AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Sto på busstoppet tidligere i dag, og der var også endel skoleelever i 13-årsalderen. Ungene begynte etterhvert å mobbe en av elevene ganske åpenlyst. Dette var en gutt man så var psykisk utviklingshemmet. De kalte ham stygge ting, anklaget ham for å ha ødelagt for hele klassen i en eller annen situasjon osv. Jeg klarte rett og slett ikke å stå og se på dette - fikk helt vondt inni meg, så jeg snakket til dem. Jeg var kanskje litt krass, sa at jeg ikke gadd å stå og høre på sånn idiotisk oppførsel, og at de burde komme seg et hakk opp fra barnehagenivå... De ble ganske stille da, og sa ikke noe mer. Bussen min kom rett etterpå, og samtidig kom læreren gående. Jeg er så usikker på om jeg gjorde det rette i denne situasjonen... Jeg burde kanskje ikke vært så krass, og jeg burde holde meg unna å oppdra andres barn, men jeg kokte litt over der og da. Hva tenker dere, burde jeg holdt kjeft eller var det greit? 4
Brunhilde Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Jeg syns du gjorde det rette. Du viste at du bryr deg, i mine øyne er det sjeldent galt! 1
Bonito Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Jeg syntes det var helt greit jeg! Kan hende det gjorde litt inntrykk også, når en fremmed reagerer.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Synes det var bra, jeg! Selvfølgelig bør man ikke være unødig krass, men man bør absolutt si fra. Og noen ganger må det litt til for å få opp øynene på folk. Oppfører man seg dårlig så har man bare godt av å bli satt på plass. Jeg har virkelig sett meg lei på den tendensen som er nå for tida, om at man ikke "har noe med" hva andre gjør. Eller "oppdra andres barn". Det er jo ikke snakk om det i det hele tatt. Det er snakk om å hjelpe noen som blir dårlig behandlet. Og det er det alt for få som gidder å gjøre!
nutshell Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Jeg ville gjort det samme. Hadde aldri klart å IKKE si noe! 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 Flere burde tørre å si ifra i sånne situasjoner så jeg syns også du gjorde det rette! 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 22. september 2011 #7 Skrevet 22. september 2011 Jeg hadde gjort det samme. Av andre grunner så klart og det er fordi jeg tar meg veldig nær av folk som mobber andre som er annerledes - broren min er "annerledes", derfor er det sårt for meg å høre folk snakke dritt til og om de som er sånn. De har jo ikke bedt om å bli sånn selv. Enten så får unga skaffe seg et liv, eller så får de vokse opp. Rett og slett.
chr1989 Skrevet 22. september 2011 #8 Skrevet 22. september 2011 Det eneste jeg er redd for er at ungene ville klandre offeret for å ha blitt snakket krasst til... (ikke at det overhode var det) Men jeg synes det var riktig å si ifra! Man kan analysere slike ting opp og ned, men slik oppførsel er ikke akseptabelt uansett!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #9 Skrevet 22. september 2011 Det eneste jeg er redd for er at ungene ville klandre offeret for å ha blitt snakket krasst til... (ikke at det overhode var det) Men jeg synes det var riktig å si ifra! Man kan analysere slike ting opp og ned, men slik oppførsel er ikke akseptabelt uansett! Kan jo aldri vite. Men, om man blir plaget av den ene eller andre grunnen så blir man uansett fortsatt plaget. Bedre å si fra og kanskje bidra til at det tar slutt, enn å la offeret tro at folk synes det er helt greit at man blir plaget..
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #10 Skrevet 22. september 2011 Takk for svar :-) Greit å høre at andre syns det jeg gjorde var ok, var veldig usikker etterpå. Håper ikke dette på noen måte går ut over denne gutten. Har helt vondt inni meg enda, utrolig at folk kan være så stygge med hverandre
Mr.Omg Skrevet 22. september 2011 #11 Skrevet 22. september 2011 Hadde gjort det samme som deg TS. Flere burde være som deg og si ifra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå