AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Hei. Hadde sex med en gutt for en stund siden, og har legetime på mandag (denne bestilte jeg før jeg møtte gutten). Men så tenkte jeg at det sikkert er lurt å ta en klamydiatest, siden jeg går på p-piller og vi ikke brukte kondom. Men er det nødvendig med morgenurin? Og kan man ta med urinprøve hjemmefra uten å ha avklart dette med legekontoret på forhånd? Eller er det best å ta prøven hos legen? Da må jeg jo holde meg ganske lenge... :gjeiper: Erfaringer?
2shy Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Klamydiatest tar du via gynekologisk undersøkelse, det kan du gjøre samtidig du er hos legen, fort gjort. Da kan du jo samtidig ta livmorhals-prøve
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Har tatt klamydiaprøve ved urinprøve flere ganger før? Har ikke booket en underlivsundersøkelse.
Viljaa Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Hmm, da må du nesten ringe legen din og spørre. Min lege tar alltis GU fra livmorhals, han stoler ikke på urinprøve. Så tydelig at praksisen varierer litt.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Kan jo ikke ringe å spørre når legetimen er i morgen tidlig..
2shy Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Trenger ikke booke ekstra for å ta en rask GU, det er fort gjort. Har aldri tatt klamydia-test via urin, bare GU.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Har også tatt GU, men typen min testet seg med urinprøve på helsestasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 Forrige gang jeg var hos legen min tok jeg en klamydiaprøve selv på do. Det var visst noe nytt. Fikk med meg en pinne som jeg strøk opp i skjeden og så la jeg den ned i et rør og leverte den i luken. Fikk svar etter noen dager.
Ethereal Skrevet 25. september 2011 #10 Skrevet 25. september 2011 Da jeg har testet meg for det både ved GU og urinprøve. Jeg måtte ikke ha morgenurin, men det er kanskje best å ringe til legekontoret ditt og høre hva de ønsker.
Pialill Skrevet 25. september 2011 #11 Skrevet 25. september 2011 De har sluttet å teste urin ved alle legekontorene jeg har hørt om. Du får noen q-tipsgreier som du tar med inn på do og utfører testen selv. Null stress, raskt gjort
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2011 #12 Skrevet 25. september 2011 Ta med en urinprøve, og så spør du der?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #13 Skrevet 25. september 2011 Ta med en urinprøve, og så spør du der? Skulle til å si det samme! Klamydia test ved GU er ganske nytt. Den er sikrere enn urinprøve. 1
Gjest Setareh Skrevet 25. september 2011 #14 Skrevet 25. september 2011 (endret) De stapper en penis aktig greie i underlivet når du er hos legen, legen gjør det medegnang og svaret får du etter noen uker. Edit: du trenger ikke morgenurin, eller noe som helst. Bare bring deg selv til legen. Endret 25. september 2011 av Setareh
2shy Skrevet 25. september 2011 #15 Skrevet 25. september 2011 Skulle til å si det samme! Klamydia test ved GU er ganske nytt. Den er sikrere enn urinprøve. Er det? Kan ikke huske at jeg har brukt noe annet enn GU ved slik testing, og det er vel snart 15 år siden jeg testet første gang.
Pialill Skrevet 26. september 2011 #16 Skrevet 26. september 2011 De stapper en penis aktig greie i underlivet når du er hos legen, legen gjør det medegnang og svaret får du etter noen uker. Edit: du trenger ikke morgenurin, eller noe som helst. Bare bring deg selv til legen. WTF! penisaktig greie? For en klamydiatest!?! Du sjekker med en tynn q-tips. Eneste jeg har vært borti som likner en penis eller noe i den duren var da jeg tok innvendig ultralyd. Hvilken lege har du vært borti? 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #17 Skrevet 26. september 2011 Skulle til å si det samme! Klamydia test ved GU er ganske nytt. Den er sikrere enn urinprøve. Det er ikke sikrere med urinprøve. Bakterien kan sitte i livmorhalsen og i urinrøret, derfor bør begge sjekkes. Før tok man alltid GU. Det er urinprøven som er ny.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #18 Skrevet 27. september 2011 Dere hadde rett, var hos legen i går og jeg fikk en sånn q-tips lignende sak. Men greia ble RØD? Så nesten ut som blod.. Wææ? Noen som har opplevd lignende? Skal ikke ha mensen. Vet ikke om det var blod eller bare noe rart inni skjeden? Kunne ikke gå inn til legen igjen å spørre heller, så leverte bare inn..
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2011 #19 Skrevet 27. september 2011 Det er ikke sikrere med urinprøve. Bakterien kan sitte i livmorhalsen og i urinrøret, derfor bør begge sjekkes. Før tok man alltid GU. Det er urinprøven som er ny. Hm... Har det vært opphold da eller? Jeg tok aldri GU før, og jeg har aldri hørt om noen tilfeller av det heller. Nå derimot tar man jo det.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2011 #20 Skrevet 27. september 2011 Dere hadde rett, var hos legen i går og jeg fikk en sånn q-tips lignende sak. Men greia ble RØD? Så nesten ut som blod.. Wææ? Noen som har opplevd lignende? Skal ikke ha mensen. Vet ikke om det var blod eller bare noe rart inni skjeden? Kunne ikke gå inn til legen igjen å spørre heller, så leverte bare inn.. Det kan jo bare ha vært indikatoren som gjorde at den ble rød? Eller så er det jo lett å skrape seg opp litt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå