Gå til innhold

Skeivstilling i føttene


fridr

Anbefalte innlegg

Jeg har nå (endelig!) fått legeerklæring på at jeg har korte akilles og skeivstilling i føttene.

Det var ingen her inne med erfaring med korte akilles, men er det noen som har skeivstillinger i føttene?

Hvordan trener dere? Hva gjorde dere for å leve så godt som mulig med det?

Jeg elsker å være aktiv, men jeg blir så demotivert, fordi det gjør så VONDT i beina mine... Verst er det med trapper og bakker.

Nå skal jeg snart få fotsenger og ortopediske sko, så jeg håper jo dette blir bedre...

Dette er noe som plager meg fryktelig. Det har kommet så mye grums opp fra barndom og oppvekst i denne prosessen med leger og trening osv...

Men jeg lurer på om det er andre her inne med erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg overpronerer veldig, men det blir vel kanskje ikke helt det samme... Det gjør i hvert fall at jeg blir skeiv, for jeg tråkker innover med foten, som gjør at kneet vris, som gjør at hofta blir skeiv... Jeg fikk tilpassa såler og øvelser av fysioterapeut, som hjelper. Og så måtte jeg slutte å gå med høye hæler :sukk: Jeg har begynt å trene opp beina, slik at knærne skal tåle mer. Øvelser på balansepute, øvelser med strikk, modifiserte knebøy, utfall osv. En annen ting som hjalp da knærne var verre, var å ta glukosamin og chondroitin. Nå har det blitt tillatt i Norge, i hvert fall glukosamin, under merkenavnet Samin (men hvis du har mulighet til å kjøpe det i Sverige er det mye billigere der, og da får du høyere dose per tablett også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...