 Takk for tipset! Jeg pleier å koke gulerøtter, men det ble glemt. Så jeg koker grønnsaker fra pose. Og så er det ikke hvetemel i huset! :gjeiper: Det var sammalt hvete.. Da blir det pose saus i dag, så får jeg ta det neste gang.
Surriball Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Når jeg lager brun saus, bruner jeg like mengder smør og mel, og når det er brunt nok tilsetter jeg en god del vann. Etter det har jeg oppi salt, pepper og paprika som krydder. Bruker også å ha oppi løk, det gir god smak. Superenkelt!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #8 Skrevet 26. september 2011 Takk for tipset! Jeg pleier å koke gulerøtter, men det ble glemt. Så jeg koker grønnsaker fra pose. Og så er det ikke hvetemel i huset! :gjeiper: Det var sammalt hvete.. Da blir det pose saus i dag, så får jeg ta det neste gang. tragisk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå