Gå til innhold

Hverdagsaktiviteter i Bergen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne har flyttet til Bergen. En veldig fin by!

Vi studerer begge to, men er lei av å sitte hjemme på kveldene/i helgene.

Hva kan vi finne på/oppleve i Bergen by? Økonomien er ikke noe å skryte av, så det bør være billigst mulig. Innimellom kan vi selvsagt skeie litt mer ut :)

Her er hva jeg kommer på:

-Mate ender! Det er så koselig. Men hvor er det ender i Bergen?

-Besøke Akvariet

-Gå opp Fløyen

-Gå opp Ulriken

-Cafetur. Kan dere anbefale en koselig, billig cafe i Bergen?

Flere forslag til hverdagsaktiviteter? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er masse ender i nederste del av Nygårdsparken.

Dere må jo gjerne fortsette å utforske turmulighetene rundt Bergen.

Studentersamfunnet har masse interessante foredrag i løpet av semesteret. Hybris filisoficafé har også mye interessant.

Studentidretten har masse ulike tilbud. SiB sine treningssentre tilbyr styrketrening, saltimer, spinning samt squash og klatrevegg.

Café Opera har quiz og "open mike night" (Naked). Finnegan's har quiz på torsdager. Sjekk også oversikten over ting som skjer på siste side i Studvest.

Hvis dere syns det er gøy med Loppemarkeder kan dere få oversikt over arrangementer på denne siden her.

Angående cafeer så er vel Kvarteret den billigste, men kanskje ikke den koseligste. Jeg liker Dromedar (gågaten), Chaos (ved SV), Barfot (ved kinoene), Godt Brød (Vaskerelven) og Capello (Marken). Ingen av disse er spesielt billige, da.

Kos dere i Bergen!

• Liker 1
Skrevet

Tuuusen takk :)

Flere forslag?

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er også quiz på Ricks og Dubliner.

Etter at man eventuelt har vært på Akvariet kan man jo gå ut i Nordnesparken og gå ned til USF Verftet og besøke Kafe Kippers som har meget god mat og anstendige priser. De hadde tidligere byens billigste øl, men jeg vet ikke hvordan det er nå. I tillegg til gode priser og god mat, må vel dette sies å være byens flotteste utsikt - enten man sitter ute med ullteppe eller innenfor i ruskeværet. Verftet har også både utstillinger og kino hvor de viser kunstfilmer o.l.

Liker selv veldig godt Dromedar Kaffebar i Gågaten eller Augustins Kaffelade på Galleriet.

Permanenten - Vestlandske kunstindustrimuseum - mellom festplassen og Ole Bulls plass er vel verdt et besøk - det samme er Rasmus Meyers samlinger. Jeg aner ikke om de har studentpriser der.

Skrevet

Naturhistorisk museum er forreste gratis for UiB-studenter :)

Skrevet

Om dere liker film kan jeg anbefale Bergen film klubb. Viser masse spennende filmer. Både nye og gamle :)

Hot Wok har god og billig mat :)

Masse fine turløyper på toppen av fløyen. Tur rundt Svartediket er også veldig fint :)

Om du lurer på noe mer er det bare å gi en lyd :)

Skrevet

Tuuusen takk :)

Flere forslag?

kan vi treffes i Bergen og tenke sammen om aktiveteter i Bergen ?))

Skrevet

kan vi treffes i Bergen og tenke sammen om aktiveteter i Bergen ?))

Haha :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...