Vibi Skrevet 22. september 2011 #21 Skrevet 22. september 2011 Mulig det... Vi får stadig påminnelser pr mail eller med lapp på plassene om dette, så vi "tør" ikke annet. Flaks vi bare har ett barn... Det er jo ikke noe barnehagen kan bestemme - at dere må ut og kjøpe dobbelt opp med alt! Høres ut som tull i mine ører, og jeg hadde ikke funnet meg i det. Tviler på at alle foreldrene i barnehagen - hvor kanskje noen atpåtil har to eller tre unger - har så god råd. ta det opp på neste møte!
Gjest imli Skrevet 22. september 2011 #22 Skrevet 22. september 2011 Høyrast rart ut at barnehagen krev så mykje utstyr, ja. Vil ikkje tru ein treng to av alt, men det kan nok vera "kjekt å ha". Sjølv har eg kjøpt brukte vinterdressar (i heilt OK stand på loppis til 50 kr for to stk!) for å ha som reserve, og så kjøper eg to nye (ein til kva unge altså). Begge har i tillegg eit par arva vintersko kvar seg, heller mot å kjøpe eit nytt par i tillegg. Har ikkje skotørkar eller varmekablar, så ser for meg at det kan vera greitt å ha to par viss dei blir våte.
lille katt Skrevet 22. september 2011 #23 Skrevet 22. september 2011 Vi har ikke to av noenting. Hadde blitt sinnsykt mye tøy hvis alle tre ungene skulle hatt to sett av alt!! I vår barnehage er de ute bare én økt hvis været er slik at alt blir vått, og det synes jeg er helt greit. De har heller ikke tørkemuligheter, så vi må alltid ta med vått regntøy/våte dresser hjem. Anbefaler også loppemarked - kjøpte nettopp selv en aldeles kurant vinterdress og en strøken regnbukse til 20 kroner stykket, som er tenkt å være reserver til hjemmebruk. Når det gjelder vintersko, har hvert barnehagebarn vanlige støvler, vintersko og cherrox. Skulle vinterskoene være søkkvåte, kan man ta cherroxene som byttesko, og omvendt, selv om de i utgangspunktet har forskjellige bruksområder.
lille katt Skrevet 22. september 2011 #24 Skrevet 22. september 2011 Skotørker er kjekt å ha, forresten, selv om det ikke er så mange ganger i året den er i bruk. Vintersko tørker saaaakte! Vår (fra Clas Ohlson) har også vottetørkestativ . Til vinteren skal jeg få laget en vottetørkeinnretning med større kapasitet! Votter tørker best når de tres på noe som er litt luftig, da blir de ikke så lett sure. Forresten - akkurat votter er kjekt å ha to par av, fordi små hender fort blir iskalde i våte votter. Forrige vinter brukte barna to par votter per uteøkt, fordi de ble så våte.
Safran Skrevet 23. september 2011 Forfatter #25 Skrevet 23. september 2011 Skotørker har jeg ikke tenkt på, men ser det er overkommelig pris på den på Clas Ohlson (den med vottetørkestativ), må nok vurderes fremfor x antall par sko... Et av problemene våre er at sko ikke tørker så sakte i barnehagen og i gangen hjemme, men dette kan jo løse det problemet.
uten filter Skrevet 23. september 2011 #26 Skrevet 23. september 2011 Jentene mine går på skolen, men jeg har også dobbelt opp av ting. Både regntøy, varme jakker, varme sko og støvler er praktisk å ha skift av, men jeg har ikke kjøpt identiske ting. Gjør det for enkelthets skyld, så de skal slippe å ta med seg alt frem og tilbake hele tiden. Praktisk med skift om de blir møkkete eller våte på skolen, og har aktiviteter igjen på ettermiddagen. Det går an å arve pent brukte klær fra andre, kjøpe regntøy og støvler på salg et par ganger i året, ønske seg gode vintersko eller varm jakke til jul eller bursdag. Klær blir mer slitt i barnehagen enn på skole/SFO, men noen ganger vokser de fra klær så fort at det ikke rekker å slites ut. Vi hadde også krav om at det skulle være skift og alt av ytterklær osv i barnehagen til enhver tid, men så lenge man husker å ta ting med frem og tilbake gjør det da ingenting å ta det med hjem på ettermiddagen. Det er ingen som trenger det før neste morgen uansett.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #27 Skrevet 23. september 2011 Vi har dobbelt opp av alt. Pga barnehagen. Dvs, de krever ikke at det ligger fullt utstyr der i helgene og slikt, men jeg vet av erfaring at jeg og barnefar er litt for sløve til å få med oss alt hjem, og huske på å ta med alt neste dag/over helga, i morgenkaoset som pleier å herske i vårt hus. Vi har det settet med best kvalitet i barnehagen (der er hun mest ute), og et rimeligere sett hjemme.
lille katt Skrevet 23. september 2011 #28 Skrevet 23. september 2011 Skotørker har jeg ikke tenkt på, men ser det er overkommelig pris på den på Clas Ohlson (den med vottetørkestativ), må nok vurderes fremfor x antall par sko... Et av problemene våre er at sko ikke tørker så sakte i barnehagen og i gangen hjemme, men dette kan jo løse det problemet. Ja, vi har hatt veldig god bruk for vår, selv om den virker som skapfyll når den ikke er i bruk (som jo er mesteparten av året). Atskillig billigere med skotørker enn med dobbelt opp av alle sko, ja! Særlig når man har flere barn. Vi har dobbelt opp av alt. Pga barnehagen. Dvs, de krever ikke at det ligger fullt utstyr der i helgene og slikt, men jeg vet av erfaring at jeg og barnefar er litt for sløve til å få med oss alt hjem, og huske på å ta med alt neste dag/over helga, i morgenkaoset som pleier å herske i vårt hus. Det hørtes dyrt ut å ha så dårlige rutiner . Hovedgreia i vår barnehage er at de ikke har tørkemuligheter, så vi må alltid ta med tøy hjem rett og slett for å tørke dresser/regntøy.
Susan Sto Helit Skrevet 23. september 2011 #29 Skrevet 23. september 2011 Skotørker er en genial greie, ja. Ellers har vi tidligere måttet hatt to sett støvler på vår/ høst. Men etter at vi kjøpte barnevadere, så er det kun for vinterbruk vi trenger støvler i tillegg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå