Gå til innhold

Æsj jeg blir aldri syk!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette høres nok litt rart ut, men jeg vil også være litt syk noen ganger :sjenert:

Bare litt feber og forkjøla, bli vartet opp med kakao, ligge under pleddet hele dagen og bare se på tv, lese og kose med katten. Få sove skikkelig ut og bare kose meg hjemme uten at jeg MÅ gjøre noe.

Ser på de få gangene jeg har vært hjemme med feber som litt koselig jeg. Folk kommer med blader, godteri, rett i koppen og jeg trenger ikke å lee en finger på noen dager :)

Nå er det mange som har vært syke på jobb, men ikke jeg. Neida! Kan gå med syke folk rundt meg hele tiden og ikke bli smittet. Maks litt sår hals som gir seg like fort som det kommer. Må ha et immunforsvar av en annen verden!

Ja, ja. Det var dagens barnslige sutring fra meg :gjeiper:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres nok litt rart ut, men jeg vil også være litt syk noen ganger :sjenert:

Bare litt feber og forkjøla, bli vartet opp med kakao, ligge under pleddet hele dagen og bare se på tv, lese og kose med katten. Få sove skikkelig ut og bare kose meg hjemme uten at jeg MÅ gjøre noe.

Ser på de få gangene jeg har vært hjemme med feber som litt koselig jeg. Folk kommer med blader, godteri, rett i koppen og jeg trenger ikke å lee en finger på noen dager :)

Nå er det mange som har vært syke på jobb, men ikke jeg. Neida! Kan gå med syke folk rundt meg hele tiden og ikke bli smittet. Maks litt sår hals som gir seg like fort som det kommer. Må ha et immunforsvar av en annen verden!

Ja, ja. Det var dagens barnslige sutring fra meg :gjeiper:

Du kan da gjøre disse tingene uten å være syk!

Hvis man virkelig er syk, er ubehaget langt sterkere enn kosen.

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes i grunn det er veldig lite koselig å være syk med feber og forkjølelse. Føler meg ikke uthvilt etter en sykdomsperiode heller. Selv om jeg sover mye når jeg er syk er det fordi jeg faktisk ikke orker å holde øynene åpne. Hvis du synes det er koselig å være syk mistenker jeg at du egentlig er frisk nok til å jobbe.

• Liker 1
Skrevet
bli vartet opp med kakao, ligge under pleddet hele dagen og bare se på tv, lese og kose med katten. Få sove skikkelig ut og bare kose meg hjemme uten at jeg MÅ gjøre noe.

Dette gjør jeg i dag.. Vanlig søndags-greie det.. Ikke sykegreie.

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler med deg, jeg har det også sånn! Blir ALDRI syk.. Nesten litt irriterende, men samtidig så vil jeg ikke være så syk at jeg ikke klarer å gå ut av senga heller da.. :kaffekopp:

Skrevet

Sove skikkelig ut? Nå er jeg heldigvis sjelden syk, men de gangene det har skjedd har jeg på ingen måte vært uthvilt etterpå. Jeg har derimot ofte brukt lang tid på å hente meg inn igjen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes i grunn det er veldig lite koselig å være syk med feber og forkjølelse. Føler meg ikke uthvilt etter en sykdomsperiode heller. Selv om jeg sover mye når jeg er syk er det fordi jeg faktisk ikke orker å holde øynene åpne. Hvis du synes det er koselig å være syk mistenker jeg at du egentlig er frisk nok til å jobbe.

Ja, jeg er frisk nok til å jobbe. Har ikke brukt egenmelding eller sykemelding på det jeg kan huske. Jeg er aldri borte fra jobb uansett, er jeg uggen kan jeg ta meg en Ibux og gå på jobb. Så det skal mye til for at jeg blir hjemme. Blir aldri syk nok til det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er SÅ glad for at jeg sjelden blir syk. Har ikke tid til å tulle meg under pleddet på sofaen, så de gangene jeg er småsyk er det bare å hive i seg litt paracet og komme seg avgårde.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg er frisk nok til å jobbe. Har ikke brukt egenmelding eller sykemelding på det jeg kan huske. Jeg er aldri borte fra jobb uansett, er jeg uggen kan jeg ta meg en Ibux og gå på jobb. Så det skal mye til for at jeg blir hjemme. Blir aldri syk nok til det.

Det du savner er en fridag. Eller en daffedag. For å være syk er virkelig ikke noe å ønske. Det er en grunn til at folk klager når de er syke...

• Liker 3
Skrevet

Jeg er også sjelden syk og jeg føler meg alltid uthvilt og våken.. Jeg synes det er et privilegium jeg.. Bank i bordet.. he he

• Liker 1
Skrevet

Det du savner er en fridag. Eller en daffedag. For å være syk er virkelig ikke noe å ønske. Det er en grunn til at folk klager når de er syke...

Ja, mulig jeg bare savner en fridag, men de gangene jeg tar ferie eller avspasering føler jeg at det er masse jeg må gjøre. Har ikke ro til å ligge på sofaen hvis ingenting hemmer meg fra å gjøre litt i huset eller annet som venter. For det er det alltid. Eller jeg føler at det alltid er det.....

Skrevet

Du kan dele seng med meg en liten uke, så kan vi se om du blir sjuk da :lur::forkjola::natti:

Skrevet

Du kan dele seng med meg en liten uke, så kan vi se om du blir sjuk da :lur::forkjola::natti:

He, he. Prøver stadig det med mannen min når han har fått den dødelige forkjølelsen sin, men den biter visst ikke på meg :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skjønner at du kan synes det er koselig å bli dulla med uten at du trenger å gjøre noe. Men jeg tror de fleste som er syke heller ville vært friske.

Hva med at du tar deg en fridag. Ikke bare fri fra jobb, men ordentlig fri. I dag er det søndag og søndager er jo laget for å gjøre ingenting. Lag deg kakao (få samboeren til å lage kakao?), sett deg under et pledd, les en bok eller se en film.

Ha en fin søndag, uten snørr og gørr!

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Skrevet

Oj. Jeg ble forkjøla kanskje 6 - 10 ganger i året, noen uker hver gang, så det gikk ikke så mange ukene mellom hver gang jeg var sjuk. Tett bomullshode, vond hals, ikke ork til noe og vondt i hele kroppen er virkelig ikke noe å trakte etter!! Dessuten studerte jeg og kunne ikke ta fri "bare" fordi jeg var sjuk, så jeg merka veldig sjelden noe til herlig avslapning. De gangene jeg ikke orka å gjøre NOE lå jeg jo bare i febertåke og var altfor sjuk til å synes det var fint å være hjemme. Ellers satt jeg med paracet, ullgenser og red bull og prøvde å fokusere.

Nå som jeg tar det roligere blir jeg heldigvis mye sjeldnere sjuk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er akkuratt som deg, TS! Aldri syk! Eller, jeg blir syk kanskje 1 gang i året, men da blir jeg så syk at jeg ikke klarer å bevege meg, må ha støttehjelp til toalettet osv.. Helt utkjørt.. Sånn er det gjerne 1 uke +, og det er ikke gøy!

Men siden jeg aldri er syk, og må noe veldig viktig en dag, så hopper jeg over en time eller noe sånn med god samvittighet. Har jo ikke noe fravær ellers..

Skrevet

Ja, mulig jeg bare savner en fridag, men de gangene jeg tar ferie eller avspasering føler jeg at det er masse jeg må gjøre. Har ikke ro til å ligge på sofaen hvis ingenting hemmer meg fra å gjøre litt i huset eller annet som venter. For det er det alltid. Eller jeg føler at det alltid er det.....

Det er jeg flink til å skru av :fnise:

Bestem deg på forhånd for at du skal sove til du våkner. Gå i pysj hele dagen, ta med dyna ti sofaen og lage kakao. Kjøp inn blader og lei film dagen i forveien. Daff og kos deg. Og ikke tenk på morgendagen eller hva som burde vært gjort. Alt kan vente en dag.

• Liker 2
Skrevet

Stikk innom din lokale barnehage i 5 min, så er det friskhetsproblemet som regel løst ;)

• Liker 1
Skrevet

Det er jeg flink til å skru av :fnise:

Bestem deg på forhånd for at du skal sove til du våkner. Gå i pysj hele dagen, ta med dyna ti sofaen og lage kakao. Kjøp inn blader og lei film dagen i forveien. Daff og kos deg. Og ikke tenk på morgendagen eller hva som burde vært gjort. Alt kan vente en dag.

Jeg tror nok jeg skulle gjort som du sier, vært flinkere til å håndtere fridagene mine.

Problemet ligger også litt hos de rundt meg tror jeg. Sier jeg at jeg skal ta en feriedag og bare slappe av, kan jeg få melding av noen i familien: "Du som har fri i dag, du hadde ikke giddi og kjøpt en liter melk for meg?"

Føler liksom ikke bare at jeg kan si: "Nei, det kan jeg ikke. Har masse Friends-episoder å se her"

Er jeg syk så er det ingen som maser, men stiller opp for meg hvis jeg trenger det.

Det er vel den eneste fordelen ved å være syk som jeg også savner noen ganger......

Så det er ikke akkurat det å være syk jeg savner, men hvordan situasjonen forandrer seg. Man får fri på en litt annen måte.

Skrevet

Stikk innom din lokale barnehage i 5 min, så er det friskhetsproblemet som regel løst ;)

Ja, stemmer :) Var litt mer syk da vi hadde små barn i huset, men var sjeldent sengeliggende da også. Den gangen passet det heller ikke så bra heller da. Var jeg syk så var garantert de andre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...