nickless Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Noen som fikk med seg Thor Fløysvik på god kveld Norge i kveld? Syntes den håndteringen med å bære hunden etter ører og bakpart så ganske ufin ut... er dette vanlig?! Og voldsomt til roping da! Men det må vel til for ivrig jeger og hund....!
Gjest badeand1 Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Det med å bære den i ører og bakpart er dyremishandling. 1
Redbull Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Reagerte på det jeg også!!! Kaninene skulle også bæres sånn i gamle dager, nå vet folk bedre...
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Jeg så bare et lite snutt på reklamen for programmet og ja jeg og reagerte. Å gjøre slikt når man blir filmet av en riksdekkende TV-kanal vitner om at han synes det er en helt riktig måte å behandle hunden sin på... dust fåglarna må vite hvordan han da behandler hunden sin når ingen andre ser på 1
Capricorn Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Jeg også reagerte. Kunne han ikke ta hunden i selen den har på seg når han først skulle løfte sånn? Mener jeg har lest et sted at noen hunder er "laget" for å bli løftet sånn. Kan det stemme?
Gjest Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Mener jeg har lest et sted at noen hunder er "laget" for å bli løftet sånn. Kan det stemme? Det er vel i samme kategorien som at kattunger og valper er "lagd" for å bæres i nakkeskinnet, noe de absolutt ikke er!
kaprifolen Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Jeg har "anmeldt" han til Mattilsynet!!!!! 4
Gjest badeand1 Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Jeg har "anmeldt" han til Mattilsynet!!!!! BRA! =D
Capricorn Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 (endret) Jeg googlet dette med å løfte hunden etter ryggskinnet og i et forum leste jeg at det var ganske vanlig "oppdragelse" fuglehundeiere bruker. Løfte hunden og kaste den bortover er heller ikke uvanlig. Edit: Det ble feil formulert. Jeg mener fuglehundeiere som driver aktivt med jakt. Endret 25. september 2011 av capricorn74
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #10 Skrevet 25. september 2011 Jeg googlet dette med å løfte hunden etter ryggskinnet og i et forum leste jeg at det var ganske vanlig "oppdragelse" fuglehundeiere bruker. Løfte hunden og kaste den bortover er heller ikke uvanlig. Edit: Det ble feil formulert. Jeg mener fuglehundeiere som driver aktivt med jakt. Men hvorfor gjør de det? Fremmer det prestasjonen under jakt, eller hva?
Cathrine88 Skrevet 25. september 2011 #11 Skrevet 25. september 2011 Jeg googlet dette med å løfte hunden etter ryggskinnet og i et forum leste jeg at det var ganske vanlig "oppdragelse" fuglehundeiere bruker. Løfte hunden og kaste den bortover er heller ikke uvanlig. Edit: Det ble feil formulert. Jeg mener fuglehundeiere som driver aktivt med jakt. At noe er vanlig hos en gjeng med uopplyste tullinger, betyr ikke at det er greit.
Capricorn Skrevet 25. september 2011 #12 Skrevet 25. september 2011 (endret) Men hvorfor gjør de det? Fremmer det prestasjonen under jakt, eller hva? Vet ikke leste ikke alt. Skal prøve å finne frem den linken igjen. Edit: Nå finner jeg den ikke...... Endret 25. september 2011 av capricorn74
Gjest Skrevet 25. september 2011 #13 Skrevet 25. september 2011 Blant annet Cairn terrier kan løftes etter hale og hals. Dette fordi hunden skal kunne dras ut av små hi etter at den har jaktet, og for eksempel nådd en blindvei. Dette betyr dog ikke at man skal konsekvent gjøre det. Den personen her som mener at det er dyreplageri å løfte kattunger og små valper etter nakkeskinnet bør ta en liten titt på hva katte/hundemor selv gjør. Det er som regel alltid bedre å ta et godt grep i hundens nakkeskinn, enn å dra i andre kroppsdeler når man MÅ flytte en uvillig hund. Jeg har sett diverse "hundeelskere" som har dratt i hunden forbein for å få den inn/ut av bur, i båt, UNNA FARE. Det er MYE verre. 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #14 Skrevet 25. september 2011 Vi hadde forresten en dachs som gikk seg inn i et halvrør, altså man kunne få ned et par hender, men ellers var det umulig å nå ned til ham. Det kom en erfaren kar og stappa hendene sine ned og løfta hunden sakte ut mens han tok små tak i nakke og bakpart og løftet fort bakover. Hunden laga aldri en lyd, eller ga tegn til å ha det ubehagelig annet enn at det var kjipt nede i røret. 3
kaprifolen Skrevet 25. september 2011 #15 Skrevet 25. september 2011 (endret) http://www.mattilsynet.no/varsle Varsle gjerne dere andre også! Han heter Tor Fløysvik. Har vel ikke lov til å legge ut adressen, men med den informasjonen (som jeg selv har funnet på google) kan dere selv finne den på 1881.no. Tar deg to minutter, og du kan være anonym! Endret 26. september 2011 av Kosemose 1
Capricorn Skrevet 25. september 2011 #16 Skrevet 25. september 2011 (endret) http://www.mattilsynet.no/varsle Varsle gjerne dere andre også! Han heter Tor Fløysvik. Har vel ikke lov til å legge ut adressen, men med den informasjonen (som jeg selv har funnet på google) kan dere selv finne den på 1881.no. Tar deg to minutter, og du kan være anonym! Hva skrev du i beskrivelsen? Henviste du bare til klippet på tv2? Endret 26. september 2011 av Kosemose
kaprifolen Skrevet 25. september 2011 #17 Skrevet 25. september 2011 Hva skrev du i beskrivelsen? Henviste du bare til klippet på tv2? Henviste til klippet, og stilte spørsmål ved om ikke dette var offisiellt ulovlig etter den reviderte dyrevelferdsloven.
Capricorn Skrevet 25. september 2011 #18 Skrevet 25. september 2011 Henviste til klippet, og stilte spørsmål ved om ikke dette var offisiellt ulovlig etter den reviderte dyrevelferdsloven. Ok. Tenkte å skrive noe av det samme. 3
Gjest badeand1 Skrevet 25. september 2011 #20 Skrevet 25. september 2011 Oppdater oss om hva de svarer da. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå