AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Jeg sluttet på pilla i Mai etter 10 år sammenhengende. Jeg blør utrolig lite, er kanskje 1 dag jeg kan bruke tampong, de andre dagene så kommer det utrolig lite, nesten såvidt det er noe å bytte truseinnlegg for og det gårt fort fra friskt til mørke rødt/brunt før det er borte. Er det vanlig å blø så lite? Den har vært ganske regelmessig, kun avvik på 2 dager i sykluset.
Gjest Survival Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Alle jeg kjenner klager på at de blør utrolig mye, så om det er vanlig... nei tror ikke det. Men det er vanlig at mengden blod varierer litt.
Gjest Ruccola Skrevet 23. september 2011 #3 Skrevet 23. september 2011 Kan ta ganske mange mnd før kroppen er helt seg selv etter mange år der den har blitt styrt av kunstge hormoner. Så det kan forandre seg. Eller så kan det hende det er sånn det blir for deg. Husker du forresten hvordan blødninger du hadde før du begynte på pillen?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 De var heller ganske kraftige før jeg slutta. Da varte det ca 1 uke, og med 5 tampong-dager ca. Nå er det max 2 dager med tampong, og da dag nr 2 med normal størrelse, men det er nesten for mye, for det blør så lite at det er tørt...og det er jo ikke bra å putte inn tampong da, så da bruker jeg egentlig innlegg, så lite kommer det. Men ja..dere har vel rett. Kan jo hende det endrer seg og sikkert, siden jeg har lest at kroppen kan ta tid å stille seg inn etter man har sluttet på pilla.
Gjest Survival Skrevet 23. september 2011 #5 Skrevet 23. september 2011 10 år på pillen er ganske lenge, og jeg tror nok det vil ta en god stund for kroppen og innrette seg med hormonforandringene. Jeg tror bare du skal ha god tålmodighet, og følge litt med periodene som kommer. Ta kontakt med fastlegen hvis du er usikker eller føler at noe er uvanlig..
Gjest otrivin Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 Jeg hadde det samme før jeg begynte på cerazette (mensen forsvant da), pga jeg har cyster.
Sool Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Jeg har så å si siden jeg hadde min første menstruasjon hatt lite med blødning - så er ikke helt unormalt og jeg bruker mini-tamponger og det varer i 3 dager og det kommer veldig lite men har enorme smerter så er vel kanskje ulempen . Vet ikke om det har noe med at jeg blør lite men etter jeg begynte på p piller har det blitt bedre :-) Men om det ikke er vanlig for deg så er det kanskje slik som flere sier her at det tar tid før kroppen kommer inn i sitt vanlige modus - men om du er litt bekymret så anbefaler jeg å ta å undersøke det så kanskje du får svar på det du lurer på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå