Schotten–Baumann Skrevet 22. september 2011 #21 Skrevet 22. september 2011 Tja, dra til fastlegen og be ham henvise deg til nærmeste søvnspesialist. Modafinil gjør underverker.
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 23. september 2011 #22 Skrevet 23. september 2011 Gerimaks? Noen som har erfaringer med det? Hva er det fornoe? Det inneholder MANGE vitaminer og slikt. Koffein også, men det står at anbefalt dagsdose er 3 mengder a den korken som er på flaska, og så lenge man ikke overskrider det så burde det gå greit. Finnes også i tablettform, men det er ganske store tabletter.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #23 Skrevet 23. september 2011 Det inneholder MANGE vitaminer og slikt. Koffein også, men det står at anbefalt dagsdose er 3 mengder a den korken som er på flaska, og så lenge man ikke overskrider det så burde det gå greit. Finnes også i tablettform, men det er ganske store tabletter. Men da er det vel ikke så bra å ta... Eller? Koffein forstyrrer vel bare? Det er jo lånt energi, eller?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #24 Skrevet 23. september 2011 Gerimax er bare tull. Det finnes lite god forskning som viser at dette har noen merkbar effekt på energinivåene. Det er ikke noe galt i å få i seg vitaminer altså, men man blir plutselig ikke supermenneske av den grunn. Ting som kan påvirke energien: - mangel på trening og/eller fysisk aktivitet - feil kosthold (mye tung mat og kjappe karber, mangel på grønnsaker og frukt) - høyt inntak av alkohol - høyt inntak av koffein - psykiske årsaker (at man er demotivert, sliten, deprimert, m.m.) 3
Schotten–Baumann Skrevet 23. september 2011 #25 Skrevet 23. september 2011 Sjekk ut flytende Gerimax. Du finner det på matvarebutikker. Mest placebo, en kan like så godt drikke kaffe.
Nizefu Skrevet 23. september 2011 #26 Skrevet 23. september 2011 Jeg melder meg også inn i klubben. Trener 3 ganger i uka, har prøvd diverse vitamintilskudd... men ingenting ser ut til å hjelpe.
ViC* Skrevet 23. september 2011 #27 Skrevet 23. september 2011 Jeg og... Er helt ødelagt om dagen... Fryktelig slitsomt Nå er det endelig helg, og alt jeg vil er å sove... Blææææ..
Lutetium 71 Skrevet 23. september 2011 #28 Skrevet 23. september 2011 Jeg melder meg også inn i klubben. Trener 3 ganger i uka, har prøvd diverse vitamintilskudd... men ingenting ser ut til å hjelpe. Prøvd nok/næringsrik mat? Av en eller annen grunn ser det ut til at virkningen av vitamintilskudd ikke har så god effekt som vitaminer som kommer fra frukt & grønt. Men de har en god effekt på lommeboka til vitaminpillepushere.
sequin Skrevet 23. september 2011 #29 Skrevet 23. september 2011 akkuratt samme her, jeg kan fort bli helt utslitt av ingenting. Selv om jeg tar vitaminer og andre kosttilskudd som skal få meg til å kvikne til er og blir jeg utslitt og trøtt veldig fort (jeg tåler ikke frukt, men spiser masse grønnsaker om dagen). Og jeg trener mye, det gir jo mer energi, men ikke nok..
Schotten–Baumann Skrevet 23. september 2011 #30 Skrevet 23. september 2011 Tror kosttilskudd er mest å regne som placebo for de fleste av oss. Ta en tur til fastlegen og be om en blodprøve, lett å avdekke eventuelle mangler. Selv mener jeg at tretthet på dagtid går såpass utover livskvaliteten at en bør vurdere off-label bruk av modafinil.
nabie Skrevet 23. september 2011 #31 Skrevet 23. september 2011 Jeg blir bestandig trøttere og mer psykisk utslitt nå mot høst og vinter pga den fæle vinterdepresjonen...
Schotten–Baumann Skrevet 23. september 2011 #32 Skrevet 23. september 2011 Jeg blir bestandig trøttere og mer psykisk utslitt nå mot høst og vinter pga den fæle vinterdepresjonen... Forsøkt lysbehandling? http://www.sv.uit.no/seksjon/psyk/LYSBEHANDLING.htm
nabie Skrevet 23. september 2011 #33 Skrevet 23. september 2011 Har hørt om det ja Men så er det det å ta seg tiden å sitte forran ei lampe ei viss tid så lenge, hver dag da .. Men om depresjonen blir så ille som de har vært de siste årene så må man prøve føler jeg ja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå