Gå til innhold

Kaniner


Gjest Madam Felle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å de var skjønne ! Vi fikk en kaninjente i fjor - som også er løvehodekanin. Hun er helt grå og veldig vakker ! Men har jo vokst endel da !

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
...og der smeltet jeg fullstendig!!!! De var jo SÅ søte! Hvilken skal dere få?

Vi skal få den helt til høyre fremme, og den var bare så kosete. Gleder meg til å se anisktet på minstemann når han får henne på julaften. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare husk på at det er skremmende for en liten kaninbaby å komme til et nytt hjem. Og julaften er ingen bra dag siden det er masse liv og leven den dagen, og barn ofte blir helt i hundre når de får gaver.

Pass på så lille kaninen får ro og fred og får slått seg til ro. Den skal ikke bæres mye på, ikke mistes i gulvet og ikke klemmes så den får vondt.

Dere er sikkert allerede klar over dette - men jeg sier det nå likevel. :wink: Og ikke la den ligge i mange timer under treet da sant vel? :o

husk også på at dere må ta ansvaret - et barn ser ikke rekkevidden i det å gå lei av et levende vesen - og det må ikke dyret lide for. Men det virker som om du er svak for den lille iallefall - så det ordner seg sikkert :wink:

*Virgo taler gjerne dyrenes sak* :oops: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg vil bare nevne at jeg fikk kaninen min som julegave i fjor, og det skal mye til for å toppe den gaven!!! (Nå er jeg riktignok voksen, og vi hadde snakket lenge om å få kanin, så det var vel ikke så mye å bekymre seg for... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Bare husk på at det er skremmende for en liten kaninbaby å komme til et nytt hjem. Og julaften er ingen bra dag siden det er masse liv og leven den dagen, og barn ofte blir helt i hundre når de får gaver.

Pass på så lille kaninen får ro og fred og får slått seg til ro. Den skal ikke bæres mye på, ikke mistes i gulvet og ikke klemmes så den får vondt.  

Dere er sikkert allerede klar over dette  - men jeg sier det nå likevel.  :wink:  Og ikke la den ligge i mange timer under treet da sant vel? :o  

husk også på at dere må ta ansvaret - et barn ser ikke rekkevidden i det å gå lei av et levende vesen - og det må ikke dyret lide for. Men det virker som om du er svak for den lille iallefall - så det ordner seg sikkert :wink:  

*Virgo taler gjerne dyrenes sak*  :oops:  :wink:

Fint at noen andre også bryr seg om dyrene :wink:

Kaninen skal ikke ligge under treet i det hele tatt :ler: Den blir siste gaven som blir levert ut, og alle de andre gavene skal være ferdig. Kommer først til å gi han en liten pakke som er bilde av kaninen. Dette for å se om han klarer å forstå hva han får, og så kommer jeg til å hente det lille nurket, men han får ikke kaninen om han blir i totalt fyr og flamme. Da må han roe seg ned litt først.

men må si jeg gleder meg til å se ansiktet hans :wink:

kaninen kommer til å være i to dager hos mine foreldre før den kommer hjem her, og der er det stille og rolig, og den får vent seg til å være litt alene i ro og fred.

Min sønn på 9 klarer fint og ikke klemme så hard på kaninen at det blir ubehag. Han er vant til dyr, siden vi har hatt hund, hetterotter og nå undulater. Men hovedansvaret blir selvfølgelig mitt :wink:

jeg er ikke en av de foreldrene som bare gir barnet et dyr, og ikke bryr meg om det etterpå. Jeg elsker dyr, og kunne aldri sett på at et lite dyr hadde det vondt.

Tror nok dette skal gå bra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...