Gjest Imsdal Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Hei, er det noen her som har erfaringer med ManhattanUtleie.com? Fant annonsen deres på finn.no, og lurer på å leie leilighet hos de når vi skal til New York. Er generelt litt skeptisk på å bli lurt av slik.. Blir veldig glad om noen har erfaringer de vil dele :-)
Kristina Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Jeg har ikke erfaring med dem men fra internettsiden deres fikk jeg et litt dårlig inntrykk - veldig lite profesjonell, dårlig språk osv. Og ingen priser eller oversikt over tilgjengelige datoer. Det kan jo vaere helt bra men jeg ville bedt om referanser fra tidligere kunder.
Titti72 Skrevet 23. september 2011 #3 Skrevet 23. september 2011 Det er en nordmann som leier ut i New Jersey, en 10 minutters tur unna Manhattan. Han har fine leiligheter, er hjelpsom, henter på flyplassen hvis ønskelig. Google han opp. Tror han heter Atle. Sto om han i nyhetene sist gang under "orkanen" som rammet NY nylig.
Gjest Imsdal Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Vi vil gjerne bo i Manhattan-området, så derfor er beliggenheten på denne leiligheten perfekt. Vi er bare litt redd for å bli lurt, og så finner jeg ikke noen kommentarer om de på nett (det er jo alltids noen som skriver om sånn på forum/blogger o.l.), bare en som er på vg sitt forum..
Titti72 Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Vi vil gjerne bo i Manhattan-området, så derfor er beliggenheten på denne leiligheten perfekt. Vi er bare litt redd for å bli lurt, og så finner jeg ikke noen kommentarer om de på nett (det er jo alltids noen som skriver om sånn på forum/blogger o.l.), bare en som er på vg sitt forum.. Det kan jeg forstå, men banen bort til det jeg anbefaler er helt kurant. Har bodd der selv, og var meget fornøyd. Vi hadde betalt for mye i forkant (ble ikke kjørt til flyplassen som avtalt, vårt valg), og fikk pengene i retur etter kort tid.
Gjest Imsdal Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Det kan jeg forstå, men banen bort til det jeg anbefaler er helt kurant. Har bodd der selv, og var meget fornøyd. Vi hadde betalt for mye i forkant (ble ikke kjørt til flyplassen som avtalt, vårt valg), og fikk pengene i retur etter kort tid. http://www.finn.no/reise/feriehus-hytteutleie/object?finnkode=30612897&type=ADVERT Er det han her du mener? Tror vi må vurdere det, han på Manhattanutleie svarer ikke etter at jeg spurte om referanser. Er vel et dårlig tegn. Er en trygghet å vite at andre har gode erfaringer. Men hvordan er det å ta banen i New York? Går den ofte? Er det skummelt å ta den på kveldstid? Og er det vanskelig å finne frem i en så stor by? Vi er noen jenter som skal dit, og noen er veldig skeptiske på dette å finne frem, men jeg mener å ha hørt at gatesystemet der er veldig ryddig, så det er ganske lett når man skjønner det. Siden du har vært der håper jeg det er ok at jeg stiller deg noen spørsmål :-)
Titti72 Skrevet 26. september 2011 #8 Skrevet 26. september 2011 Ja det er riktig mann. De har flere leilighetshoteller, og på det ene ser du rett over til Manhattan. Et stille og rolig sted, som er under 5 minutters gåtur fra t-banen. T-banesystemet er utrolig bra, og gatene er enkle å finne ut av. Husk hvlken farge det er på returbanen, så treffer dere riktig hver gang. Vi opplevde at taxier ikke ville kjøre "over brua" for å kjøre oss hjem, det var litt kjipt når vi hadde 22 bæreposer med tøy, men andre på t-banen hjalp oss inn og ut, og vi opplevde ingen ganger at noe var utrygt. Selv ikke på Halloween, når gatene og banen var full av folk i alle utgaver og stadier av fylla. Vi startet nederst på Manhattan og jobbet oss oppover i gatene. Husk å ikke kjøp tunge sko i første butikken, du finner dem høyere opp også, så slipper du å drasse på tunge ting hele dagen (been there, done that).
Gjest Imsdal Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Takk for svar Godt å høre at det er lett å finne frem og at dere ikke opplevde noe skummelt, det er det vi stresser mest med.
Titti72 Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 Jeg var også litt stresset ifht det før jeg reiste med min tenåring, men jeg ble fort rolig når jeg kom fra og hadde testet t-banen, og lest noen kart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå