AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 I et samfunn som er preget av forventinger og regler, der sliter mange mennesker med forståelse og normefølging. Jeg er selv en jente på 20 år som i hele mitt liv har følt meg annerledes. Jeg har bestandig vært hyggelig, snill, omtenksom og kanskje litt naiv, men bedre det en omvendt. Saken en nemlig... Har du følt deg sett rart på fordi du tør? Jeg tørr nemlig å sette meg ved siden av den største "tapern" i klasserommet. For han er bare en mennekse, som alle oss andre. Jeg smiler til folk på bussen, prater gjerne , men for ofte varierte kommentarer i respons. Jeg kan plukke opp søppel fra gaten. Jeg kan se ut som et dass på skole uten sminke, fordi jeg ikke gidder å sminke meg. Jeg kan gå i billige klær fra fretex, eller greie klær fra H&M. Jeg tørr å prate om meg selv som et menneske. Har møtt så utrolig mange forskjellige mennesker oppgjennom mitt fargerike unge liv, og det har vært lærerikt så langt. Men jeg har et problem med egoistiske, falske, ekle, selvopptatte, ikke norm brytere. De har en tendens til å komme seg lengre en oss "snille mennekser" Jeg aner ikke hvorfor. Men er det slik at samfunnet er lagt opp slik at vi skal gi faan i hverandre. Når en gammel dame detter på isen, skal man da bare se på. Skal man mobbe gutten i klassen fordi han er annerledes, kanskje litt glupere? Jeg er svert irritert over min egen oppførsel noen ganger, For det ender opp uansett med ingen karma. Er det slik at mennesker i dagens samfunn blir kaldere å kaldere? Må man komme på skolen vær dag ikledd dyre mærke klær, og 5 kilo spakkel i trynet for å bli godtatt? Jeg ble utsatt for mye mobbing på ungdomskole og barneskole, grunnen til dette var seff pga min væremåte mot andre.. Der jeg med andre ord var for snill. Jeg satte meg selv i fare, for å berge "svake" folk. Hva faan er greia når man skal framføre 2 min i klasserommet, og han/hun som framfører dør av rødming og stamming.... Jeg har ADLRI hatt noe problem for muntlig aktivitet, det neiler jeg ned de fleste.. Men bør ikke alle mennesker føle det slik, vi er jo ikke farlige. Men gjør dagens samfunn oss farlige.. Er det media som bestemmer? Fashion blader? karakterer? forbilder? politikere? Lærere? Men uansett, Hvorfor er det slik. Jeg forsår at mennesker har ulik bakgrunn, oppvekts, miljø og kultur.. Men hva faaaan da. VI ER BARE MENNESKER!!!! Hilsen Hippie 20+. LOVE AND PEACE<3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå