Gå til innhold

Mye godteri én dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen sier, lurer jeg altså på hva som er det beste for kroppen å gjøre. Jeg har pleid å spise godteri kun på lørdager. Det er ikke snakk om å hive i seg masse, men f.eks 100 gram sjokolade og 1/3 chipspose, samt god, hjemmelaget pizza. Men nå lurer jeg på om det er bedre å fordele godteriet utover dagene. La oss si jeg spiser opp en 200 grams sjokolade på én uke, samme med en chipspose. Er dette bedre, eller har det ingenting å si? Ofte får jeg lyst på noe godt, typisk midt i uken, men unner meg ikke noe da siden jeg allerede har "brukt" kosedagen på lørdag.

Jeg er også i en prosess hvor jeg prøver å øke kaloriinntaket etter en slankeperiode. Synes det er veldig vanskelig, føler at jeg øker i kg for hver ekstra skive eller ostebit jeg tar. Jeg vet jo dette med kcal inn, kcal ut, men synes det er så mange individuelle forskjeller på dette. Har sålangt gått ned i vekt, har ikke blitt stabil enda. Hvor mye bør jeg øke? Har lagt på ca 1300 kcal, prøver å øke til 1600. Selv om jeg enkelte dager fremdeles er stuck på 1300, i frykt for å legge på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Loveheartx

Jeg tror ikke det har ikke noe som helst å si om du spiser alt på én dag eller fordeler det utover (med tanke på vekten).

Men det føles kanskje bedre og mer kontrollert for deg dersom du har en fast godteridag? Det synes jeg selv i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fast godteri dag som er idag :danse:

Og jeg spiser til jeg sprekker! neida..eller...joda..

Men jeg spiser gjerne en snickers, en liten pose med chips, og gjerne litt lakris.. og brus...og pizza :P hehe, men jeg tyvstarta igår, så det var litt juks da. så kanskje jeg må droppe brusen og chipsposen eller no:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget for meg med en spisedag er å få en dag med ekstra kalorier, karbs og sukker for å kickstarte forbrenningen. De kommenede dagene presterer jeg mye sterkere på treningen.

Jeg trenger ikke å tenke på at jeg må "spare" kalorier i ukedagene Spisedagen er dagen der kalorier ikke "teller". Jeg spiser hovedasklig normalt frem til middag, og så blir det litt digg til dessert.

Om du småspiser digg hele uka, så må du tenke på hvor mange kalorier som blir spist i digg, og da må du jo kutte ut andre ting som er viktigere som mat med skikkelig næring. Og har du en dag der det plutselig skjer noe som gjør at det blir enda mer utskeielser så kan en plutselig gå i stort kalorioverskudd slik at en ender opp med å legge på seg.

Dessuten er det mye dårlig fett i sjokolade og chips som lettere legge seg på sidene.

Nei; Jeg ville holdt meg til en spisedag i uka, men det er meg da :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...