Safran Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Prøver å orientere meg litt i vinterklærjungelen... Har dere dobbelt opp med vinterdresser og vintersko? Har per dags dato kjøpt Kappahl sin vinterdress som visstnok kom godt ut i årets test av dresser. Men vi trenger kanskje to? Og angående sko, har dere flere par av dette også? Forskjellige typer? Har 2 par Vikingsko (2 for 1 tilbud på skobutikken), men trenger man en foret støvletype i tillegg? Må kanskje se ann om det blir vinter med mye snø eller om det blir våt og mildt først.
Djungelvrål Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Nei har overhodet ikke 2 par av hver! Hvorfor det?
Gjest Adriane Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Nei har overhodet ikke 2 par av hver! Hvorfor det? Vi har (minst) 2 par av det meste... Hvorfor det? Fordi barnehagen krever at det til enhver tid henger minst ett sett regntøy, en parkdress, en todelt utedress, et par cherrox, et par gummistøvler og et par vintersko eller sommersko i barnehagen permanent. Derfor. 1
sommermor Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Jeg har handlet reflex sin vinterdress til 8 åringen,og hun har boblejakke og boblebukse. Av sko har hun cherroks og goretex sko. Boblejakka er fra Lindex og buksa er fra kappahl.Jeg har ei aktiv jente som leker mye. Her er det ikke dobbelt opp av jakker og dresser,eller burde kanskje være det for det forsvinner raskt på skolen/sfo. Det er ikke så lett å orientere seg i vinterklærjungelen,det er et stort utvalg.Og hvor man bor teller jo også inn i vurderingen,enkelte plasser er våtere eller kaldere enn andre. Her er det heller votter og luer jeg bør ha et lager av.
Safran Skrevet 22. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2011 (endret) Tenkte hvis det ble vått så er det greit å ha skift slik at de kommer seg ut (junior er litt for glad i vann, søle og slike ting...). Og så har jeg vel litt for mange venner som har to av alt... Må kanskje også nevne at junior er 2 år... Endret 22. september 2011 av Safran
Gjest Okusan Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 Vi har ett sett regntøy som henger i barnehagen og kommer til å ha den beste vinterdressen i barnehagen også. Begge deler tar vi med hjem i helgen og ellers ved behov. Så nei, vi har ikke to par av alt, selv om minsten har flere typer høst/vintersko og -jakker.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 22. september 2011 #7 Skrevet 22. september 2011 Vi har (minst) 2 par av det meste... Hvorfor det? Fordi barnehagen krever at det til enhver tid henger minst ett sett regntøy, en parkdress, en todelt utedress, et par cherrox, et par gummistøvler og et par vintersko eller sommersko i barnehagen permanent. Derfor. Tror den barnehagen er strengere enn vår.
Djungelvrål Skrevet 22. september 2011 #8 Skrevet 22. september 2011 Vi har (minst) 2 par av det meste... Hvorfor det? Fordi barnehagen krever at det til enhver tid henger minst ett sett regntøy, en parkdress, en todelt utedress, et par cherrox, et par gummistøvler og et par vintersko eller sommersko i barnehagen permanent. Derfor. Jeg tok med dress og sko hjem jeg, regntøyet hang som regel i barnehagen. Ingen som forlangte at det skulle ligge i bhagen bestandig. Kan de det? Hvordan foreldre med f.eks 3 barn råd til å kjøpe 2 sett av alt begriper jeg ikke.
Gjest gjest Skrevet 22. september 2011 #9 Skrevet 22. september 2011 Prøver å orientere meg litt i vinterklærjungelen... Har dere dobbelt opp med vinterdresser og vintersko? Har per dags dato kjøpt Kappahl sin vinterdress som visstnok kom godt ut i årets test av dresser. Men vi trenger kanskje to? Og angående sko, har dere flere par av dette også? Forskjellige typer? Har 2 par Vikingsko (2 for 1 tilbud på skobutikken), men trenger man en foret støvletype i tillegg? Må kanskje se ann om det blir vinter med mye snø eller om det blir våt og mildt først. Vi bruker reima tec+ da vi bor i nord og går i utebhg. Har bare 1 av den men har i tillegg bukse og vinterjakker. Aldri opplved at dressen har blitt våt gjennom selv om han er ute hele dagen så den holder godt. Som regel er derfor boblebukse og sånt brukt hjemme, trenger ikke skifte i bhg. Regnklær brukes ikke om vinteren her. Av sko har vi viking GT, kavat vinterstøvler(istedet for cherrox), Sorel og nesna som vi bruker i de kaldeste månedene. Sorel skoene fulgte med på 2 for 1 kuppet så bruker vanligvis ikke ha de. Syns absolutt barna må ha mer enn 1 par vintersko. Vinteren er lang og de er mye ute. Bena har godt av litt variasjon.
Susan Sto Helit Skrevet 22. september 2011 #10 Skrevet 22. september 2011 Vi har gjerne hatt to vinterdresser. (En hjemme og en i barnehagen.) Da kan vi vaske og ta med den andre i barnehagen selv om den vi vasket fortsatt er våt. Har gjerne to par vintersko. Så har vi litt variasjon om vinteren også. Og kan bruke litt etter været. Gjerne dockboots (neoprenstøvler) for våte dager, goretex vintersko for vanlige vinterdager, og sorel for de kaldeste dagene. Ser ikke behovet for to par av samme sko. Ellers har vi gjerne en vinterbukse og vinterjakke i tillegg til dressene. Som kan brukes ved behov. 1
Gjest Mandalas Skrevet 22. september 2011 #11 Skrevet 22. september 2011 Vi har (minst) 2 par av det meste... Hvorfor det? Fordi barnehagen krever at det til enhver tid henger minst ett sett regntøy, en parkdress, en todelt utedress, et par cherrox, et par gummistøvler og et par vintersko eller sommersko i barnehagen permanent. Derfor. Det hørtes ut som en merkelig bhg. Ekstremt merkelig.
Pentu Skrevet 22. september 2011 #12 Skrevet 22. september 2011 Det er som oftest ikke noe krav på at man må ha dobbelt opp. Men ofte så går barna ut på formiddagen og klærene blir gjennomvåte. Selv om tørkeskapene går på full guffe, så blir ikke klærene tørre til det er tid for å gå ut igjen, derfor anbefales det å ha rikelig med skiftetøy (inne og ute tøy)
Gjest pysepusen Skrevet 22. september 2011 #13 Skrevet 22. september 2011 Vi har kun en vinterdress, men har jo parkdressen hvor man kan ha flere lag under Har også kun et par vintersko, men har noen som ligner på cherrox i tillegg for her vi bor kan det være veldig slapsete og da er det greit med et skift
Gjest Adriane Skrevet 22. september 2011 #14 Skrevet 22. september 2011 Tror den barnehagen er strengere enn vår. Tydeligvis... Vi får stadig påminnelser pr mail eller med lapp på plassene om dette, så vi "tør" ikke annet. Flaks vi bare har ett barn...
Gjest Adriane Skrevet 22. september 2011 #15 Skrevet 22. september 2011 Jeg tok med dress og sko hjem jeg, regntøyet hang som regel i barnehagen. Ingen som forlangte at det skulle ligge i bhagen bestandig. Kan de det? Hvordan foreldre med f.eks 3 barn råd til å kjøpe 2 sett av alt begriper jeg ikke. Jeg gidder ikke ta av ungen dress og sko hvis det er på når jeg kommer, så da tar jeg det med hjem, men tilbake igjen neste morgen. Om de kan kreve det? Tydeligvis... Vi får stadig påminnelser pr mail eller med lapp på plassene om dette, så vi "tør" ikke annet. Flaks vi bare har ett barn...
Gjest Adriane Skrevet 22. september 2011 #16 Skrevet 22. september 2011 Det hørtes ut som en merkelig bhg. Ekstremt merkelig. Mulig det... Vi får stadig påminnelser pr mail eller med lapp på plassene om dette, så vi "tør" ikke annet. Flaks vi bare har ett barn...
Safran Skrevet 22. september 2011 Forfatter #17 Skrevet 22. september 2011 (endret) Takk for innspill! Ser at jeg tok litt av med to par like vintersko, grunnen var vel at det kun var en type som var i juniors størrelse da vi handlet på 2 for 1 tilbudet. Normalt ville jeg nok hatt to par av ulik type. Angående dress så ser jeg vel fordelen med to i og med at jeg ikke har planer om å kjøpe bukse og jakke i år. Synes det var veldig greit å putte han i dressen når vi drar til og fra barnehagen (fraktes i vogn) og da er det jo greit å ha en som er tørr. Har forresten også en barnehage som på papiret krever at dress og sko skal være i barnehagen hele tiden, men de har ikke protestert da vi har tatt med ting hjem, så er vel bare hvis det hele tiden glemmes at de overholder det. Endret 22. september 2011 av Safran
Harlekin Skrevet 22. september 2011 #18 Skrevet 22. september 2011 Jeg hadde aldri hatt råd til å ha to av alt ... jeg må jo kjøpe nytt av nesten alt hver ny sesong, støvler, vintersko, vinterdress, ull ... Jeg vasker heller ofte og prøver å behandle klærne pent.
Harlekin Skrevet 22. september 2011 #19 Skrevet 22. september 2011 Mulig det... Vi får stadig påminnelser pr mail eller med lapp på plassene om dette, så vi "tør" ikke annet. Flaks vi bare har ett barn... Jeg tror ikke barnehagen har lov til å kreve dette. Har dere tatt det opp på møter? Er det andre foreldre som reagerer på denne regelen?
Vibi Skrevet 22. september 2011 #20 Skrevet 22. september 2011 Vi har ikke to av noenting, ser ikke helt vitsen i det heller. Reimadressen er jo vanntett, og parkdressen er sjelden i bruk. Og om den (altså parkdressen) mot formodning skulle bli våt har han regntøy med fleece eller ull under. Var og handlet gore-tex vinterstøvler i helgen, og ta tok jeg med et par Reflex "cherroxer" også, fordi de var så billige. De er ikke supre, men de duger om de andre blir våte. Kjekt å ha reserve akkurat der, tenker jeg. Men å kjøpe to vinterdresser blir penger ut vinduet for meg. Da investerer jeg heller alt i en skikkelig en, og drasser den med meg frem og tilbake til barnehagen. Ull har vi to sett av liggende fast i barnehagen på vinteren - både body og strømpebukse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå