Gå til innhold

Butikkansatt som lurer på noe


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg jobber i en av de store kleskjedene og har oppdaget et fenomen jeg ikke skjønner noe av: Det mest populære klesstativet i hele butikken er det stativet som står ved prøverommet, hvor man henge klær man har prøvd! Hva er så spennende med dette stativet? Alle klærne som henger der henger jo ute i butikklokalet! Jeg forstår ikke hva som er så fristende med å ta i de svette plaggene andre folk akkurat har hatt på seg.

Det er forresten j.... irriterende når dere plukker på disse klærne når de er hengt sirlig og ordentlig opp, for da har jeg akkurat rydda og skal henge dem tilbake der resten av samme sort henger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry, men jeg blåser i hvor mye tid du har brukt på å brette klær icon_smile.gif

Jeg pleier ikke å ha en spesiell forkjærlighet for prøveromsstativet, men om jeg skulle føle for å ta en kikk der så gjør jeg det altså.

Bitchy kunde dette her.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis plaggene er svette etter at noen har prøvd dem, så bør dere vel ikke henge dem ut for salg uten å sette ned prisen da??

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri fallt meg inn å hente klær på stativet i prøverommet, så det aner jeg virkelig ikke. Forresten så slipper du jo arbeidet med å henge klærne på plass. Dersom folk henta klærne ute i butikken i stede så måtte du jo henge dem sirlig opp og så på plass to ganger, så egentlig har du jo spart arbeid.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler det om at jeg er på vei for å prøve og da er det lett å ta med seg et plagg til på veien. Av og til (særlig på H&M) er det kø i prøverommene og da har man jo god tid til å kikke på dette stativet. En annen ting som spiller inn (særlig på H&M) er at stativene er så fulle av klær at jeg syns det er vanskelig å finne noe som helst, dette stativet har litt mer luft og man ser plaggene bedre.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Man får et hint om hva andre mennesker synes er stilig og har hatt lyst å prøve. Mange stoler mer på andres smak enn sin egen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er ikke akkurat det samme, men jeg er en butikkansatt som lurer på noe annet.

Hvorfor er utstillingsmodellen mer populær enn samme vare som er i en eske og ikke er blitt plukket på av tusen andre kunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder er rare, det vet jeg alt om, har jobbet noen år i butikk jeg også!

Men likevel merker jeg at jeg er sær når jeg er ute og shopper. Klær som henger ved prøverommet kunne jeg sikkert tenkt meg å kikka litt nærmere på, synes det er så vanskelig å få overblikket inni butikken, da alt ligger/henger i klynger! Synes forresten ikke det er noen grunn til å klage over dette "problemet", tross alt så får du jo penger for å gjøre denne jobben, prøv heller å se på dine kunder som noe positivt, ikke en belastning

-"hadde det ikke vært for kundene så hadde jo dette vært en grei jobb" pleide en av mine kolleger å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, bra kommentar det siste du sa nora.

Hadde det ikke vært for kunder hadde jo jobben gått mye greiere;) *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...