Gå til innhold

Hva skjer med kroppen min?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde UVI og gikk på antibiotika i 5 dager for det (dette var i forrige uke). I tillegg bruker jeg p-pillen yasmin, brukt det merket i snart 2år uten noen problemer.

Har kjæreste, og dermed regelmessig sex, men de siste to ukene har det ikke blitt mer enn ca.5 ganger (han kom inni meg alle gangene).

Det som er rart er at jeg i de siste ukene har vært veldig slapp og trøtt, har tenkt at det bare er pga høsten, og mange som "hangler" litt. Jeg må tisse hele tiden, oppe minst en gang om natten for å tisse, dette pleier jeg ikke å ha behov for, så jeg trodde at UVI`n ikke var over, men testen negaitvt på prøven i går. Magen har vært rar, det kjennes som at urinblæra mi er øm, tenkte også at dette var pga UVI. Hadde så vondt i hodet og var tøtt i går, så jeg dro hjem fra forelesning.

Jeg tok en strips graviditetstest jeg hadde liggende i går (midt på dagen), den viste negativt.

Voknet i dag tidlig og hadde så sinnsykt såre brystvorter! Nipplene står rett ut, noe de ikke pleier å gjøre til vanlig. Sånn har puppene nå vært i hele dag!

Skal ha mensen om en ukestid. Jeg pleier aldri å ha noen form for pms, og merker aldri på kroppen når jeg venter mensen.

Så oppsummering:

- Ømme brystvorter

- Må tisse hele tiden (natten også)

- vondt i hodet

- slapp og trøtt

- øm unrinblære (?)

Tenker i utgangspunktet ikke at jeg kan være gravid, men det begynner å bli flere ting som ikke stemmer! Jeg tok jo en negativ test, så stoler jo egentlig på den. Passer veldig dårlig nå også, jeg er jo student!

Noen som har noen erfaringer rundt dette? Kan trimetoprim for UVI påvirke yasmin? Eller kan det være noen andre grunner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ta en graviditetstest med morgenurinen istedenfor. Om du nettopp har blitt gravid kan hcg nivået være for lavt til at testen kan bli positiv senere på dagen, om morgenen er den mer konsentrert:)

Skrevet

Prøv å ta en graviditetstest med morgenurinen istedenfor. Om du nettopp har blitt gravid kan hcg nivået være for lavt til at testen kan bli positiv senere på dagen, om morgenen er den mer konsentrert:)

Takk for svar :) Får vel prøve det om mensen ikke kommer om 1-2uker. Håper virkelig det bare er noe annet kroppen min tuller med, men det er skremmende mange synmptomer :/

Skrevet

Jepp, antibiotike kverker hormonprevensjon, og fører til at du må bruke kondom i 7-14 dager etter siste pille. (Så ja, er du ikke gravid nå, så bør du begynne med kondom NÅ) Og av en eller annen grunn nevner leger skjelden dette. Jeg går ut fra at det er forventet at folk skal finlese pakningsvedlegget på p-pillene de har tatt i flere år når de har 40 i feber.

Men det kan og være at kroppen reagerer på at du i praksis har sluttet på pillene, og at det ta rlitt tid før den kommer tilbake til "normalen" igjen.

Skrevet

Jepp, antibiotike kverker hormonprevensjon, og fører til at du må bruke kondom i 7-14 dager etter siste pille. (Så ja, er du ikke gravid nå, så bør du begynne med kondom NÅ) Og av en eller annen grunn nevner leger skjelden dette. Jeg går ut fra at det er forventet at folk skal finlese pakningsvedlegget på p-pillene de har tatt i flere år når de har 40 i feber.

Men det kan og være at kroppen reagerer på at du i praksis har sluttet på pillene, og at det ta rlitt tid før den kommer tilbake til "normalen" igjen.

OI! Er det sant?! Det har jeg aldri fått beskjed av legen om noen gang! Når jeg så i pakningsvedlegget så sto det at det kan være ugunstig sammen med enkelte andre legemiddler, men ikke noe om hvilke. Googlet det også, men fant ikke noe om det, så tenkte og tok en kjapp besluttning om at det ikke gjaldt yasmin.

Nå er det faren min som ga meg antibiotika denne gangen (han er lege), og han sa ikke noe om det han heller.

Shit. Det der her er ikke bra. Når jeg har glemt ei pille før, så pleier jeg å få mensen etter er par dager, og det har jeg ikke fått denne gangen! Men hvor lenge etter kan man ta test som er gyldig? Bør jeg vente og se om mensen kommer først?

Skrevet

Ta testen først, så kan du vente og se om mensen kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...