NøveNøve Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Eg treng ei raudvin til ein litt romantisk aften. Er ganske uerfaren med raudvin frå før av for det har ikkje heilt slått an for min del, men av kvitvin liker eg dei tørre, fransk chardonnay f.eks. Den raudvinen eg tenker meg kan godt vere mulig å varme opp (om det går an?), sånn som gløgg til jul, for vinen skal nytast ute i den litt kalde haustkvelden. Har vurdert ein solbærvin kalla casandra, men mange syns den kan vere for søt. Vinen skal jo helst passe til både meg og min mannlige utkåra Har nokon peiling? Takkar for svar
Brunhilde Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Hvis du har tenkt å servere varm vin, så ville jeg gått for en eller annen vindrikk. Glüwhein eller noe sånn?
NøveNøve Skrevet 25. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2011 (endret) Ja, tenker då alternativ til varm sjokolade/gløgg hehe Har aldri høyrt om den vinendrikken før, får ein det på polet? Korleis fungere den? Som sagt, heilt uerfaren. Endret 25. september 2011 av NøveNøve
Brunhilde Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Hvis du søker på nett så finner du oppskrifter. Den er ikke like søt som gløgg, syns jeg. Jeg forstår at du vil servere noe varmt med alkohol? Eller må det være rødvin? Hvis det første er rett, så finner du en del oppskrifter her.
NøveNøve Skrevet 25. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2011 Tenkte eigentleg å gjere det lett med å berre varme vin e.l. og helle den på thermos, men er i grunnen åpen for det meste. Den rødvinstoddyen på liken du gav høytes jo ganske god ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå