Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2003 #1 Skrevet 2. desember 2003 Skulle gjerne visst hvordan man endrer navn på en windows systemmappe, hvis det lar seg gjøre da. Noen som har peiling?
Gjest Roy Skrevet 2. desember 2003 #2 Skrevet 2. desember 2003 Er du sikker på at du vil bytte navn på en Windows systemmappe? Jeg tror ikke det er noen god idé å gjøre dette. Er det en spesiell mappe du vil bytte navn på, og hvorfor vil du gjøre det?
jordbær Skrevet 3. desember 2003 #3 Skrevet 3. desember 2003 Ingen god idé.. Men.. høyreklikk og velg "endre navn". Du kan også bruke kommandolinjen. ren mappenavn nyttmappenavn
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #4 Skrevet 3. desember 2003 Takker for svar :D Kan jeg risikere å ødelegge noen av systemene på maskinen hvis jeg forandrer navn på noen mapper? Trodde ikke det skulle ha noen betydning. Hvordan forandrer jeg navn uten å riskikere at maskinen tar dagen da?
Rapitap Skrevet 3. desember 2003 #5 Skrevet 3. desember 2003 Ikke forandr navn på mapper du selv ikke har opprettet.
jordbær Skrevet 3. desember 2003 #6 Skrevet 3. desember 2003 Takker for svar :D Kan jeg risikere å ødelegge noen av systemene på maskinen hvis jeg forandrer navn på noen mapper? Trodde ikke det skulle ha noen betydning. Hvordan forandrer jeg navn uten å riskikere at maskinen tar dagen da? Ja, du kan ødelegge mye. Mapper er ofte inkl. i referanser til andre filer. F.eks. Du har et spill. La oss si sims. Spillet ligger under c:programfilermaxis Du bytter navn fra maxis til sims. Nå vil ikke programmet funke, fordi alle referansene i andre filer, peker til c:programfilermaxis, og ikke c:programfilersims. Du kan jo alltids prøve. Hvis det ikke funker, er det bare å forandre navnet tilbake. (må være nøyaktig)
Crazee Skrevet 3. desember 2003 #7 Skrevet 3. desember 2003 Ikkje endra namn manuelt - det er andre ting som må endrast samtidig. Det finst program som kan hjelpa deg med det - trur TweakME er eitt av dei (og det er mulig du kan flytte enkelte systemmapper til andre harddiskar òg.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå