~white lady~ Skrevet 21. september 2011 #1 Del Skrevet 21. september 2011 Finnes det noen uskrevne regler for dette? F.eks har jeg hørt at om bilen i motgående felt mangler et lys så bør man blinke én gang for å gjøre sjåføren oppmerksom på det. Så er det visstnok noen som blinker to (?) ganger når det er laserkontroll langs veiene. Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullamore Dew Skrevet 21. september 2011 #2 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg blinker ikke for å fortelle sjåføren i motgående at han mangler et lys, ganske enkelt fordi jeg tror de 1500 foran meg allerede har blinket og irritert vedkommende nok Når jeg har kjørt i europa så er 2 blink tegn advarsel om Politikontroll ja. Har dog ikke sett det så mye i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #3 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg blinker til dem som mangler lys. Blinker også for å advare om politikontroll, eller andre ting lengre frem i veien som sjåføren burde være oppmerksom på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 22. september 2011 #4 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg blinker til de som ikke har lys i det hele tatt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #5 Del Skrevet 22. september 2011 Ufattelig dumt spørsmål kanskje, men hvordan blinker dere...? Skrur dere av og på lysene deres, eller på og av med fjernlys? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #6 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg blinker med fjernlys til de som ikke har lysene på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ΑnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #7 Del Skrevet 22. september 2011 Ufattelig dumt spørsmål kanskje, men hvordan blinker dere...? Skrur dere av og på lysene deres, eller på og av med fjernlys? Har du en noenlunde ny bil med automatiske kjørelys, kan du ta ett napp i dimmestaken. Siden du ikke har skrudd på lysene (selv), så går lyset tilbake til normalt kjørelys igjen, når du slipper. Easy peasy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camze Skrevet 22. september 2011 #8 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg blinker til de som ikke har på lys i heletatt, selv har jeg devileyes på bilen, så bruker bare den led stripa på dagene, er maaange som blinker til meg og, da blir jeg irritert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apophis Skrevet 22. september 2011 #9 Del Skrevet 22. september 2011 Sambo blinker til de som ikkje har lys på eller som kjører med fjernlys/tåkelys når det ikkje trengs. Eg kommer ikkje til å blinke for å advare folk om politikontroller når eg får lappen. Kjører de for fort, har mangler på bil eller er uten belte så fortjener de den boten de får. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 22. september 2011 #10 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg blinker til de som ikke har på lys i heletatt, selv har jeg devileyes på bilen, så bruker bare den led stripa på dagene, er maaange som blinker til meg og, da blir jeg irritert Hva er devileyes? Er det de råharry "øyelokkene" man legger over lyktene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ΑnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #11 Del Skrevet 22. september 2011 Hva er devileyes? Er det de råharry "øyelokkene" man legger over lyktene? Tror hun mener noe sånn som de LED pærene under her: http://multimedia.dn.no/archive/00115/LB_Audi_R8_115056k.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marregutt Skrevet 22. september 2011 #12 Del Skrevet 22. september 2011 Tror hun mener noe sånn som de LED pærene under her: http://multimedia.dn.no/archive/00115/LB_Audi_R8_115056k.jpg jaja, men kalles det "devileyes"? Det var nytt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ΑnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #13 Del Skrevet 22. september 2011 jaja, men kalles det "devileyes"? Det var nytt for meg Jeg gjetter! camze? Kan du komme og svare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 22. september 2011 Forfatter #14 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg blinker til dem som mangler lys. Blinker også for å advare om politikontroll, eller andre ting lengre frem i veien som sjåføren burde være oppmerksom på. Blinker du én eller to ganger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 22. september 2011 #15 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg ville ikke ha advart om politikontroll. Enig med den over her, kjører de for fort eller uten bilbelte etc, så får de ta straffen. Forøvrig så var det noen biler som blinket med lysene da jeg var på langtur her en dag, tenkte kanskje det var noe galt med lysene, men de er helt fine. Mulig det var bilene foran som ble blinka til, men såpass langt oppi rumpa ligger jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camze Skrevet 22. september 2011 #16 Del Skrevet 22. september 2011 Jaa det heter devileyes Og de ser sånn ut http://www.google.no/imgres?q=devileyes&um=1&hl=no&sa=N&biw=1366&bih=653&tbm=isch&tbnid=WXSJFK1z12ireM:&imgrefurl=http://www.stylingforyou.nu/devileyes-drl-c-72.html&docid=_X6-ylISGsoKbM&w=530&h=432&ei=wb17ToeEI4fRsgbJrMHODw&zoom=1&iact=hc&vpx=924&vpy=148&dur=499&hovh=203&hovw=249&tx=139&ty=115&page=1&tbnh=140&tbnw=172&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:4,s:0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #17 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg blinker bare når de mangler begge lys, og kjører Mercedes eller noe annet med manuelle kjørelys, siden de da sikkert bare har glemt å skru dem på. Manglende pære er det bare irriterende om alle blinker på, spesielt i disse dager hvor man må på verksted for å bytte dem. Når andre blinker på meg sjekke jeg først kjørelysene, og dersom de er på går jeg ut fra at det gjelder kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 23. september 2011 #18 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg tror ikke det er noen allmenne "regler" om at ett blink betyr lys og to blink betyr kontroll. Har i alle fall blitt blinket til både en og to ganger for begge deler selv. Dessuten finnes det jo andre ting man kan/bør blinke for også, slik at blinking egentlig bare betyr "pass på". Jeg blinker i alle fall hvis jeg f.eks. har sett elg eller rådyr nær vegen på uoversiktlige steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 23. september 2011 #19 Del Skrevet 23. september 2011 Eg blinkar når bilar møter meg med fjernlysa på om kvelden... Frykteleg irriterande, og det kan også vere svært farleg i enkelte situasjonar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camze Skrevet 23. september 2011 #20 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg blinker bare når de mangler begge lys, og kjører Mercedes eller noe annet med manuelle kjørelys, siden de da sikkert bare har glemt å skru dem på. Manglende pære er det bare irriterende om alle blinker på, spesielt i disse dager hvor man må på verksted for å bytte dem. Når andre blinker på meg sjekke jeg først kjørelysene, og dersom de er på går jeg ut fra at det gjelder kontroll. Må på verksted for å skifte pære? :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå