Gå til innhold

PUS SPYR!! :(


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min første tanke var en sånn katteplante, noe ala kattemynte - men *ler* ..så slo det meg at det kunne være et sånn beslektet tilfelle av feiltasting - altså at kattemelsk = kattemelk??

Men så begynte jeg å tenke - for katter skal jo ikke drikke melk. Så da må dette være en speiell sort da til katter. Og så har dakal pusen fått vondt i magen sin og spyr. Altså ikke noen bra melk. Huff .... Håper den blir bedre fort - det er ikke gøy å spy .......og det er ikke gøy å vaske spye .... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar pusen.

Den gangen jeg skulle være snill og gi min pus sånt, så snuste han på det,tittet dumt på meg og gikk. Som om han tenkte "Hva faen er det du prøver å trø i meg? Du kan bare glemme at jeg å mye som smaker på det, din sadistmamma" :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter drikker da melk.. har aldri møtt en katt som ikke likte melk eller en fløteskvett.

Men, til saken, både hunder og katter kan få seg til å spy hvis de har spist noe de merker ikke er bra for dem. Hunder spiser f.eks gress til de begynner å øy, for å få det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattemelk er da ikke bra for katter?

Katter tåler ikke laktose og kattemelken har faktisk litt i seg. Den er bare redusert.

Men det kan jo hende at pusen drakk litt for mye, litt for fort..? Merket det i begynnelsen på vår pus. Den spiste og gikk rett tilbake og lekte, så hendte det noen ganger at maten kom i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pus drikker kattemelk (Whiskas) hver dag - han elsker det! Og blir ikke dårlig i det hele tatt. Men nå er jo han fortsatt bare en kattunge på 4 måneder, så planen er å venne han sånn gradvis av med det. Så får vi se hvor lett det blir. Orker ikke før etter :nisse: uansett! Alle skal jo ha det bra og få det de liker i julen...kremt. Borskjemt? Min pus? Nei slettes ikke...kremt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pus stakk hodet nedi melkeglasset mitt i et uoppmerksomt øyeblikk (fy, pus), så jeg vurderer å kjøpe Whiskas kattemelk. Jeg ble litt skeptisk etter å ha lest i denne tråden, men beskrivelsen på nettsiden til Whiskas ser jo veldig lovende ut:

"WHISKAS Cat Milk

Katter og kattunger elsker smaken av melk, men mange katter har problemer med det høye laktoseinnholdet i vanlig kumelk. Deres små mager kan ikke oppta laktosen (melkesukkeret) i kumelken og de får derfor lett diare. Laktoseredusert Whiskas Cat Milk er et velsmakende og populært tilskudd til din katts kosthold. Dessuten inneholder Whiskas Cat Milk viktige vitaminer og mineraler, blant annet taurin som er spesielt bra for kattens hjerte og syn. Den nye flasken kan lukkes igjen etter at den er åpnet. "

http://www.whiskas.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk dere.. "laktoseredusert".

Noen katter tåler laktose veldig bra. De kan drikke både melk og fløte uten problemer, mens andre tåler laktose dårlig, og nesten ikke kan smake på kattemelka før usjøvet er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...