Gå til innhold

Oppskrifter med laks

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er veldig glade i laks her i huset, men jeg er så lei av versjonen med poteter, rømme og agurk. Er liksom det det går i hver gang laks står på menyen. Så er det noen som har tips til litt mer spennende oppskrifter som inneholder laks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laksewok! :) Steik laksen, tilsett grønnsaker. Ris ved siden av :)

Skrevet

Jeg tilbreder laksen sammen med potetskiver, skirver av squash og litt Creme fraise i aluminiumsfolie i ovnen. Supergodt! Ellers er det også godt å vokke laksen eller lage fiskesuppe med den.

Skrevet

Båndspagetti med pesto og laks er kjempe godt :)

Skrevet

Dette lagde jeg til middag i dag:

-La en tomat i skriver på et stykke aluminiumsfolje.

-Krydret med salt og pepper.

-La en frossen laksefilet på tomaten.

-Krydret fisken med salt og pepper.

-Smurte et lag med Philadelphiaost med gressløk over fisken. (Andre smaksvarianter egner seg også.)

-Stekte 200 C - 25 minutter.

Til dette hadde jeg tomatgrønnsaker til:

-Freste kål, gulrot, paprika, squash, løk, hvitløk i en stor gryte.

-Helte over en boks med tomater.

-Smakte til med salt, sukker, sitronsaft, soyasaus, basilikum og tabasco.

Nam nam!

Skrevet

Båndspagetti med pesto og laks er kjempe godt :)

Enig! Steik laksen i ovn med pesto på toppen.

Laks stekt med sesamfrø på er også godt, kan feks serveres med grønnsakswok med teriyakisaus på.

Skrevet

Lag en eller annen form for karry med kikerter, linser og grønnsaker. Server med kokt laks. Kjempegodt.

Skrevet (endret)

Lag en eller annen form for karry med kikerter, linser og grønnsaker. Server med kokt laks. Kjempegodt.

Hørtes veldig godt ut. Har du en oppskrift?

Endret av venus_
Skrevet

Hørtes veldig godt ut. Har du en oppskrift?

Sånn halvveis? Du er rimelig erfaren på kjøkkenet, så jeg skriver ned hva jeg gjør - så bruker du det du vil. ;) Jeg lager gjerne en stor prosjon og fryser ned, så har jeg både middag og lunsj.

Et par poteter og et par løk brunes i olje sammen med karrypulver (bruker Madras curry), støtt koriander, nigellafrø og bukkhornsfrø. Så heller jeg over vann, 1,5 liter ca og tilsetter litt hvitløk, chili og rød karrypasta. Og garam masala, gjerne 1 spiseskje av det, men smak deg frem. Hiver gjerne oppi et par-tre kyllingbuljongterninger også, syns det går bra til det meste jeg spiser ved siden av, også laks (eller sei). Koker opp og tilsetter ferdig bløtlagte kikerter, 3-4 dl, en neve røde linser, en neve grønne linser og lar alt koke en times tid eller halvannen. Linsene og kikertene sammen med poteten jevner hele "stuingen". Så hiver jeg oppi et par finhakkede tomater, kanskje litt paprika, blomkål, spinat og brokkoli. Dette lar jeg koke med til det er akkurat gjennomkokt. Smaker til med salt og pepper. Er ganske raus med krydderet, så sjeldent jeg trenger mer av det. Det er omtrent det. Spiser til middag med kylling, sei eller laks, til lunjs uten noe ekstra.

:)

Skrevet (endret)

Jeg steker ofte filetene i panna og tilsetter en halv boks med matfløte - lar det putre til det har tyknet og serverer med ris, potet, eller noe annet jeg liker + gode grønnsaker.

Endret av Suzy
Skrevet

Smør inn laksefiletene med Philadelphia og stek på 170 grader i 17-20 minutter :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...