Vilje Skrevet 2. desember 2003 #1 Del Skrevet 2. desember 2003 er det upraktisk, skittsomt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 2. desember 2003 #2 Del Skrevet 2. desember 2003 *pistolsmaily* *Plaff* plaff* Ehh, det jeg mener er at jeg er miljøskadd da vi hadde to glassbord hjemme da jeg vokste opp, husker ikke annet enn vask, vask, vask, vask, vask, vask,vask, vask, vask,vask, vask, vask,vask, vask, vask, vask, vask, vask,vask, vask, vask, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 2. desember 2003 #3 Del Skrevet 2. desember 2003 Vi har sofabord i glass og synes ikke det gjør noe fra eller til. Er jo bare å dra en klut over en gang i blant - og det må man jo med et vanlig bord også. Vi har ingen barn da, kanskje derfor det ikke blir så møkkete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 2. desember 2003 #4 Del Skrevet 2. desember 2003 Tenk litt på hvor du bor da. Hvis du bor i byen, er det en del svevestøv der som vil legge seg synlig utover ca 2 min etter at du vasket sist.. Jeg skal iallefall ikke ha glassbord, helt håpløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 2. desember 2003 #5 Del Skrevet 2. desember 2003 Barndommen min var preget av 2 glassbord Ikke sååå ille da, men det var alltid mas om "Ikke ta på bordet" og "Forsiktig med glassbordet!" Platen gikk i tusen knas ved et par anledninger og det måtte bestilles ny. Det var behov for pussing nesten hver dag og brikker under kopper og glass. Glassbordet var hellig :-? Er dere kun voksne i boligen, så kan det jo være helt greit. Men om det bor barn der, så ville jeg kanskje valgt noe som var litt enklere å vedlikeholde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 2. desember 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 2. desember 2003 veeel....se for deg en stue på 14 kvm, som skal ha sofagruppe og spisebord. for ikke å være overmøblert tror jeg kanskje glass vil være "luftig". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 3. desember 2003 #7 Del Skrevet 3. desember 2003 Har tre glassbord i huset, spisestuebord, salongbord og hjørnebord. Ikke noe problem. Går raskt over med klut når det trengs. Har til og med katter som sniker seg opp på bordet noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 3. desember 2003 #8 Del Skrevet 3. desember 2003 Har glassbord som salongbord. Har ei aktiv jente, 2 år. Jada, det blir flekker, men det er veldig lett å gå over med engangs vindusvaskeklut. Er allikevel ikke så hyper at jeg ikke tåler en flekk. Andre bord blir jo skitne, de og. Her får jeg i allefall skitten vekk - nettopp fordi den synes. Bruker små brikker under glass/krus. Er veldig fornøyd og hadde valgt det samme igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 3. desember 2003 #9 Del Skrevet 3. desember 2003 Har glassbord -og hater det!! Men jeg har en mann som har arvet det, og elsker det overalt på jord. Jeg syns både bordet og sofaen er alldeles grusomme forøvrig, og gleder meg til jeg får overtalt han til å bytte det ut!! Men det blir ikke snakk om noe nytt glassbord. Jeg har to barn, og en mann, og vasker meg ihjel!!! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 3. desember 2003 #10 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg har glassbord på kjøkkenet (vi er to voksne og ett barn), og ja, det blir jo en del vasking men kjøkkenbord må jo vaskes om det er av glass eller tre så jeg synes ikke det er noe ekstra styr. Og jeg hater ekstra unødvendig vasking. :blunke: Med mikrofiberklut (beregnet for speil/glass) går det jo egentlig av seg selv. Men jeg vil ikke ha glassbord som salongbord. Det blir noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2003 #11 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg har glassbord til salongbord. Selve platen er av glass og rammen rundt er beiset eik. Faktisk er jeg mer engstelig for å få merker/vannringer på trerammen rundt enn på selve glasset. Til nå har glassbordet tålt det meste - vi har ikke vært forsiktige med det i det hele tatt. Bordet vårt ble kjøpt for en billig penge på Ikea. Søl og flekker er lett å vaske vekk, ulempen er at støv vises godt. En kjapp tørk med microfiberklut for glass gjør bordet helt fint igjen! Jeg valgte glassbord av samme grunn som deg Vilje, måtte ha et bord som ikke ruvet for mye, derfor glass. Er veldig fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2003 #12 Del Skrevet 5. desember 2003 Jo jeg husker glassbordtiden...jeg spyr ved tanken...................... den tiden det var inn med flerkantet og delt på midten. Sotet glass. Skinte sola så var det frem med flaske og klut............. Spiste man mat så for smuler og annet mellom glassplatene og rammen. Glassplatene var blytunge... For et h##### om man var så uheldig å søle...Særlig om det vAR KAFFE. Så ble ungene ungdommer. cola og ships...... Spar deg jobb ved å la være å kjøpe. Det ser veldig fint ut i butikk og blader. Det tar seg bedre ut på bilder ja.... Vil si det passer bra i STORE hus hvor man har møblene sine på utstilling og hvor man har hushjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 5. desember 2003 #13 Del Skrevet 5. desember 2003 vi har glassbord som spisebord, men det glemmer jeg dessverre rett og slett av.... Vi har nemlig en diger duk på til nesten enhver tid... Lite vasking da ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 6. desember 2003 #14 Del Skrevet 6. desember 2003 Måtte også gi opp glassbord, med småbarn blir det helt håpløst mye vasking.. Men et lite tips.. frostet glass er ikke like ille, i hvertfall ikke i forhold til støv og sånt som fort synes på vanlig glass. Hvis du er veldig opsatt på glassbord burde du i allefall velge frostet glass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå