Gjest otrivin Skrevet 25. september 2011 #41 Skrevet 25. september 2011 Kjekt å se meninger og holdninger til andre rundt dette emnet syntes jeg. Jeg kan jo bare snakke basert ut fra mine erfaringer og opplevelser. jeg må innrømme, at når personer som bruker mine feil i rettskriving mot meg, for å sette meg i bås som mindre inteligent og underutviklet på mentalt stadie er noe diskriminerende. Samme gjelder dem som mener at jeg gjemmer min uviten og lavere IQ bak en oppbrukt trend diagnose. Her inne på forumet har faktisk flere brukere orket ta seg bryderiet med å skrive PM til meg, hvor dem skriver hvor utrolig det er at jeg klarer bruke en PC blant annet, andre mener jeg bør slutte henge på forum når jeg ikke kan skrive uansett å noen mener bare at de ikke ser meningen med at jeg skriver innlegg i det hele for ingen gidder lese dem, hvertfall ikke bry seg med hva det står der basert på min IQ fra måten jeg ordleggermeg og skriver.. Så er mange med fordommer der ute, derfor startet jeg denne tråden så folk kan få hakke å klage på mine feil åpent, med begunnelser til hva dem sliter med. På den måten kan de komme med forslag til meg så jeg kansje kan prøve rette opp i feilene mine. Ikke minst slipper de og ødelegge andres tråder med OT, her er hele topic basert på dette Takker for innspill Ok, dette MÅ jeg bare blande meg i. For herregud?!?!?! Finnes det sånne folk? Og folk her inne syns JEG er slem? Jaja.... Helt enig med deg, det er utrolig dårlig å bruke skrivefeil imot deg. Hadde jeg hatt seriøse problemer med å forstå hva du skrev, ville jeg kanskje spurt om du kunne prøvd en annen formulering, men så har jeg overhodet ingen problemer med å lese det du skriver og forstå og kan ikke skjønne at noen henger seg opp i det heller! Stå på, syns du skriver bra jeg 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #42 Skrevet 25. september 2011 Kjekt å se meninger og holdninger til andre rundt dette emnet syntes jeg. Bare for å pirke litt siden vi engang er i språkforumet. "Syntes" var noe vi gjorde før. I nåtid "synes" vi. 1
MaxUflax Skrevet 25. september 2011 Forfatter #43 Skrevet 25. september 2011 Bare for å pirke litt siden vi engang er i språkforumet. "Syntes" var noe vi gjorde før. I nåtid "synes" vi. Rettelse er registrert og vil bli behandlet fortløpende. Noe behandlingstid må påregnes grunnet stor pågang. Takk for deres observasjon. :gjeiper: 4
Gjest Silvermist Skrevet 25. september 2011 #44 Skrevet 25. september 2011 Rettelse er registrert og vil bli behandlet fortløpende. Noe behandlingstid må påregnes grunnet stor pågang. Takk for deres observasjon. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #45 Skrevet 25. september 2011 Rettelse er registrert og vil bli behandlet fortløpende. Noe behandlingstid må påregnes grunnet stor pågang. Takk for deres observasjon. :gjeiper: Værsågod, bare hyggelig. Du er litt søt da, AHVH. 2
MaxUflax Skrevet 25. september 2011 Forfatter #46 Skrevet 25. september 2011 Må jo ta konstruktiv kritikk og tilbakeleldinger seriøst når jeg starter en tråd som dette. Spesielt med tanke på at jeg ligger noe langt under "gjennomsittet" på dette området
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #47 Skrevet 26. september 2011 Langt på vei enig. MEN, dersom man er litt bevandret i rettskriving, skriving og språk generelt, greier man gjerne å skille mellom dyslektikere og de som bare ikke gidder å prøve. Jeg har bedrevet nettdating en tid. Førsteinntrykket man da får, blir basert på hvordan vedkommende formulerer seg skriftlig. Hittil har jeg til gode å bomme fullstendig - de som skriver som sjuåringen min, framstår heller ikke som de skarpeste knivene i skuffen når jeg treffer dem live. Men kan du skille mellom de som har konsentrasjonsvansker/lite skole og de som ikke gidder? Jeg har også add, fikk diagnoen i voksen alder. Selv om jeg var på skolen å hadde "eksemplarisk oppførsel", lærte jeg omtrent ikke å lese før i 8.klasse, og selv når jeg gikk ut siste året på videregående brukte jeg flere timer på å lese en enkelt side i en bok. Endelig har jeg fått medisiner som hjelper å det har gjordt at jeg det siste året på kg har lært mer rettskriving og forbedret lesinga mi mer enn fra 1.klasse ut videregående. desverre overdriver jeg ikke. Når jeg begynte å skrive her på kg var det egentlig skjeldent noen skjønte noe av det jeg sa, å hvis noen i det hele tatt svarte på innleggene mine var det oftest for å kritisere skrivefeilene mine med en svært sur tone. Nå skal det sies at jeg setter kjempepris på konstruktiv kritikk i moderate mengder. hvis det blir retting av for mange feil på en gang klarer jeg ikke å få det jeg har lært til å feste seg i hode mitt. Men setter alltid pris på de som ønsker å hjelpe. Jeg leser forresten alltid noen ganger over innlegg før jeg poster de, men har veldig vanskelig for å se egne feil. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 26. september 2011 #48 Skrevet 26. september 2011 Langt på vei enig. MEN, dersom man er litt bevandret i rettskriving, skriving og språk generelt, greier man gjerne å skille mellom dyslektikere og de som bare ikke gidder å prøve. Jeg har bedrevet nettdating en tid. Førsteinntrykket man da får, blir basert på hvordan vedkommende formulerer seg skriftlig. Hittil har jeg til gode å bomme fullstendig - de som skriver som sjuåringen min, framstår heller ikke som de skarpeste knivene i skuffen når jeg treffer dem live. Her er jeg helt enig - det er så åpenbar forskjell på de som ikke gidder og de som gjør sitt aller beste. Det har hendt at jeg har latt være å lese tråder på KG grunnet at jeg vet det er en bruker som ikke gidder. Å ikke gidde å prøve å gjøre seg forstått på et skriftlig forum er for dumt - og DER blir konklusjonen en helt annen når det gjelder innleggerens intelligens.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. september 2011 #49 Skrevet 26. september 2011 Rettelse er registrert og vil bli behandlet fortløpende. Noe behandlingstid må påregnes grunnet stor pågang. Takk for deres observasjon. :gjeiper: Det er iallefall ingenting i veien med den humoristiske sansen Når jeg leser hva enkelte har utsatt deg for i form av PM og stygge kommentarer blir jeg sint på dine vegne. Det ble påpekt av Kamikatze lenger opp at det å ødelegge en tråd ved å påpeke skrivefeil er en uting og det er jeg enig i. Hvis det ergrer folk sånn, la være å lese. Det gjør jeg når jeg opplever de som skriver aller dårligst. Du er ikke blant dem.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. september 2011 #50 Skrevet 26. september 2011 Nå skal det sies at jeg setter kjempepris på konstruktiv kritikk i moderate mengder. hvis det blir retting av for mange feil på en gang klarer jeg ikke å få det jeg har lært til å feste seg i hode mitt. Men setter alltid pris på de som ønsker å hjelpe. Jeg leser forresten alltid noen ganger over innlegg før jeg poster de, men har veldig vanskelig for å se egne feil. Kudos til deg for å bruke KG til å forbedre skriveferdighetene. Øvelse - og interesse for å forbedre seg - gjør mester!
frøken_tralala Skrevet 26. september 2011 #51 Skrevet 26. september 2011 Jeg har også fått påpekt min mangel på intelligens en gang jeg skrev feil et ordtak. Problemet er at det muligens var min hukommelse, og ikke intelligens generelt det var noe galt med.. Ellers har jeg ikke fått hørt igjen noe om skrivefeil, da. Og for å være ærlig så så jeg ikke at du hadde så mye skrivefeil heller, var greit å forstå. I en diskusjon så konsentrerer jeg meg konsekvent i å få tak i meningen bak det folk mener, og synes det er temmelig smålig å henge seg opp i skrivefeil. Da får jeg bare vonde flashback fra en lærer på ungdomsskolen som vi hadde i både norsk og musikk, og da vi hadde musikkprøve var grammatikkfeilene uthevet sammen med musikkfeilene 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #52 Skrevet 26. september 2011 Kudos til deg for å bruke KG til å forbedre skriveferdighetene. Øvelse - og interesse for å forbedre seg - gjør mester!
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #53 Skrevet 6. oktober 2011 Ja, jeg dømmer! Rett og slett fordi jeg har gått på skole noen år, og sett hvordan en rekke forskjellige mennesker formulerer seg skriftlig. Det har alltid vært de smarte som også klarer å skrive tydelig og god norsk. På generelt grunnlag vil jeg tro det er en korrelasjon mellom iq og skriveferdigheter. Men det finnes jo også unntak som dyslektikere og andre, så det blir feil å avskrive en person som evneveik på bakgrunn av skrivefeil. Enig. Jeg mener dyslektikere er unnskyldt, og det er lett å se hvem som er dyslektikere og hvem som bare er late/dumme. Jeg er spesialpedagog, og vet at mange dyslektikere har en helt normal IQ. F.eks kjenner ei som ble lege vha beinhard jobbing. De som ikke har denne unnskyldningen derimot, ser jeg på som mindre smarte. Spes. voksne mennesker, barn og unge under utvikling er noe annet. Kjenner ingen smarte voksne som ikke evner å skrive noenlunde korrekt norsk. IQ og rettskriving henger ofte sammen. Ikke alltid, men ofte. Jeg klarer ikke å ta voksne mennesker med grove skrivefeil, feil setningsoppbygning og generelt rotete tekst seriøst. Finnes mange som ikke evner å starte hver setning med stor bokstav f.eks. Det har med latskap/dumskap å gjøre. Alle kan pugge at det skal være "stor bokstav etter punktum". Og dem som stiller spørsmål uten å sette spørsmålstegn bak... Så ja, jeg dømmer, og det er jeg ikke flau over. Skriftlig framstillingsevne er viktig i min verden, sånn er det bare. 1
MaxUflax Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #54 Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Enig. Jeg mener dyslektikere er unnskyldt, og det er lett å se hvem som er dyslektikere og hvem som bare er late/dumme. Jeg er spesialpedagog, og vet at mange dyslektikere har en helt normal IQ. F.eks kjenner ei som ble lege vha beinhard jobbing. De som ikke har denne unnskyldningen derimot, ser jeg på som mindre smarte. Spes. voksne mennesker, barn og unge under utvikling er noe annet. Kjenner ingen smarte voksne som ikke evner å skrive noenlunde korrekt norsk. IQ og rettskriving henger ofte sammen. Ikke alltid, men ofte. Jeg klarer ikke å ta voksne mennesker med grove skrivefeil, feil setningsoppbygning og generelt rotete tekst seriøst. Finnes mange som ikke evner å starte hver setning med stor bokstav f.eks. Det har med latskap/dumskap å gjøre. Alle kan pugge at det skal være "stor bokstav etter punktum". Og dem som stiller spørsmål uten å sette spørsmålstegn bak... Så ja, jeg dømmer, og det er jeg ikke flau over. Skriftlig framstillingsevne er viktig i min verden, sånn er det bare. Så da regner jeg med at du anser meg som mindre smart på bakgrun av ditt utsagn her? Det jeg er nyskjerrig på da er jo hva du du anser meg som mindre smart i ? P.S Som spesialpedagog. Kan ikke du dømme meg fks? Endret 6. oktober 2011 av MaxUflax
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #55 Skrevet 6. oktober 2011 Så da regner jeg med at du anser meg som mindre smart på bakgrun av ditt utsagn her? Det jeg er nyskjerrig på da er jo hva du du anser meg som mindre smart i ? P.S Som spesialpedagog. Kan ikke du dømme meg fks? Det skrives nysgjerrig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #56 Skrevet 6. oktober 2011 Så da regner jeg med at du anser meg som mindre smart på bakgrun av ditt utsagn her? Det jeg er nyskjerrig på da er jo hva du du anser meg som mindre smart i ? P.S Som spesialpedagog. Kan ikke du dømme meg fks? Jeg har ikke lest noen innlegg av deg jeg har merket meg, men dersom du ikke har noen diagnose som gjør at du har problemer med rettskriving syns jeg det er mindre smart om du ikke klarer skrive rett. Jeg er litt interessert i grunnen til hvorfor man ikke klarer skrive korrekt norsk, på generelt grunnlag, ikke bare deg. De aller, aller fleste skriver litt feil innimellom (jeg også, spesiellt på pc!), men når dårlig skriving er et gjentagende mønster lyser ikke innleggene intelligens. Jeg aner jo ikke hvem du er, jeg dømmer utifra det jeg leser på et forum. På samme måte som at folk som kommer med dumme utsagn på tv blir dømt. Jeg jobber hovedsaklig med barn med skrivevansker, og min jobb er ikke å dømme voksne som ikke kan skrive. Det sporer helt av. Grunnen til at jeg nevnte det var at jeg mener det er stor forskjell på de som har f.eks dysleksi (de jeg jobber med) og de som bare ikke gidder. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2011 #57 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg syns det er rart å starte en tråd der man spør om folk dømmer en når en skriver veldig masse feil. Sannheten er at de aller fleste som selv skriver korrekt, dømmer i mer eller mindre grad innlegg som svir i øynene. Utenom noen som skal være politisk korrekte og si at "neeeeida, tenker ikke over det engang!". Blir det samme som å spørre om folk dømmer en fordi en går med en superkort kjole. Ja, folk flest tenker "oi, dristig/billig/horete". Folk er fordomsfulle, og man bør ikke spørre "Mener du jeg er dum fordi jeg skriver 50 feil i et innlegg?" når svaret hos de fleste er "ja". Ikke spør om man IKKE vil ha folks ærlige meninger. Jeg legger ikke ut bilder av min nye minikjole her, fordi jeg vet de fleste vil syns den er for kort. De vil også synes jeg er dum om jeg stemmer FrP pga billigere alkohol. 1
Eudyptula Skrevet 6. oktober 2011 #58 Skrevet 6. oktober 2011 Nei, jeg dømmer ikke noen utfra hvor mange skrivefeil de har. Hvis en bruker uttrykker seg skriftlig slik som en gjennomsnittlig fjortis snakker, må jeg imidlertid innrømme at jeg tenker mitt. Jeg må også innrømme at jeg kanskje ser med mer positive øyne på folk som skriver korrekt og formulerer seg godt. 1
MaxUflax Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #59 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har ikke lest noen innlegg av deg jeg har merket meg, men dersom du ikke har noen diagnose som gjør at du har problemer med rettskriving syns jeg det er mindre smart om du ikke klarer skrive rett. Jeg er litt interessert i grunnen til hvorfor man ikke klarer skrive korrekt norsk, på generelt grunnlag, ikke bare deg. De aller, aller fleste skriver litt feil innimellom (jeg også, spesiellt på pc!), men når dårlig skriving er et gjentagende mønster lyser ikke innleggene intelligens. Jeg aner jo ikke hvem du er, jeg dømmer utifra det jeg leser på et forum. På samme måte som at folk som kommer med dumme utsagn på tv blir dømt. Jeg jobber hovedsaklig med barn med skrivevansker, og min jobb er ikke å dømme voksne som ikke kan skrive. Det sporer helt av. Grunnen til at jeg nevnte det var at jeg mener det er stor forskjell på de som har f.eks dysleksi (de jeg jobber med) og de som bare ikke gidder. Ser hva du mener ja. Jeg startet denne tråden og prøver forklare min "feil" lengre i staten her. Jeg mente ikke framstå sint eller hissig, bare nysgjerrig da jeg prøver vite mine feil og lære av dem
MaxUflax Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #60 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg syns det er rart å starte en tråd der man spør om folk dømmer en når en skriver veldig masse feil. Sannheten er at de aller fleste som selv skriver korrekt, dømmer i mer eller mindre grad innlegg som svir i øynene. Utenom noen som skal være politisk korrekte og si at "neeeeida, tenker ikke over det engang!". Blir det samme som å spørre om folk dømmer en fordi en går med en superkort kjole. Ja, folk flest tenker "oi, dristig/billig/horete". Folk er fordomsfulle, og man bør ikke spørre "Mener du jeg er dum fordi jeg skriver 50 feil i et innlegg?" når svaret hos de fleste er "ja". Ikke spør om man IKKE vil ha folks ærlige meninger. Jeg legger ikke ut bilder av min nye minikjole her, fordi jeg vet de fleste vil syns den er for kort. De vil også synes jeg er dum om jeg stemmer FrP pga billigere alkohol. Vel, jeg startet tråden FORDI jeg vil ha ærlige svar.. Dette mye pga jeg fikk PM her på forum eller fikk mine meninger og innlegg sitert med beskjeder om at jeg ikke burde reprodusere meg i frykt fo å få et analfabet barn med IQ på fem fks. Så som et emne for debatt og en tråd der dem som vil kan kalle meg for en analfabet gløk om dem vil. uten å ødelegge andres tråder og mine meninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå