AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Hei! For en stund siden stekte jeg hel fisk i panne, som jeg hadde snudd i mel, salt og pepper og noe greier. Noen som har idé om hva slags fisk det kan ha vært? Det var veldig godt!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Hei! For en stund siden stekte jeg hel fisk i panne, som jeg hadde snudd i mel, salt og pepper og noe greier. Noen som har idé om hva slags fisk det kan ha vært? Det var veldig godt! 3
suzie Skrevet 21. september 2011 #5 Skrevet 21. september 2011 Hi hi.. Det er vel ikke så greit å huske hva man gjør alltid... Det høres ut som om du har laget seibiff, og at du dermed har brukt sei:) Seibiff
kash Skrevet 21. september 2011 #6 Skrevet 21. september 2011 Haha! Hvordan så den ut før du duppet den i mel da?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #8 Skrevet 21. september 2011 Her har du to valgmuligheter. Ferskvannsfisk eller saltvannsfisk. Lykke til på jakten!
Gjest Survival Skrevet 21. september 2011 #9 Skrevet 21. september 2011 Ta en kikk på denne lista. Kanskje du finner fiskesorten igjen http://www.fiskeri.no/fiskeslag.htm
Athene Skrevet 21. september 2011 #10 Skrevet 21. september 2011 Hehe.... Men hjelper gjerne. Flere opplysninger? Rød/hvit? Størrelse? Andre kjennetegn? Kjøpt på butikk, selvfisket?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #11 Skrevet 22. september 2011 TS her: Hihi, jeg trodde det var ørret, men jeg fant ikke igjen noen oppskrifter på at det var vanlig å gjøre sånn med den. Spørs om det var sei ja...
Gjest *Røyskatt* Skrevet 22. september 2011 #12 Skrevet 22. september 2011 TS her: Hihi, jeg trodde det var ørret, men jeg fant ikke igjen noen oppskrifter på at det var vanlig å gjøre sånn med den. Spørs om det var sei ja... Vel, ørret og sei er enkelt å se forskjell på. Var fiskekjøttet rosa eller hvitt? Ørret har rosa kjøtt.
Brunhilde Skrevet 22. september 2011 #13 Skrevet 22. september 2011 Det er helt vanlig å vende det meste av fisk, spesielt hvis skinnet er på, i mel med salt og pepper før den stekes. Det gjør at den får en bedre stekeskorpe. Seibiff lager jeg ved å dyppe fiskestykker i litt tykk "pannekakerøre" uten sukker for så å steke dem og servere med masse stekt løk og kokte poteter.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #14 Skrevet 22. september 2011 TS: Hehe, jeg vet forskjell på ørret og sei, men jeg klarer bare ikke å huske hva slags fisk det var jeg lagde på denne måten:p Men jeg er ganske sikker på at det var skinn på. Og den var kjøpt på butikk ja:) Jeg lagde ørret i går, men den stekte jeg i ovn med dill og salt og litt olje. Ble godt det og, men ikke like godt:)
Gjest *Røyskatt* Skrevet 22. september 2011 #15 Skrevet 22. september 2011 Husker du om du kjøpte i fiskedisk, eller vanlig frys? I fryseboksen er det nå vanlig og lett og skaffe torsk og sei, med skinn. Torsken er ganske hvit i kjøttet, mens seien ofte blir litt gråere. Smaksmessig må jeg si at jeg syns seien har litt mer smak. Torsk er veldig godt, men jeg syns det trenger mer krydder for å få smak. I fiskedisk har de gjerne en del andre ting, som lyr og breiflabb eksempelvis. Lyr er kanskje den beste stekefisken jeg vet om. Det er også en hvit fisk, men den tar opp smak som bare det, og den er fantastisk å steke med skinnet.
NullHull Skrevet 22. september 2011 #16 Skrevet 22. september 2011 (endret) Det var ikke makrell, da? Det var iallefall det første jeg tenkte på. Den er jo ganske vanlig å steke hel på den måten du beskriver. http://cdn2.matprat.no/sitefiles/site4/files/artimg/stekt-makrell1.jpg Endret 22. september 2011 av Kråkesaks
Gjest *Røyskatt* Skrevet 22. september 2011 #17 Skrevet 22. september 2011 Ja, makrell eller småsild er blant de som passer i stekepanna hvis de var hele. De andre du får kjøpt i butikken er som oftest en del større.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #18 Skrevet 22. september 2011 TS her: Takk for all hjelp, men jeg fant ut at det var fjellørret http://www.superkokken.no/sabines-fjell%C3%B8rret/1945 Stekte med mel, salt, pepper og rømme. Kjempegodt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå