Gå til innhold

Alkoholproblemer i familien din?

Har noen i familien din alkoholproblemer?  

1. 1. Har noen i familien din alkoholproblemer?

• Ja - foreldre
      15
    • Ja- andre
      15
    • Ja- meg selv
      1
    • Nei
      31

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har intrykk av at en del har vokst opp i hjem der en av foreldrene har drukket mer av det sterke en godt var. Sånt er sårt og vanskelig og kam følge en inn i det voksne livet.

Har du/ har hatt noen i familien med alkoholproblemer?

Jeg har en pappa som har drukket masse - (heldigvis fikk han magesår og måtte slutte en stund iallefall - det var herlig ! ). Nå er det mest om sommerene- men minnene henger i - og mitt forhold til alkohol har vært meget anstrengt- og ennå kjenner jeg panikken og det vonde inni meg om folk rundt meg blir veldig fulle. Skal snart på julebord og gruer meg litt. Selv greier jeg å drikke nå og vet at det ikke bare er vondt med alkohol. Men - minnene henger i og kommer aldri til å forsvinne.Og jeg har ikke noe godt forhold til pappa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du den umiddelbare familien, eller storfamilien? Jeg har ingen alkiser i min umiddelbare familie, alle er forsiktige med det sterke. Men har seff et par alkis-onkler. Det har vel alle?

Skrevet

Ja, faren min er alkis.

Det har han vært i alle mine 36 leveår i allefall.

Heldigvis skilte mine foreldre lag når jeg var 7 år.

Skrevet

Foreldrene mine har et naturlig forhold til alkohol. De har drukket øl og vin til maten gjennom hele oppveksten min, men jeg har ikke fått noen varige mèn.

Litt lenger ut i familien har jeg et par tilfeller. I begge tilfellene ligger det ting bak misbruket. (ikke at det er noen unnskyldning altså).

Skrevet

Nei det er ikke alle som har alkis-onkler.

Jeg har en bror som er alkoliker.

Skrevet

det har vel alle = "alle" har vel en alkis i familien hvis man regner med foreldre, søsken, tanter og onkler, besteforeldre, kanskje søskenbarn?

Skrevet

Vel, jeg ser den yngre generasjonen er glad i å feste. Så snart helgen har rundet, så sprettes flasken....høy drinkføring, litt for høy for meg :oops:

Gjest lekebøll
Skrevet

Nei, det har jeg heldigvis ikke. :smile:

Skrevet

Har vært lenger ut i familien, og faren min.

Skrevet

Ingen i min familie har alkoholproblem- jeg er vel den som kommer nærmest.. Litt for mye festing i sommer- men nå har jeg da selføgelig ikke drukket på lenge :)

Skrevet

Jepp, min mamma er alkoholiker :( Jeg har et veldig avslappet forhold til drikking nå, men det har jaggu vært en lang vei å gå...

Skrevet

Nei, ingen i vår famile.. Ikke blandt foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler eller søskenbarn i hverken min eller mannens familie.

Skrevet

Ingen i min familie heller, og heller ikke i sambos familie. Vi har kanskje levd en beskyttet tilværelse?

Mamma og pappa har drukket alkohol i festlige lag så lenge jeg kan huske, men jeg har aldri sett dem fulle. Og jeg har et helt ok forhold til alkohol selv, drikker litt, men sjelden/aldri for mye.

Skrevet

Det er mye rart i familien, men alkoholproblemer finnes ikke.

(i tilfelle skjuler de det godt)

Skrevet

Min morfar skulle visstnok være tung på flaska da han levde, utover det kjenner jeg ikke til andre problemer enn å ha råd til det.

Skrevet

ikke jeg har men mannens far(død), onkel, og bestefar er alkiser

Gjest Dolphina
Skrevet

Nei, ingen i min familie!

Hverken foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler eller søskenbarn!

Og så vidt jeg vet, ingen utenfor det heller!

Og det er jeg glad for!:)

Synes synd på dere som har vokst opp med alkoliserte foreldre...

Gjest Anonymous
Skrevet

Har en onkel og tante som er alkoholikere. Historie som jeg ikke ønsker å snakke om.

Ellers ingen.

Skrevet
Det er mye rart i familien, men alkoholproblemer finnes ikke.

Dette beskriver storfamilien min godt!

Skrevet

Har ingen alkoholikere i min nære familie, det kommer vel av at de fleste er avholdsfolk... Men svigerfar er alkoholiker og det er ikke alltid like enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...