Gå til innhold

Topping til cupcakes


Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har en god oppskrift på topping til cupcakes? jeg har brukt en smørkrem som alle bare syns er kvalmende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv 50/50 smør og philadelphia. :)

Skrevet

Denne er helt nydelig:

Ostekrem: (til 24 muffins)

250 g kremost

180 g mykt smør

1 ss vaniljeessens

2 ss kremfløte

500 g melis

(enda bedre blir den dersom du stapper grovknust oreo oppi :sikle: )

  • Liker 2
Skrevet

Denne er helt nydelig:

Ostekrem: (til 24 muffins)

250 g kremost

180 g mykt smør

1 ss vaniljeessens

2 ss kremfløte

500 g melis

(enda bedre blir den dersom du stapper grovknust oreo oppi :sikle: )

:eeeh:

Topping skal være smooth.

  • Liker 3
Skrevet

:eeeh:

Topping skal være smooth.

:snurt: Veldig uenig, særlig så lenge det er oreo oppi. :sikle: Sånn ellers er jeg enig med deg. :fnise:

  • Liker 1
Skrevet

en topping jeg synes er nydelig er: mild sjokoladeglasur med et lass raspet mørk og hvit sjokolade oppå.

Skrevet

Denne er helt nydelig:

Ostekrem: (til 24 muffins)

250 g kremost

180 g mykt smør

1 ss vaniljeessens

2 ss kremfløte

500 g melis

(enda bedre blir den dersom du stapper grovknust oreo oppi :sikle: )

Jeg bruker noe liggnende, den er veldig god. Faktisk er det omtrent denne oppskriften som brukes på BIT på gulrotkaka.

Skrevet

Utrolig godt med bare philadelphiaost og melis! Gjerne med vaniljeessens oppi også. Namnam :)

Skrevet

Utrolig godt med bare philadelphiaost og melis! Gjerne med vaniljeessens oppi også. Namnam :)

Fatter ikke hvorfor folk bruker essens når de kan bruke ekte vare. Det er bare å kjøpe vaniljestang og skrape ut frøene. Stangen kan legges på glass med sukker og vips har man eget vaniljesukker som er billigere og bedre enn det man får kjøpt.

  • Liker 2
Skrevet

Denne er helt nydelig:

Ostekrem: (til 24 muffins)

250 g kremost

180 g mykt smør

1 ss vaniljeessens

2 ss kremfløte

500 g melis

(enda bedre blir den dersom du stapper grovknust oreo oppi :sikle: )

Jeg har brukt noe lignende, men ikke fløte i. Ungene syns den er helt pyton, og det var en del voksne som syntes den var kvalmende også. kanskje fløten gjør den bedre?

Skrevet

Fatter ikke hvorfor folk bruker essens når de kan bruke ekte vare. Det er bare å kjøpe vaniljestang og skrape ut frøene. Stangen kan legges på glass med sukker og vips har man eget vaniljesukker som er billigere og bedre enn det man får kjøpt.

Eller man kan lage sin egen vaniljeekstrakt. Den er ikke søt så man får straks et mye større bruksområde. Like lett å lage som vaniljesukker, men tar nok litt lenger tid.

Til ts: Jeg leste om en topping som var litt fromasjaktig, men jeg finner den ikke nå. Kanskje du kan søke litt og se hva som dukker opp.

Jeg syns også smørkremen kan bli litt kvalmende, og jeg er ikke så glad i kremost. Hvis jeg lager sjokoladecupcakes topper jeg med sjokoladekrem som jeg lager ved å smelte sjokolade i fløte. Denne avkjøler jeg i kjøleskap, helst over natter, og pisker til stiv krem som jeg sprøyter på. Syns det smaker veldig godt. Mens jeg skriver dette slår det meg at man kanskje kan gjøre det samme med hvit sjokolade. Den kan man sikkert farge etter ønske også... Hmmmm, noe å prøve neste gang jeg baker.

  • Liker 1
Skrevet

Eller man kan lage sin egen vaniljeekstrakt. Den er ikke søt så man får straks et mye større bruksområde. Like lett å lage som vaniljesukker, men tar nok litt lenger tid.

Til ts: Jeg leste om en topping som var litt fromasjaktig, men jeg finner den ikke nå. Kanskje du kan søke litt og se hva som dukker opp.

Jeg syns også smørkremen kan bli litt kvalmende, og jeg er ikke så glad i kremost. Hvis jeg lager sjokoladecupcakes topper jeg med sjokoladekrem som jeg lager ved å smelte sjokolade i fløte. Denne avkjøler jeg i kjøleskap, helst over natter, og pisker til stiv krem som jeg sprøyter på. Syns det smaker veldig godt. Mens jeg skriver dette slår det meg at man kanskje kan gjøre det samme med hvit sjokolade. Den kan man sikkert farge etter ønske også... Hmmmm, noe å prøve neste gang jeg baker.

Jeg prøvde faktisk dette med hvit sjokolade. Lot sjokoladen stivne i 6 timer, men da jeg skulle vispe den opp ble den knudrete, og da var den ikke til å redde. Mulig jeg pisket litt for lenge?

Skrevet

Jeg prøvde faktisk dette med hvit sjokolade. Lot sjokoladen stivne i 6 timer, men da jeg skulle vispe den opp ble den knudrete, og da var den ikke til å redde. Mulig jeg pisket litt for lenge?

Det er mulig, jeg har ikke prøvd den varianten, bare med mørk sjokolade.

Jeg bakte forresten cupcakes nå fordi jeg plutselig fikk beskjed om gjester. Da lagde jeg topping av 200 gram smør, 1 liten pakke melis med sjokoladesmak, 1 dl sterk kaffe som jeg smeltet 100 gram kokesjokolade i.

Jeg rørte smøret glatt, blandet i melisen og til slutt sjokoladekaffen. Pisket godt. Den ble godt og ikke altfor "smørrete".

Skrevet

Det er mulig, jeg har ikke prøvd den varianten, bare med mørk sjokolade.

Jeg bakte forresten cupcakes nå fordi jeg plutselig fikk beskjed om gjester. Da lagde jeg topping av 200 gram smør, 1 liten pakke melis med sjokoladesmak, 1 dl sterk kaffe som jeg smeltet 100 gram kokesjokolade i.

Jeg rørte smøret glatt, blandet i melisen og til slutt sjokoladekaffen. Pisket godt. Den ble godt og ikke altfor "smørrete".

Det hørtes godt ut.. Melis med sjokoladesmak har jeg aldri sett før..

Skrevet

Det hørtes godt ut.. Melis med sjokoladesmak har jeg aldri sett før..

Jeg brukte denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...