Gå til innhold

Hva er best å spise til frokost?


caramiacaramella

Anbefalte innlegg

Hva er sunnere/bedre å spise til frokost: havregrynsgrøt med smør, sukker og kanel eller eggerøre med to grovbrødskiver til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det BESTE er jo havregrøten:-D

Jeg synes eggerøre eller egg generelt er bedre enn havregrøt. :gjeiper: Men jeg går uansett veldig lett lei mat om jeg spiser det samme hver dag, så jeg varierer frokosten min veldig da, og da er havregrøt greit en gang iblant. Men jeg har syltetøy og mandler oppi, ikke sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt er jo i seg selv både sunt og godt. Men selv spiser jeg ikke sukker på.

Både pga at jeg syns det smaker for søtt, og fordi det ikke er spesielt sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøk havregrøt med kanel og kiwi-biter oppi. Er også godt med jordbær eller andre frukter oppi, føles nesten som et lite festmåltid syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drop smøret i havegrøten så blir det litt sunnere.

Variasjon gjør at det er lettere å være sunn, hvis ikke er det lett å gå lei og få usunne vaner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sunnere/bedre å spise til frokost: havregrynsgrøt med smør, sukker og kanel eller eggerøre med to grovbrødskiver til?

Det beste er nok å variere mellom havregrøt med kanel og litt honning men uten smør og sukker og eggerøre med grovbrød. Jeg ville valgt havregrøt til hverdags og eggerøre i helgen, kanskje med røkelaks til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drop smøret i havegrøten så blir det litt sunnere.

Variasjon gjør at det er lettere å være sunn, hvis ikke er det lett å gå lei og få usunne vaner.

Dropp heller sukkeret! Smøret er ikke verstingen her.

Et alternativ er å ha litt honning på i stedet.

Eggerøre kan du spise til lunsj!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager alltid havregrøt av havregryn og vann og har kanel og kanskje litt rosiner oppå. Kjempegodt! Syns sukker på grøten blir altfor søtt, og smørøye har jeg aldri likt på noen grøt.. Liker det også best at det er laget kun på vann og ikke melk. Kjempebillig er det også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si eggerøre med bacon/røkelaks eller andre dyr og 1/2 avocado. Men nå fungerer jeg ikke særlig bra på kornvarer da. Blir sulten igjen innen 2 timer og magen blir i ulage.

Forøvrig så vil jeg påstå at det beste og sunneste er det som passer best for deg. Prøv begge deler i en uke hver og se hva som holder deg mett lengst for eksempel.

Endret av Kahlan Amnell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...